sannaveronicasvensson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sanna Svensson - 31 augusti 2010 13:08

Pga av magen idag....suck!Tråkigt som bara den,och förkyld börjar jag också bli.Vilket kanonavslut på augusti.....  

Idag blir det nog att plugga typ hela eftermiddagen för översätta nån engelsk text och typ kunna den tills imon.....Jippie!Sen har jag franska tills imon också....

Får se om jag ska ner och kolla på träningen för skulle ha nån fotografering idag,om jag inte minns helt fel,så mamma tycker att jag ska ner på den!


Nu ska jag sätta igång och fixa bilder hit!

Hade!

Av Sanna Svensson - 29 augusti 2010 20:22

Idag har vi varit iväg och spelat match i Ragunda(hoppas jag stavade rätt) och det gick faktiskt riktigt bra,vår bästa match hitills tror jag.Fast då hade vi lånat några från damlaget också.Super kul att spela när vi verkligen spelar fotboll!(y)

Kände av ljusken lite grann bara men magen destå mer,var nära att jag inte kunde spela pga av den....:/

Nu har jag kommit hem för typ en timme sen,efter typ 6 timmar i minibuss.....snark!

Nu ikväll ska jag bara slappa och fixa naglarna för lacket börjar åka bort.

Kanske träna på lite läxa också....och sen tagga inför skola...-_-

Men nu blir det några få bilder från matchen igår:


             





"Snart måste jag komma till dig.Det kan ju bara inte sluta såhär,då vet jag inte vad jag gör.Älskade du,du måste fixa det här,och jag kommer stå vid din sida hela tiden,varje sekund,varje minut,varje timme,varje dag,varje natt,i en evighet.
Jag älskar dig"



Av Sanna Svensson - 28 augusti 2010 20:58

 Tack för en asrolig kväll med dom bästa!(y)

 

Sov hos Hanna idag och vi somnade ganska tidigt ändå...2 typ,och vaknade vid 09.30,eller jag vaknade då!Sen efter en halvtimme så kom familjen Carlström och sjöng för Hanna....vackert!:")

Seb vart det lite frukost,TV,puts och lunch innan hennes släktingar kom och då vart det tårta-Mums!

Sen var 14.15 kom 4/6 i familjen Kurki och hämtade mig(hund inräknad) och det vart färd till Ytterhogdal.Typ precis när vi kom så började det med en "ingång" på plan som gjorde att man undrade om man kollade på match när typ....proffslag spelade!Var presention av lagen och sen in gång hand-i-hand med småbarn och sen uppställning framför läktaren,och sen skulle dom hälsa hit o dit men var det bara att tuta o köra....över motståndarna!4-0 är ju inget dåligt resultat om man säger så!Jättekul och härlig eftermiddag fast Gabbi den tokan hoppade på mig och gjorde så jag ramlade på planen och inom en sekund vart byxorna så mycket finare....-.- bilder från dagen kommer!:)   Och i bilen hem vart det en hel del curlingsnack och guuuud så jag längtar.....fattar inte att det är dags om typ en månad...det kanske låter helt stört men när jag tänker på den känslan som jag kommer ha när jag går in i hallen så blir jag helt...ja..vad ska jag säga..fnissig och nervös...men det är nog för att curlinghallen är min stora,riktiga kärlek så det är väl inte så konstigt att jag blir knäsvag!  

Nu ska jag nog gå och duscha lite grann...fast egentligen orkar jag inte men det ska göras för mitt hår är inte i bästa tillstånd just nu....

Nu har jag tryck på nån dampknapp igen så vet inte riktigt hur detta inlägg blir men skit samma!

Livet efter dig....hur ska man orka resa sig upp efter varje fall?

-Amanda!Tack för att du lyssnade,och förstod!Det betyder...eller du betyder!!:") Love you bby!

 

"Har bara gått några dagar sen jag fick reda på det och dom har varit bland dom västa jag har varit med om!Vill bara vara hos dig hela tiden!Din tid här på jorden måste få fortsätta,himmlen kan inte ta tillbaka en av sina änglar än!Jag älskar dig"

Av Sanna Svensson - 26 augusti 2010 21:26

och det är bara 9 veckor kvar till höstlovet!(y) skulle inte förvåna mig om det bara säger "swich"och sen är första snön här och när den är här så har curlingträningarna antagligen börjat,längtar så jag blir knäpp tror jag!

Jag kommer ihåg när jag sa i typ maj eller juni:

-Va fan...!Nu är det ju en heeeel sommar plus några månader efter lovet innan man kan spela curling....åh vad länge...hur ska jag stå ut?.....varför?....åh!

Men nu är det ju bara nån 2-3månader kvar-Wiiie!


Men nog om det!Idag har dagen gått riktigt fort tycker jag,ändå har jag fått mycket gjort och det är sånna dagar som är bra,snabba och roliga!(y)

Sen en annan sak som är kul och spännande är allt nytt folk som är på skolan,väldigt många "nya" ansikten!Fast eftersom jag är som jag är så har jag koll på säkert hälften av alla nya(speciellt killarna),men ändå riktigt skojjsigt!(y)sen har vi ju fått några nya lärare också,i idrott,bild och fysik och biologi(fast Babbsan har vi ju haft förr) och sen har vi ju hemkunskap-Magnus.

Och om bildläraren vet jag inte vad jag ska säga.....eller.....HAHA!xD

Fast läxa har det ju också blivit...inte alls lika kul..och två stycken också....inte okej!

Idag så har jag varit på träning och det var superkul,speciellt på inläggstävlingen!Fast munnen gick stud i kvarten på mig,dom andra fick nog skavsår i öronen pga av det!Ops!*

Nu har jag ätit och duschat och ska väl snart krypa till kojs och plugga lite,och sova då förstås så man orkar med morgondagen!:)


Nattinatt!



"Jag har tänkt på dig hela natten och hela dagen,du finns alltid i mina tankar.Jag hoppas allt går bra,men vet inte riktigt hur det ska gå men vi ska fixa det här,du och jag,föralltid,som det är sagt.Inget kan ändra på det.
Jag älskar dig"

Av Sanna Svensson - 25 augusti 2010 18:35

Har haft en helt okej dag i skolan men trodde jag det skulle vara värre än det var lektionerna före lunch(äter liksom 12.25.....) dör ju nästan!

Efter skolan åkte jag hem och har inte gjort så mycket,skönt att bara vara hemma också!

Men nu orkar jag inte blogga nått mera  om dagen...för mycket i huvudet!



S




"Ett liv efter dig kan jag inte tänka mig,men jag ska fortsätta kämpa för din skull som jag lovat.Bara för din skull.

Jag älskar dig"







                                   

Av Sanna Svensson - 23 augusti 2010 18:33

Och dagen gick faktiskt över förväntan!Var inte så himla trött som jag trodde att jag skulle vara och det vart jag lite förvånad över själv.

Under själva dagen gjorde vi inte så mycket nytta.....mentorerna pratade lite(eller ganska mycket),information av rektor,lite lekar ute och sen fick vi se vårt nya schema och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.....visst,det kommer ju säkert att ändras,men ändå!Hur många lektioner som helst ju,och sena dagar förrutom på tidsdagar då vi kommer att sluta 12.50 halv 8:an om jag inte minns helt galet-ganska najs!  

Kul att träffa folk igen,helt klart!

En sak som är ju jäkla kul(och coolt)enligt mig och Malin är att nya gympaläraren spelar i Hogdal så vi vet ju vem han är och så har vi ju döpt om han så det skulle inte förvåna mig om vi säger fel namn.....ops!


Efter skolan var jag med Karin,första gången sen typ...Härdalsyran!Vi bakade muffins och det var vi bäst på,och sen gick vi lilla brorundan,typ, och sen vart det soffan med Tven påslagen.Plus en massa prat!


Nu ikväll vet jag inte vad jag ska göra....rummet skulle behöva en omgång men det orkar jag då inte!Får se vad det blir då....ingen riktig lust med någonting just nu,är så jävla trött.....!


</3


S

Av Sanna Svensson - 22 augusti 2010 20:34

Dagens match är nog inget att skryta om....iallafall inte första halvlek!Men i andra kom vi igång mer och mer och det vart bara ett insläppt mål då- klart godkänt!Fast när vi väl spelade sådär bra och pratade så märkte man vad lätt det går!Då är det verkligen kul att spela!

Fast jag typ dog sista minuterna för jag hade så ont i ljumsken,så den var visst inte helt bra än då....:/ hoppas på träning på tisdag!(y)

Men nu gäller det att ta en dag i taget för imon är det skola och det känns väldigt långt borta nu kan jag ju säga.....usch!Är typ en massa som ska fixas innan dess men ORKA!?Sen måste jag typ lägga mig tidigt också för annars kommer jag ju somna imon!xD


Men sen glömde jag en sak i förra inlägget: när jag och Malin skulle upp till mig och hämta nått så skulle jag nita med moppen för annars hade jag kört in i bilen och då fick vi sladd så först flög jag av och sen kom Malin!Ojojoj vad vi skratta då.....Haha!xD vi låg där i typ 2 minuter och bara garva!En sån där typisk "Malin & Sanna grej"


Nu kommer lite bilder från fotbollsmatchen igår och jag kan ju säga att man borde ju nästan ge vissa stilpoäng!

                        


Fast dom vinner ju typ hela tiden så stilen gör väl inte så mycket.....xD

Kanske är dom man ska börja spela med då,fast då skulle jag nog vara död efter 5 sekunder!


Men nu har jag verkligen inte tid att sitta vid datorn nå mer!


Av Sanna Svensson - 22 augusti 2010 14:43

Shit va fort det har gått!Är ju nästan läksigt att 10 veckor kan bara swicha iväg sådär på en gång.Och den här sommaren har nog varit den konstigaste,men också den bästa!När jag tänker tillbaka på den så har jag hunnit med en hel del trots att jag mest tycker att jag har suttit vid datorn hela tiden och sen har ju vädret varit sämst,till mesta del iallafall!Sen en ganska kul grej tycker jag är att jag har inte legat på en stand och solat och badat på hela lovet,inte en ända gång!

Dom ända gångerna jag har badat är från båten så,men jag ju skylla på att vädret inte har varit det bästa.

Det jag kommer minnas mest från sommaren och nog....Härdalsyran och The Baseballs,dom grejerna är nog det bästa jag varit med om!

Sen kommer jag inte glömma Hogdalscupen i första hand heller!Ett härligt minne att dela med laget!

Sen alla andra toksaker och turer jag och Malin har gjort......man kan ju inte annat än att le!:")

Med andra ord- En sommar jag kommer att minnas länge!  


Nu på förmiddagen har jag inte gjort så mycket....datorn mest,och nu har jag precis ätit mat så nu har jag proppmätt så bara att hoppas o be till gud att jag inte får håll så jag dör nu!Ska snart åka iväg ner på samling för att spela match mot Rätan och jag är grymt taggad!Ska bli sjukt kul att spela!Hoppas att vi spelar sådär bra som vi kan!

 Igår var jag och Malin iväg till Ytterhogdal och kolla på match(för säkert 5:te gången) och dom vann med 5eller 6-2!Jättebra match!(y) Fast mycket "skador" eller vad man ska säga.....jag tyckte dom la sig ner och "dog" typ hela tiden och minuten senare sprang dom som tokar igen!Det är alltså så man ska göra!

En grym eftermiddag med Malin och Amanda alltså!(y)

Sen på kvällen var vi på "Duvbergfest" och även den var jättebra och kul!
Kvällen avslutades hemma hos mig med Malin i soffan och chipsskålen på bordet och en film på Tv:en!

Men nu ska jag åka och tillbringa mina sista lovtimmar på stället där jag trivs bäst- Fotbollsplanen!



S




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards