sannaveronicasvensson

Alla inlägg under oktober 2023

Av Sanna Svensson - 30 oktober 2023 18:45

Av Sanna Svensson - 18 oktober 2023 00:14


Ibland kommer den mörka värld vi lever vi så nära. Ofta känner jag mig rätt skyddad och så långt ifrån alla hemskheter. Man vet vad som sker och pågår runtom i världen, men det stannar oftast vid tidningsrubriker.

Idag gick rubrikerna från att bara vara svarta feta bokstäver till att innehålla något mycket mer personligt. Idag kom det nära. Idag drabbades vi, om än på långt, långt håll, av terror. Idag fick jag en klump i magen och idag gjorde sig verkligen mörkret påmint. Idag blev det personligt på riktigt och idag lider jag med er som drabbades ännu hårdare.

Av Sanna Svensson - 16 oktober 2023 11:53

Jag har onekligen inte kommit igång med bloggandet. Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva ett inlägg och tagit bilder för det. Men sen blir det inte av.

Jag kan väl börja med att skriva om helgen. Den har varit både lugn och rolig. Vi hade Anton över på middag på fredagen. Det är snart sista gången han och Marcus flyger ihop så vi ville passa på att träffas. Middag blev både mat, glass, shotar och Mario Kart. Väldigt rolig kväll som slutade sent.

 


På lördagen var vi rätt sletna och låg nog i sängen till närmare 12 skulle jag tro.. Vi gjorde inget speciellt på dagen, bara lite smågrejer och sen tillbringade vi en hel del tid i soffan. Till middag gjorde vi dagen till ära en räkmacka till Marcus och skagenmacka till mig, som vi åt framför Förrädarna. Sen kom Marcus med den briljanta idén att vi skulle bära ner madrasserna från gästrummet och bädda framför TV:en, så att vi kunde ligga där och ligga på TV. 


 


På söndagen sov vi också länge, inte lika länge dock. Vi drog igång med steken som vi åt till middag och sen åt vi brunch och gick en kort sväng innan Marcus drog på jobbet. Då slängde jag lite blommor, bar in ved och förberedde middagen. Och så började jag med ett pussel. Ett runt pussel. Är det någonting som får tiden att rinna iväg så är det pussel. Vid 18 ramlade lillebror och mamma in, och Marcus kom hem från jobbet. Middagen blev både så god och trevlig! Riktigt mysigt!


Idag när jag gick upp i sovrummet stannade jag till när jag kollade ut genom fönstret. Det bara slog mig hur vackert det var. Alla färger som naturen skapar. Magi. 


 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards