sannaveronicasvensson

Alla inlägg under augusti 2017

Av Sanna Svensson - 31 augusti 2017 23:38

Av Sanna Svensson - 31 augusti 2017 19:17

Idag "skåprensade" vi lite och lagade baconlindad kyckling med dragonsås och ris. Hur gott som helst! Lite väl lyxigt på en torsdag kan tyckas. Men imorgon jobbar Marcus till 23 och jag slutar 17:30. Det lär inte bli någon vidare fredagsmysmiddag lagad då. Så vi tog den en dag tidigare helt enkelt.

Av Sanna Svensson - 31 augusti 2017 08:15

Om det var grymt jobbigt att ta sig upp från sängen imorse? Ja! Det blir inte lättare när täcket är sådär mysigt, killen är varm och det är kallt ute. Efter att ha snoozat en stund så fick jag tillslut pallra mig upp till den väntande frukosten.

Nu sitter jag på jobbet. Ögonen är tunga och hjärnan lika så. Men det ska nog bli en bra dag idag också.

Av Sanna Svensson - 30 augusti 2017 22:48

Nu sitter jag här igen, i vår älskade soffa. Efter att ha städat och plockat. Efter att ha hittat en låda med saknade sommarkläder. Efter att ha promenerat i regnet.

(sen kom jag inte längre innan jag var tvungen att städa mattan då Keaton inte ville behålla sin mat i magen...#gratishund)

Nu har jag duschat och förberett frukost inför morgondagen tidiga uppgång. Jag kommer vara tröttare än tröttast, men hoppas att det iallafall går liite lättare att kliva upp om det väntar en god frukost på mig.

Av Sanna Svensson - 30 augusti 2017 08:23

Så här kickstartade jag min morgon, en grymt god frukost som bara var att vispa ihop i stekpannan. Ägg, skinka, tomat och lök kunde inte bli fel kände jag, och det blev det inte heller.

Nu sitter jag på en överfull och kokhet buss påväg till jobbet. Ha en bra dag!

Av Sanna Svensson - 30 augusti 2017 00:36

Hallå!

Idag har jag på riktigt startat min vecka och min höst. Första jobbpasset drog igång 14 idag och nu är det avklarat. Det gick förvånansvärt bra och fort. Det var mycket att göra till en början, en hel drös med mail, rutiner och att lägga schema stod på programmet. Men några samtal hann jag också med.

Nu har jag och Marcus precis ätit en kvällsmacka och jag ligger i sängen, redo för John Blund. Imorgon väntar jobb igen, så jag ska hinna med att sova några timmar nu.

Jag längtar redan nu tills jag har slutat imorgon. Då ska jag städa lägenheten och njuta ett tag över att det "verkliga livet" är igång igen. Det gäller ju att passa på, för det lär väl inte stå på fören man längtar efter ledighet och sommarsemester igen. ;) Imorgon jobbar Marcus till 21, så då har jag några timmar på mig att skrota på innan han kommer hem, perfekt!

Av Sanna Svensson - 28 augusti 2017 22:52

Jag har sedan länge varit förälskad i ett doftljus från Cervera. Så många gånger som jag har gått fram och luktat på det. Idag använde jag ett av de presentkort jag fått och köpte det.

Den andra saken jag köpte var en handväska från Gina Tricot. Jag har aldrig varit någon "handväsk-tjej", men jag tror att jag kommer uppskatta att ha en liten väska att stoppa mobil, plånbok osv i.

Så nöjd med mina köp!

Av Sanna Svensson - 28 augusti 2017 16:08

Hemma hos oss behöver man aldrig vara orolig för att bli ensam i soffan. Den här hunden ställer alltid upp vare sig det är att vara sällskap, låna ut sin rumpa som kudde eller värma ens ben. Älskade vovve.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards