sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2016

Av Sanna Svensson - 29 september 2016 17:56

De här förkortningarna är ungefär vad mitt liv handlar om just nu känns det som. Förkortningar och brottsrubriceringar som snurrar runt i huvudet. Idag har vi haft våran sista dag med juridik och tack och lov så känns det som att saker och ting börjar falla på plats nu. Från att ha varit ett stort kaos och miljoner av frågor och funderingar till att det känns som att man har okej koll på läget.

Jag längtar tills imorgon då vi får nycklarna till lägenheten. Då börjar livet här nere på riktigt.

Av Sanna Svensson - 29 september 2016 06:33

Fröken Tidspessimist hade tid ett slänga in ett inlägg eftersom jag hade tio minuter över. Väskan står i hallen, redo att tas med.

Idag landar familjen Kurki/Lindström på Arlanda och imorgon får jag träffa han igen. Han med stort H. Jag längtar!

Nu är det bäst att jag gör mig klar, annars kommer det sluta med att jag blir stressad ändå, haha.

Av Sanna Svensson - 28 september 2016 21:12

Av Sanna Svensson - 28 september 2016 18:03

Efter en dag på PKC med massa massa nytt, en promenad och sen styrketräning så är det inte konstigt att det slutar så som rubriken lyder. Nu väntar middag, dusch och lite plugg tror jag. Eftersom klockan står på strax före sex varje morgon numera på måste tant Sanna 83 år lägga sig i tid. Ja, om sisådär tre-fyra timmar, haha.

Under promenixen så hittade jag lite skogsstigar ovanför området där jag bor och då kändes det nästan som att vara hemma i Sveg igen. Annars känns det faktiskt helt okej här nere. Overkligt men spännande och lärorikt.

Av Sanna Svensson - 28 september 2016 06:31

Att plugga på annan ort är glammigt.

Av Sanna Svensson - 27 september 2016 20:18

Hej!
Det var tre år sen sist, men vad som har hänt sen dess tar vi en annan gång. Jag antar att ni som läser har hängt med på ett ungefär. Anledningen till att jag börjar blogga igen är två, eller kanske tre saker:
1. Jag har ingenting bättre för mig just nu.
2. Mina fina som är kvar i Sveg/Mora kan läsa vad jag pysslar med här nere.
3. Jag kanske saknar det... Det är fantastiskt underhållande att gå tillbaka och läsa gamla bilder, se bilder och återuppleva minnen.

Jag sitter nu i Västerås där jag har bosatt mig. Sist jag bloggade så hade väl typ Marcus relativt nyligen flyttat därifrån, haha. Som sagt, i Västerås befinner jag mig och just nu sitter jag i Amandas lägenhet som jag lånar. På fredag får vi äntligen tillträde till VÅR lägenhet. Det känns helt galet!

Idag har jag avklarat andra dagen på min utbildning/praktik på PKC. Den slutade klockan 15.30 idag och sen tar det en timme hem. Sen dess har jag lagat middag, i min ensamhet och promenerat till Hälla där jag handlade lite mellis till kommande dagar. Ni kan ju förstå chocken när jag kom hit och kikade in i fönstren till de andra affärerna och såg att det var fullt med folk. Tydligen så var det någon slags "tjejkväll" med massa rabatter, DJ och små event. Inte riktigt vad man är van vid från Sveg, haha.

Promenaden tog circus 1,5 timme och vad gör det när man är solo och inte har någon egen lägenhet att stöka på i. Nu ska jag dega i soffan och kolla på "Hela Sverige Bakar" innan duschen och sen sängen väntar.

Här nere ser ni en bild på min sällskapkille.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards