sannaveronicasvensson

Alla inlägg under november 2017

Av Sanna Svensson - 29 november 2017 23:12

Nu har vi i stort sett blivit klara med det första julbaket. Vi handlade, som ni såg, en massa godsaker och bakgrejer på Ica. Innan vi åkte dit så bestämde vi att vi skulle baka chokladsnittar och skummbananfudge. Sagt och gjort.

Kakorna är precis klara och fudgen står på kylning på balkongen. Detta gjorde vi med julmusik i högtalarna och med julmust i glasen. Nu har julstämningen äntligen kommit.

Av Sanna Svensson - 29 november 2017 19:48

... vilken högtid vi laddar upp för? :D

Av Sanna Svensson - 28 november 2017 10:39

En frukost i flytande form blev det idag, fram Maria Wern på tv:n. Idag tog jag en riktig sovmorgon. Ställde klockan på 9:15, men klev inte upp fören en timme senare, haha. Jag har nog sovit i närmare 11 timmar inatt, allt som allt. Det kändes som att det var välbehövligt.

Nu ska jag inte göra så mycket mer innan jag ska till bussen. Gå ut med Keaton i det härliga regnvädret, och ta det lugnt inför jobbet.





Av Sanna Svensson - 27 november 2017 16:28

Arbetsdagen är avklarad, och det känns bra. Nu är jag ledig tills imorgon klockan 14. Det är iallafall fördelen med varierade arbetstider.

När jag kommer hem nu ska jag umgås med Keaton och gå ut med honom. Sen blir det nog lite plock efter helgen som var och allt den bjöd på. Marcus slutar 19, tror jag, så då blir det middag och umgås med även honom. Trevligt värre. Ja, en vanlig vardag helt enkelt.

Av Sanna Svensson - 25 november 2017 19:09

Som svar på mitt förra inlägg, jag kom fram till Västerås och jag gjorde det i tid. Wiiie!

Sen jag kom till staden så har vi varit ute och handlat. Hela tiden. Nu är benen och huvudet lika trötta, och man vill bara hem och däcka i soffan. Men först ska vi handla lite middag. Oklart vem av oss som orkar laga den, haha.

Puss på er och ha en underbar kväll!


Av Sanna Svensson - 25 november 2017 08:53

Först av allt: Nu håller vi tummar och tår att SJ har en bra dag!! Jag sitter nämligen på tåget påväg till Västerås. Och med det oflyt jag haft dom senaste tågresorna så känns det inte jättehoppfullt. Men det kanske är idag som trenden kommer att brytas. Jag hoppas det, för att sitta och lyssna på musik och fika lite kan ju vara ganska trevligt. Så wish me good luck!


När jag kommer fram, någongång, så kommer Marcus och hämtar mig. Och då antar jag att vi ska ut till ett köpcentrum och handla. Marcus päron är här och hälsar på i helgen. Eller hälsar på och hälsar på, dom är nog mest ute efter att shoppa. ;) Iallafall, lördagen kommer som sagt bjuda på shopping och sen hörde jag något om julbord på IKEA förut. Vi får se helt enkelt.

Hoppas att alla ni får en fantastisk lördag. Nu ska jag fortsätta att lyssna på Johnny Cash.

Av Sanna Svensson - 24 november 2017 19:30

Idag tog vi farväl att min kära farmor. En dag fylld av tårar, kärlek och sorg. Det har varit en dag som jag har gruvat mig för, och som tillslut kom.

Jag hoppas att du har det bra där uppe, kära farmor. Jag hoppas att vi kommer ses en dag igen. Jag hoppas att du finns med oss här och att du vakar över oss. För din kärlek och värme behöver vi här nere.

Sov gott. Din lisspiga saknar dig.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards