sannaveronicasvensson

Alla inlägg under oktober 2021

Av Sanna Svensson - 25 oktober 2021 09:41

I lördags stökade vi på för fullt ute. Igår stökade vi på för fullt inne. Det var lite ruggigare väder ute så det blev en innedag mestadels. Vi gick en promenad och var ut och gjorde lite ärenden men annars var vi mest inne.

Vi var riktigt pyssliga. Vi gjorde en lingondricka och sen kokade vi saft på bären. Vi startade igång en till lingondricka som ska stå kallt och dra i två dagar. Vi gjorde äpple och päronkompott och limenad. Lemonad fast med lime. Ambitionen var brödbak och fikabak, men det hann vi inte med.


Marcus fyllde i lite loggbok och jag tvättade sovrumsväggarna och städade inne på toan lite. Det var väl det vi hann med hemma på en dag. På kvällskvisten gjorde vi hemgjord pizza som vi åt i soffan framför Youtube. Sen låg vi där och chillade någon timme till. Vi tyckte att vi var värda det efter att ha kört på i flera timmar.

Av Sanna Svensson - 23 oktober 2021 20:20

Hej och hå vad vi har hållt på idag. Majoriteten av dagen har spenderats ute med att röja. Förrådet och garaget har fått sig en rensning och det känns så skönt. Det har länge nu varit lite kaos där inne med cyklar, grill, jord, saker som inte är våra osv. Allt har stått lite mitt på golvet vilket har lett till att det har varit hinderbana för att ta sig in och ut.

Nu har vi lagt på det allra mesta som ska slängas på en släpvagn, flyttat upp grillkol i ett lönnfack och gjort två hyllor som kommer svälja mycket krukor och dylikt.

Jag hade ingen förebild på hur det såg ut från början. Men här är efter vi satt upp hyllplanen. Den nedersta var där innan så vi fyllde på med två.


Den fula hyllan till höger är numera tömd och imorgon ska den skruvas ner och kastas.

Rada! Fler krukor kommer men än är vi väldigt nöjda. Mycket mer strukturerat än innan, då vi haft saker lite överallt.


Nu ska vi äta en sen middag. Men ack så värd att vänta på. Rostbiff på älg, potatisgratäng, smörmajs, sås på saft och lag från rostbiffen, hemodlade palsternackor och morötter. Jag tackar ja.

Av Sanna Svensson - 20 oktober 2021 20:38


Och som det smakade sen då. Mmm! Vi gjorde en naturell och en med peppar och båda blev så himla goda.

Av Sanna Svensson - 18 oktober 2021 19:05

Ja, lite allt möjligt faktiskt. Vi har varvat med att hänga i soffan och kolla TV, blivit bjudna på lunch hos mamma, till att varmröka bacon från grisen vi köpte till att ha lillebror över på övernattning. En bra kombo helt enkelt.


Igårkväll hade vi Börje över en snabbis. Han plockade ner elementet i nya sovrummet vilket ledde till att vi har spacklat väggarna och tagit bort lister och foder idag. Imorgon står väl det roligaste på schemat. Slipning. Tjoho. Hej dammfest!

Av Sanna Svensson - 13 oktober 2021 22:48

Nyss Sundsvall, nu Östersund. Ja, det blir några hotellnätter för fröken. I Östersund är jag för jobbet. Vi har träff med ungdomsteamet idag och imorgon. Väldigt kul att få träffas på riktigt. Vi är ju som inte vana med det.

Dagen har gått otroligt fort. Vi började med fruktsallad hemma hos en i gruppen. Där snackade vi både skit och jobb. Sen åkte vi in till stan där vi besökte det ganska nybyggda häktet som finns här. Kul att få se delar som man inte vet så mycket om.

Efter att vi blivit utsläppta blev det lite chill innan vi möttes upp på mitt hotellrum där vi hängde en stund innan vi gick och åt mat på en italiensk restaurang. Magisk pizza! Vi avslutade kvällen med en drink.


Nu ska jag passa på att somna tidigt och sova lite längre än jag fick göra imorse. Imorgon blir det föreläsning om cannabis!

Av Sanna Svensson - 12 oktober 2021 15:19

Något av det vi köpte i Sundsvall var lite nya blommor. Det var som terapi att få stå och pyssla med dom igårkväll. Bockade av att ge flera av våra redan ägda blommor lite kärlek med.

Så nu har dom svarta ap-krukorna fått blommor. Nu ska bara krukorna få en plats. Dom är ganska stora så. Kanske blir i sovrummet sen?

Dom vita, stora fredskallorna hade vi sen förut men dom ska få en ny plats.

Vi köpte fyra miniblommor för att dom var söta.

Vårt blivande bonsai-träd fick en ny liten kruka. Vi har alltså köpt frön från Kina som förhoppningvis ska bli något coolt bonsaiträd. Tvek på den va, haha.

Och sen hittade jag något jag velat ha - lagerblad. Hur coolt att ha en planta med lagerblad i köket? Väldigt om ni frågar mig. Så den är jag mycket nöjd över.

Av Sanna Svensson - 12 oktober 2021 13:13

Ett inlägg om en helt magisk helg i Sundsvall. För er som inte vet fick jag en hotellhelg där av Marcus när jag fyllde år i somras. Den blev av nu och jag har längtat och sett framemot den så mycket.

Jag hade tagit ledigt på fredagen så vi åkte tidigt hemifrån. När vi kom till hotellet började vi med en varsin behandling. Massage och ansiktsbehandling. Ni hör ju, hur lyxigt? Man kom verkligen i stämning av det.

Resten av dagen så hängde vi i spat, drack bubbel och sen vid 20 hade vi middag. En trerätters som var yummi! Vi delade på en flaska vin och bara njöt av en vacker utsikt. Tillbaka på rummet var vi megamätta så vi kollade lite Youtube innan vi slumrade.

Och rummet sen då, jo jag tackar jag. Finare rum får man leta efter. Och charkbricka hade han beställt också. Kära nån så bortskämd jag blivit.


Lördag inleddes med sovmorgon, frukostbuffé och tupplur. Vi bestämde oss för att verkligen bara ta det lugnt den här helgen. Annars när man är iväg en helg ska man göra en miljon ärenden och man springer runt som en tok och hinner knappt njuta av varken hotell eller ledighet. Så det gjorde vi i helgen - njöt!

Under eftermiddagen gick vi ut och tog lite luft och hängde sen en stund på spat igen. Provade ångbastu, vilastolar och badade och duschade. Vi åt lunch och drack en drink.

På kvällen kom Jonas och hälsade på, eftersom vi var i hans stad. Så han käkade middag med oss. Mycket trevligt. Och på kvällen efter middagen blev det TV och chips i sängen. Inte fel.

Hur många gånger man har stannat upp och njutit av utsikten? Många.


Söndag och tyvärr dags för utcheckning. Vi åkte från hotellet och kollade in Jonas lägenhet. Sen åkte vi till Birsta då, eftersom jag aldrig varit där, och spenderade några timmar och några pengar. Vi lämnade tillbaka lite grejer på IKEA, handlade nödvändigheter och onödvändigheter, jag köpte byxor och vi strosade lite.

Hemma igen var vi trötta men så nöjda med helgen. Den blev verkligen perfekt! Jag kunde inte ha haft det bättre <3 Tack igen babe, livet med dig blir aldrig tråkigt. <3

Av Sanna Svensson - 9 oktober 2021 14:25


Hänger i Sundsvalls finaste hotellrum, går på spa och pussar på favoritkillen mest hela tiden. Har det helt enkelt bäst.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards