sannaveronicasvensson

Alla inlägg under januari 2018

Av Sanna Svensson - 30 januari 2018 20:06

När man sitter och jobbar kväll i ett kontorslandskap, det är mörkt ute och man har några timmar kvar. Då spolar jag tillbaka tankarna några timmar till promenaden vi gick i förmiddags. Solen strålade för första gången på länge och vi bara njöt! Jag längtar efter att våren ska komma.

Av Sanna Svensson - 28 januari 2018 21:18

Det här var bara så gott! Kött i all ära, men sötpotatis alltså. Tack någon för att denna underbara rotfrukt finns i mitt liv. Mums.

3/3

Av Sanna Svensson - 28 januari 2018 07:29

Det är alltid lika skönt att skriva så när det gäller nätter.

Idag har man känt att man har levt om man säger så. Och man har känt att det har varit en löningshelg. Inte en lugn stund.

Nu känns det oroligt skönt att få vara ledig tills på tisdag eftermiddag. Det behöver jag efter fyra pass på tre dagar.

I eftermiddag när Marcus kommer hem efter jobbet så är planen att vi ska få lite gjort. Vi har varit så oroligt lata den senaste tiden. I stället för att ta hand om disken, vika tvätt eller bära ner kartonger så har vi typ myst? Chillat och bara varit tillsammans. Det har varit värdefullt, men det håller inte i längden, haha.

Hoppas att alla ni får en härlig, ledig söndag.

Av Sanna Svensson - 26 januari 2018 03:25

Jag tyckte själv att det var väldigt roligt att skriva om låtar med minnen till, så därför tänkte jag göra ett till inlägg om det. Och hur roligt är det inte att kolla tillbaka på gamla bilder!? I brist på annat såhär mitt i natten, haha. Även den här gången så färdas jag några år tillbaka i tiden och till 2011, i februari och mars.

Marcus hade precis flyttat till USA och då lämnat en Sanna i upplösningstillstånd. Jag hade knappt hunnit med att förstå att jag var tillsammans med honom, innan han flyttade till andra sidan jorden. Mitt stackas tonårshjärta, jag förstår knappt hur jag överlevde.

Iallafall. När han väl hade landat och gjort sig hemmastadd så blev det många Skype-samtal fram och tillbaka mellan oss. Vi pratade inte så jätteofta egentligen, utan vi hade mest kamera, lite ljud på och sen chattade vi. Och musiknörd som man är, så hade jag ofta musik på i bakgrunden. En låt som jag spelade på repeat var Lift U Up med Gotthard. Och varje gång den startade så kommer jag ihåg att Marcus flinade och kallade den för skriklåten, för dom skriker, eller ropar, i början av den.

Skriklåt eller inte. Den låten kommer alltid förknippas med Skype, USA och en jäkla massa känslor.


Av Sanna Svensson - 25 januari 2018 22:13

Jag har lite hatkärlek till det här med nattjobb. En del av mig vill bara kräkas på det. Jag får inte sova med Marcus, dygnsrytmen och ätvanorna ändras helt och man är inte sitt piggaste jag klockan 04:30. Ibland känns det nästan olagligt att behöva jobba den tiden på dygnet.

Men det har sina fördelar också. Ibland känns det som att man blir som i en nattbubbla. Det blir liksom en annan verklighet då. Och det känns ibland nästan jobbigt att komma tillbaka vanliga arbetstider.

Men för att ge mig själv dom bästa förutsättningarna för en natts jobb så har jag en del knep.

- Sömnen under den här perioden är A och O. Sover inte jag innan mitt första nattpass så är jag inte människa när natten börjar närma sig morgon.

- Att ha något med sig att äta. Ja visst, det är inte bra att sitta och mula i sig hela natten. Men något snacks gör det hela lättare tycker jag. Jag kör ofta på morötter, av flera anledningar. Det är nyttigt. Dom är hårda, så man får anstränga sig lite för att tugga. Och för att det är så gott.

- Ha något att se framemot. Är det inte en viss tid på klockan, så kanske det kan vara en god frukost.

- Gå ut och ta luft. Även om det känns varmt och skönt att sitta inne i värmen, så kör det mycket att komma ut. Man får frisk luft, röra på sig och se något annat. Det är guld värt under jobbiga nätter.

- Gör något under tiden det är lugnt. Titta på en film, sträcka på sig eller snacka. Det går ju så mycket fortare än om man bara sitter.

Det är det här som får mig att överleva när det känns kämpigt. I skrivande stund är jag faktiskt på väg till jobbet. Och jag känner att jag har förberedelserna på min sida idag, så det här ska nog bli en bra natt.

Och apropå ingenting så måste jag bara dela med mig av den här bilden på Keaton. Hur fin är han inte, min ofrivillige modell.

Av Sanna Svensson - 24 januari 2018 21:10

Och vad firar vi då, undrar säker ni. Jo, Marcus har äntligen fått en fast anställning på Ica. Äntligen äntligen, efter lite mer än ett år. Han känner sig så lättad och det gör jag med. Och det är helt klart värt att fira. Eftersom jag var ledig idag så fixade jag ihop en god middag. Jag gjorde två röror och ställde fram lite kex som förrätt. Och till varmrätt blev det krossad potatis, baconlindad kyckling, grillad majs och timjansås. Och till det drack vi bubbel och cider. Det hör helt klart till när man firar.

Av Sanna Svensson - 24 januari 2018 12:08

Äter man fruktsallad med grädde till frukost så känns det som att dagen inte kan bli annat än bra.

Av Sanna Svensson - 22 januari 2018 08:15

Vilken underbar helg jag har haft. Det har varit skratt, bus och mys från början till slut. Och att ha fått gosa med Alicia flera dagar i rad nu är något som jag kommer leva länge på.

Trots att vi har tagit det lugnt och myst mycket, så har vi hunnit med en del också. I lördags så tog jag, Marcus och Conny en lång promenad med hundarna på fältet. Dom hade en del energi att bli av med så dom sprang som tokar. Efter det åkte vi ut till ett köpcentrum för att äta en sen lunch och handla lite.

När vi var mätta i magen så åkte vi vidare till Leos Lekland för lek och bus. Alicias favorit var bollar och bollhavet, så där hängde vi en hel del.

Efter besöket där var vi ganska möra och trötta allihopa. Tyvärr hade vi ingen som kunde laga mot åt oss, så det var bara att sätta igång. Vi hade fått önskemål, eller jag kanske ska säga order, om att vi skulle laga hemgjord beasås. Så det gjorde vi. Till det åt vi kött, potatisgratäng och hasselbackspotatis. MUMS.


På söndagen gjorde vi inte heller särskilt mycket på dagen, utan det vart mest bus och lek. Efter att samtliga av oss hade klivit upp så åkte vi ner på stan. Jag och Marcus köpte tvål och sen gick vi och fikade allihopa. Jag och Marcus delade på en underbart god skagenbaguette på Café Gränden. Den tog slut innan jag hann ta någon bild på den, haha.

Sen hade vi en underbart rolig kväll där vi åt god mat och spelade spel. Först spelade vi Ska vi slå vad och sen Speak out. Haha, då bjöds det på så många skratt. Vi kände oss rätt snygga, håller ni inte med?


Det var en perfekt avslutning på en bra helg. Och det här blogginlägget avslutas med en bild på dom här gobitarna. <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards