sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juli 2019

Av Sanna Svensson - 31 juli 2019 05:30

Det var väl ungefär det som gårdagen bjöd på. Jag hann träffa Marcus en liten sväng när jag hade vaknat och innan han skulle åka på jobb. Efter att jag hade kört honom dit så la jag mig på balkongen en stund. Försökte ta vara på dom sista solstrålarna.

När dom mörka molnen kom för ofta gick jag in. Slängde in en tvättmaskin och plockade lite. Vid 19-tiden åkte jag till Ica och handlade några grejer och sa hej till Marcus. Sen gick jag till gymmet och körde ett riktigt bra pass. Jag behöver träna upp mina klena armar, så idag fick dom sig en rejäl armgång. Det gick riktigt bra och jag höll igång i nästan en timme.


Svettig som tusan åkte jag hem igen. Duschade och fixade iordning väskan för jobb. Och nu sitter jag här på jobbet. I väntan på att få gå hem och sussa. Ja, det var min dag det. Hoppas ni alla sussar som bäst.

Av Sanna Svensson - 30 juli 2019 02:27

Måndag. Och ny vecka. Det känns som att det här kommer bli en stressig och rörig vecka. Det ska jobbas natt, dag och kväll. På fredag kväll ska vi åka till Sveg och där kommer vi inte vara i många timmar.

Våran vecka började iallafall lugnt. Vi tog en sovmorgon i lugn och ro, och åt frukost på balkongen. Efter frukost tog vi en promenad runt fältet i solen. Svettigt och varmt, men skönt ändå.

Planen till lunch var egentligen plättar men den ändrades till sallad. Vi köpte från Salladsmagasinet. Det var flera månader sen vi käkade därifrån men idag blev det av. Jag åt en med fetaost och oliver, och Marcus tog någon asiatisk med lax och ris.


Väldigt mätta tog vi ut handdukar och solstol till gräsmattan och satte oss och solade i två timmar. Idag var det mer lagom varmt och vi kunde vara där utan att svettas ihjäl.

På eftermiddagen vilade och sov jag en del. Uppladdning inför nattjobb. Till middag käkade vi hamburgare och sen var det typ dags för mig att åka till jobbet. Det var min dag i snabba drag.

Av Sanna Svensson - 27 juli 2019 14:08

Vilken mysig dag vi hade igår. Lediga och solen strålade. Perfekt kombo. Vi sov till strax efter nio. Fixade frukost och förberedde till lunchen. Sen åkte vi till gymmet. Första gången tillsammans på månader. Vilket var så skoj. Vi var bara där i en halvtimme men det räckte. Det rann svett av mig när vi gick därifrån, haha.

Hemma igen svirade vi om till badkläder och packade med lunch och fika innan vi drog till Björnö. Där blev det sol, bad och läsning för hela slanten. Himla mysigt. Vattnet var svalande men ändå inte kallt. Så helt perfekt. Vi var där till typ 16-17 någonting, innan vi åkte hem igen. Där blev det en dusch innan vi checkade vi in i sovrummet med vår kära AC. Ända stället i lägenheten där det är svalt.

På kvällen hade vi en middagsdejt. Vi har sagt att minst en gång under sommaren så ska vi cykla till Yumyum och äta middag och dricka cider. Och det blev igår. Jag åt nudelwok och Marcus stekt ris. Till efterrätt blev det en lyxshake på Max.


Hemma igen spelade vi ett TV-spel, Fångarna på fortet. Lite för länge innan vi kröp till kojs.

Idag jobbar vi. Eller snart har vi jobbat. Jag slutar strax. Då ska det solas.

Av Sanna Svensson - 25 juli 2019 21:29

Pust, stånk och stön. Vilken värme. Just nu känns det som förra sommaren. Man tajmade ju in det bra med att semestern nyss nog slut, haha. Aja, dumt att klaga. I vår lokal fryser vi om dagarna.

Idag har jag iallafall jobbat. När jag kom hem la jag mig ute och solade lite. Sjukt varmt för att vara på kvällen. Efter någon timme i solen gick jag in, kollade lite på tv och plockade lite. När det äntligen hade blivit svalare ute drog jag iväg på en cykeltur. Det blev min vanliga nio kilometers runda. Magisk utsikt. Solen var påväg ner, hästarna betade och fälten var guldgula. Idag gick det fort. Som snabbast gick det 30 km/h. Fartgalen. När jag kom hem igen var jag röd som en tomat i ansiktet, haha.

Nu har jag slängt in en tvättmaskin och hämtat ett glas med vätskeersättning och ett med vatten. Här ska fyllas på.

Imorgon är vi båda lediga. Då ska vi gymma och sen ligga på stranden och bada.

Av Sanna Svensson - 23 juli 2019 13:22

Tillbaka till vardagen igen. Idag kommer min dag bestå av att komma ikapp med allt. Den ekande kylen är nu påfylld och nu ska första tvättmaskinen kastas in. Jag har en ambition om att laga någon matlåda och baka bröd idag med, men vi får se hur det blir med det. Prio är att ta itu med våra väskor och tvätten idag. En långpromenad hade också suttit som en smäck.

Keaton, lilla korven. Han ligger i soffan och småsussar mest hela tiden. Han trivs med att vara hemma igen. Igår tog han ut det sista när vi hälsade på i Garsås. Han busade med Nova och strosade runt lös. Efter det var han väldigt tyst i bilen. Hans sista krafter togs nog ut där.

Här är iallafall två ocensurerade bilder från våran vardag.

Av Sanna Svensson - 22 juli 2019 20:50

Snacka om att jag tagit semester från allt den här veckan. Bloggande och allt liksom. Det har inte blivit många besök här den här veckan. Men nu är vi påväg tillbaka till Västerås och vardag igen. Marcus kör just nu och då tänkte jag passa på att köra en sammanfattning av dagarna som varit. Utan ordning och med reservation för minnesluckor och ihopblandning av dagar.

På onsdagen besökte vi Härjeåsjöns nyaste tillskott, Flottaren. Jag, Amanda och Marcus käkade lunch där.


Efter lunch åkte vi till Härdal för att besöka Häxeriet. Det var en guidad tur där en historia berättades om vad som hände i Härdal och Älvdalen på 1600-talet. Jag har hört historian förut, men aldrig varit på Häxeriet. Väldigt välgjort och intressant. Värt ett besök om man är i närheten!


Efter det besöket åkte vi till kyrkogården och hälsade på Birk. Tänk att det snart är tre år sedan.

Börje och Pernilla kom sen till Härdal även dom, och vi fortsatte vara kulturella. Efter mycket om och men hittade vi på Greta Garbo ute i skogen. Så nu kan vi bocka av det från listan.


Efter att vi hade hittat på henne gasade vi till Sveg där middag med Karin och Julia väntade. En väldigt mysig kväll som bestod av prat om allt mellan himmel och jord, god mat och en titt in i Karins växthus.

På torsdagen sken solen och sjön var lugn. Jag och Amanda packade ihop matsäck och sen packade vi i båten och for ut alla tre. Vi åkte längst bort på sjön. Där satt vi sen i säkert 3-4 timmar. Vi fick en varsin stor abborre plus några små som vi slängde i. (Jag fick den största, hehe)


Somsagt, vi var ute ganska många timmar och då hade vi blivit både solbrända och trötta.

På kvällen åkte jag till mamma och junior där jag spenderade kvällen och natten. Mysigt värre.

På fredag förmiddag gick jag, mamma och Lucas till Sandtjärn. Jag och junior badade lite grann, men det blev rätt snabbt molnigt. Vi gick hem igen och käkade lunch och sen åkte vi till Härjeåsjön. Där fikade vi på Lantgården. Sen spanade vi in deras djur och spelade vi spel.


Favorit <3


Det är lyxigt att ha ett sånt mysigt ställe så nära. När man går till stugan därifrån går man genom ett jordgubbsland. Idyll. Vi hann precis komma till stugan innan regnet började vräka ner. Då spelade vi Med andra ord. Det bjöd på sjukt många skratt. När det hade slutat regna åkte vi bort och fiskade. Det var helt galet fiske. Jag och Lucas drog fisk på fisk på metspö, och Marcus fick upp två fina med kastspö. Mamma hade fullt upp med att ta av fisken från krokarna. Så kul.

Senare på kvällen var det dags för party. Vi åt en god middag och sen var det dags för dusch och att fixa sig. Det dracks en hel del alkohol och spelades musik. Vid 21-tiden gick vi till Julia, som bara bor en bit bort. Där satt vi alla och snackade och värmde upp lite mera, innan vi fick skjuts till Härdal. Där blev det fullt ös fram till 02. Bra musik, bra människor och bra stämning. Så himla skoj.


Såklart åktes det radiobilar på tivolit. Jag var, som alltid, polis haha.


Den här bilden knäppte Linda på mig och Amanda. Så himla fin. Älskar den.

Ja, jag vet inte mer vad jag ska säga om kvällen. Den var sjukt bra.

På lördagen mådde jag ändå bättre än väntat. Vi sov länge, vilket säkert bidrog en del. Efter att ha käkat frukost ringde jag dit mamma och junior. Vädret var okej och det var dags för sånt man ska göra på en semester, vara i vattnet. Jeppe hade köpt någon grej man kan köra efter vattenskoter, typ ring fast ändå inte. Man låg på den och höll i sig. Haha, det var så sjukt kul. Man fick hålla i sig för allt va man var värd när man flög i vågor och när han gasade upp. Men fan så kul det var. Jag och Amanda åkte tillsammans, och sen åkte jag med junior. Så skoj. Det är sånt sommarlov och semester ska bestå av.

När vi hade åkt ett tag åkte vi för tredje gången till Härdal. Nu var det dags för tivoli och marknad. Vi åkte radiobilar en gång och sen spelade vi lite spel.


På kvällen åkte jag in till Sveg igen för att sova hos mamma och junior. Vi knatade på Ica och köpte lördagsgodis och glass, och sen gick vi hem och kollade på Björnbröder. Sen somnade jag bredvid lillemannen.

På söndagen hade vi en lugn förmiddag innan junior åkte till sin pappa. Då åkte jag till Härjis där jag och grabbarna åkte till en sjö och fiskade. Det regnade och var kallt som tusan, men vi hade det trevligt ändå. Marcus fick en fin abborre men mer än så blev det inte.


Från sjön såg man där det brann förra sommaren. Usch, tänk va nära det var ändå. Det blir lättare att förstå när man får se det såhär.

( Nu är vi hemma och nu ska allt in i lägenheten. Vi hörs sen. )

Av Sanna Svensson - 16 juli 2019 22:47

Halloj från semesterfiraren. Vår tredje och sista semestervecka har börjat och dom här dagarna har hittills varit mysiga och bra.

När vi kom fram i söndagskväll blev vi överrösta med kärlek av Keaton. Han hoppade, kramades och halvt skrek när vi genom dörren. <3 Efter det har han ständigt haft ett öga på oss, och han har varit så himla myssjuk.


Igår måndag tog vi föraren lång sovmorgon utan något ställt alarm. Vi åt frukost och sen fixade vi oss inför att fira Viola. Det bjöds på tårta och kakor.


På kvällen fick jag äntligen träffa lillebror och mamma igen. Det var mysigt. Det var lilla julafton för dom, med grejer från Ullared. Efter det spelade vi Mario och bara hade det mysigt.

Idag har vi varit till Skanderåsen och hälsat på Marcus gudmor och hennes man. Det bjöds på lunch och fika, och mycket prat och snack. Vi var ut och hälsade på deras hönor och dom hade en liten söt kyckling som pep exakt hela tiden. Så gullig.


Ikväll har vi ätit tacos till middag och sen har vi varit ute och fiskat. Det nappade lite, mest för Marcus. Han fick fem små fiskar och jag en. Alla fick åka tillbaka ner i sjön. Men vackert var det.

Av Sanna Svensson - 14 juli 2019 03:22

 


Just nu är jag inne i en period där det mesta känns taggande och som ett äventyr. Jag är taggad på att inte veta hur framtiden kommer se ut om ett halvår, ett år. Jag kanske kommer få äta upp det, men det känns som att saker och ting kommer att se annorlunda ut inom kort. Det liksom känns som att saker och ting är i startgroparna och bara väntar på att explodera och sätta igång. 


 


Jag är taggad på den här semestern. Att bara få vara och samla energi. Riktigt få suga in kraft och kärlek från våra familjer. Sen, när semestern är slut och vi vänder tillbaka till V-ås. Då hoppas jag att jag kommer vara lika taggad som jag är nu på att bara kötta. Jag är taggad på mycket träning, tyngre träning än nu. Våren och försommaren har varit magisk med många cykelturer och långa promenader. Det känns som att det har lagt grunden för bra rutiner och för ett behov som kroppen nu har. Den måste träna och röra på sig, annars blir jag rastlös och får en dålig känsla. Det behovet vill jag tillgodose med rolig och utvecklande träning. Det bästa av allt, det är att Marcus också är taggad på det här. Jag ser framemot att VI får komma igång ordentligt. 


Under slutet av sommaren kommer också en rekryteringsprocess att dra igång gällande ett jobb som jag ska söka. Ett jobb som jag så gärna vill ha!! Jag blir lite nervös över att bara tänka på det, så jag kommer nog inte skriva om det mer än såhär. 


  


Jag ber till högre makter att den här sommaren och hösten kommer att bli precis, exakt lika bra som jag önskar. Jag önskar att de arbete som har och som kommer att läggas ner kommer att löna sig. Over and out, nu kör vi. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards