sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 20 november 2023

En vecka som går till minnesbanken

Av Sanna Svensson - 20 november 2023 13:07

Det har verkligen varit fullt ös förra veckan och jag tänker att jag ska dela med mig lite. Jag har absolut inte kommit in i någon bloggrutin än, men ett inlägg i taget så kanske det blir. 


Jag har en period på några veckor nu på jobbet där det är extra mycket och kräver extra mycket fokus och av mig. Det ger mycket tillbaka men jag har verkligen känt mig sliten. När fredageftermiddagen har kommit har jag tacksamt tagit emot den. 


Veckan som var har verkligen bjudit på högt och lågt. Eller det låga är väl egentligen att vår diskmaskin pajat och att vi inväntar en tekniker som ska kolla på den. Snöskottning och nu Sibirien-kyla är ju ocks saker man är lite trött på just nu.. 


Men i onsdags lyste vardagen upp av en AW med fina kollegor. Jag bjöd in till det och fixade lite att äta på och sen avslutades kvällen med kyrkan där mamma tog med oss på en tur upp till kyrktornet. En kväll med så många skratt och roliga berättelser. Glad att ha ett sånt dundergäng. 


   

På torsdagen tränade jag med Karin och det var faktiskt första gången på länge som jag kände mig så starkt. Det är så olika. Ibland dör man efter en station. Nu tyckte jag att jag kunde hålla i hela vägen. Riktigt go känsla. 


På lördag firade vi Amanda och Linda med fika hemma hos Pernilla och Börje. En mysig stund med gott fika. Jag och Marcus hade divierat fram och tillbaka när vi skulle åka ner till Mora men bestämde oss för att göra det på fredag kväll. Vi drog ner bland snötunga granar och åkte och lämnade Keaton i Selja och sen åt vi en trerätters på China. Det var många, många år sen sist men det var precis lika gott som jag kom ihåg det. En mysig middag tillsammans med honom. 

 

På söndagen var huvudaktiviteten att hälsa på Ester, min brorsdotter. Vi köpte med sushi och åt där och sen blev det lek och lite gos med charmtrollet och hennes tre fyrbenta syskon. Men innan det hann vi handla lite smågrejer och träffa på Arne och Alicia. Så en helt klart maxad helg när det gäller släkten och familj. 


När vi kom hem till Sveg igen var det fortfarande några timmar kvar av helgen. Så vi packade upp lite grejer och sen monterade vi klart ett av mina två Ernst-projekt. En lampa gjord på grejer vi hade hemma och med lite bets på. Alltså jag är så nöjd! Den blev otroligt fin och jag vill nu ha en i varje hörn i hela huset, haha. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Lördag 11 maj 21:41


Ledig torsdag gjorde att jag kunde följa med till Stockholm som sällskapsdam. Mysigt att göra något annat en kväll. ...

Av Sanna Svensson - Tisdag 7 maj 20:22

I helgen som var var det dags igen. Vi styrde kosan mot Västerås och hade en riktig dunderhelg. Vi möttes av gröna gräsmattor och solsken. När vi kom ner lämnade vi av Altay och checkade in på hotellet där vi chillade en stund innan vi begav oss ...

Av Sanna Svensson - Måndag 29 april 12:58

Plötsligt händer det. Plötsligt kom jag på att jag skulle blogga och då gäller det att passa på. Det är ju något jag vill göra men jag glömmer helt enkelt bort det. Jag minns inte ens det senaste inlägget jag skrev men det var väl ett bra tag sen. ...

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards