sannaveronicasvensson

Alla inlägg under oktober 2016

Av Sanna Svensson - 31 oktober 2016 21:03

I helgen har jag äntligen fått träffa det nya tillskottet i familjen, min systerdotter Alicia. Världens finaste och goaste tjej som jag bara vill snusa på mest hela tiden. Hon är så efterlängtad och så älskad. Och det är bara att vänja sig med att moster kommer pussa sönder dig!

Av Sanna Svensson - 31 oktober 2016 21:00

Idag är det måndag och det betyder att det är sista veckan på utbildningen! Shit, snart är det verkligen på riktigt. Det känns overkligt men spännande. Men det känns lite vemodigt att inte vara i Norberg mer för man har ju lärt känna människor där, vilket vi inte har gjort i Västerås. Så där känner man sig lite mer utelämnad.

Dagen har gått bra, men den har varit lååång. Kom inte ifrån jobbet fören 16.45 vilket betyder att man kliver innanför dörren ungefär klockan 18. Vilket är lite segt. Nog om det.

Idag började de regionala köerna vilket innebär att vi bara svarar för vår region (Västmanland, Uppsala och Gävle) och det känns hittills väldigt bra. Mycket kortare kötid och lättare att förstå vad människorna säger. Jag är inte så jättebra på att förstå skånska om jag säger så. Så det känns hittills som en klockren förändring!

Sen jag kommit hem har jag handlat med Amanda, lagat mat och legat i soffan. Jag hade längtat så mycket efter att äta fruktsallad till kvällsmat men jag blev så mätt efter middagen så jag orkar inte ens tänka på att äta nå mer. Jobbigt läge. Kanske kan äta en passionsfrukt på sin höjd typ.

Nu ska jag kolla på ett till avsnitt av mitt knark, Prison Break.

Av Sanna Svensson - 26 oktober 2016 19:43

Efter en promenad och matlagning så lägger jag mig i soffan under en filt framför Prison Break, tänder ett ljus och slappar ett tag.

Av Sanna Svensson - 26 oktober 2016 15:27

Hej på er trogna läsare.
I skrivande stund sitter jag på bussen påväg hem. Känns så underbart skönt att få komma hem i bra tid. Idag är det dessutom halvsoligt här, inte regn som det annars brukar vara. Jag tänkte passa på att gå en promenad när jag kommer hem, innan det blir mörkt igen.

Dagen har varit väldigt intressant och givande. Tingsrätten är ett ställe som jag har noll erfarenhet och kunskap av, så ett besök där var perfekt för mig. Vi har fått varit med på tre förhandlingar, fått information om myndigheten samt suttit med i växeln. Väldigt spännande. Det var allt för mig för nu. På återseende!

Av Sanna Svensson - 26 oktober 2016 07:49

Det är skönt att det är ljust ute när man kliver upp för en gångs skull. Nu- Tingrätten!

Av Sanna Svensson - 25 oktober 2016 23:20

Vet inte hur man tar bort inlägget.

Av Sanna Svensson - 25 oktober 2016 23:17

Efter två dagar med telefonsvarande så ska det bli väldigt skönt att få göra något annat imorgon, nämligen att besöka Tingsrätten i Västerås. Det betyder liite sovmorgon och att man får komma hem mycket tidigare än vanligt. Najs! Förhoppningsvis blir det en spännande och lärorik dag också.

Annars så känns allt det här väldigt bra. Saker och ting börjar falla på plats. Man har kommit närmare kollegor och äntligen så känns saker och ting överkomligt. Och det viktigaste, det känns så underbart att få jobba med det jag brinner för och vill jobba med i framtiden. Att få känna att lilla jag gör nytta och hjälper människor gör att det känns viktigt att gå till jobbet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards