sannaveronicasvensson

Alla inlägg under november 2010

Av Sanna Svensson - 27 november 2010 22:55

"If a great wave shall fall and fall upon us all.

Then I hope there's someone out there who can bring me back to you.

If I could then I would I'll go wherever you will go.

Way up high or down low.

 I'll go wherever you will go."

Av Sanna Svensson - 26 november 2010 23:14

Ja...vad ska man säga...?!

Inte ofta det blir som det var tänkt inte,inte när jag är i farten i allafall,fast sånt får man ju ränka med också,fast det här var väl....ja vad ska man säga!?

Men sanningen är ju att jag inte kan låta bli att gå runt och le lite för mig själv,och leendet växer för varje sekund,varje minut,varje timme!

Suck...*


Av Sanna Svensson - 24 november 2010 16:31

Sitter i soffan och slappar med bäste MalinJonsson! Var typ jättelängesen vi var med varandra nu,men nu jäklar!För någon dag sen så satt jag och tänkte på allt tok vi har gjort så tänkte lägga upp lite bilder från "den gamla goda tiden":


        


"Alla har vi ett förflutet men det är bara att tänka tillbaka på det och le,men nu är det som händer nu som gäller för mig"


  


Kanske blir ett till inlägg senare ikväll,vem vet!:)



Av Sanna Svensson - 23 november 2010 19:29

Igår hade jag faktiskt inte tid att blogga för först var det ju skola och den var väl som vanligt fast Jennie var väl den som var i högform!Så bli inte förvånade om ni ser en massa grävmaskiner och så,eller om ni hör någon halvdålig hockeyramsa-det är bara Jennie som fått sin vilja igenom!

Efter skolan följde jag med Sara hem och där vart det prat,tårar och skratt i massor! Sen var Hans så gullig så han skjussade mig till hallen för att träna!Träningen...hm...den gick väl bra,när vi väl körde seriöst,men jag hade då mina tankar på annat håll om man kommer så....;) men ändå en grymt kul träning,speciellt på slutet!

Sen vart det hem och duscha innan det vart sussa!


Idag har väl varit en helt vanlig dag typ!Nej,men gud eller,det har det ju inte!

Bästa Amanda fyller ju år idag!


  


Stort grattis till dig!Love you!  


Men tror ni vi fick reda på So-provet då-NEJ!

Men på hemkunskapen fick vi reda på att vi ska ha prov om en vecka....kanonkul!

Efter skolan så hade jag typ 1 timme ledigt innan vi skulle på konfa så då satt vi i cafeterian innan vi gick till Ica och hälsa på lite.Konfan var väl också som vanligt...eller vi fick sitta och gegga med gips i typ 30 min!:S Vet då inte vad det skulle vara bra för! Innan konfan så kände jag och Hanna typ- Men gud,jag orkar verkligen inte med det här idag!

Men med ett sånt här kanongäng så ska det nog gå som smort!:)


  


Så kan det gå!Love you bby!  


Men nu ska jag kolla lite på tv och träna lite till musikprovet imon,sen blir det duschen och telefonen som gäller!



Love!<3



"bästaochfinastedu"


Av Sanna Svensson - 21 november 2010 19:23

Nu har jag varit sådär supersocial igen men har faktiskt inte haft internet på hela helgen,inte ens på telefonen så då blir det ju lite svårt att blogga om man säger så!

I fredags var det skola som gällde och det var mycket jobb men lektionerna gick i en rasande fart som tur var!Efter skolan vart det bilfärd ner till Mora efter att lillebror hade varit drygare än vanligt...fick stanna typ 3 gånger...suck!

När vi äntligen kommit fram  så fick vi inte vara i lägenheten utan vart skickade till mormor och morfar,fast egentligen är det bättre att vara där tycker jag för jag fick ändå inte shoppa nått,fast det bara "råkade"bli så att jag fick syn på världens mysigaste tröja...

På fredag kväll...vad gjorde jag då!?satt vid datorn,var social med mina otroligt knäppa morföräldrar som ska försöka prata engelska(kan ni tänka er engelska,svenska och Moramål i en salig blandning,så låter det när mormor pratar) och sen så vart det väl tv:en och telefonen som vanligt då!Kan ju bara meddela att jag vart typ kär i Jays framträdande med "Like a prayer"...shit vilken röst!


Lördag: Då var det lite mera fart!Fick ingen sovmorgon som jag sett fram imot utan blev väckt av att hemtelefonen ringde och ingen svarade heller....härlig start på dagen! Sen vart det till lägenheten och lite pust innan ner på stan och fixa lite grejer innan hem och sen vidare till mormor och morfar och där vart det 6-månaderskalas för fulla muggar-bilder kommer! Sen var ju alla kusiner+syster där så var jättekul att träffa dom också,fast dom förstnämda är ju som dom är....

På kvällen vart det lite blodbad när jag blödde näsblod för typ 15-tusonde gången i mitt liv så vart nertvingad i soffan och där stannade jag resten av kvällen för att först kolla på film och sen prata i telefonen,innan det vart sängen!


Söndag:Tror ni det vart någon sovmorgon-NEJ! Typ klockan 08.00 så stormade mamma och lillebror in och båda var på bästa humör-dock inte jag...-.-'

Enligt mamma så skulle jag upp på en gång men gick jag upp på en gång-NEJ!

Låg och drog mig i typ 1timme till-HÄRLIGT!

Sen vart det upp och putsa och fixa innan jag gick till pappsen och gav han sin farsdagpresent och han är verkligen som ett barn på julafton när han får paket men eftersom han är lite erfarenhet av vad han brukar få och så,så tog det inte lång tid innan han listat ut vad han skulle få för något...lille pappsen!

Sen vart det hemfärd och jag sov på hela vägen och tur var väl det för annars kommer jag inte orka vara vaken ikväll/imorgon!

Men nu ska jag koncentrara mig på tv:en!

Kyss`n



"I hear you call my name and it feels like home,Sweetie"

 

Av Sanna Svensson - 18 november 2010 21:15

Den här veckan har gått i en rasande fart,dagarna har gått i en rasande fart!

Men ska bara skriva om onsdag-torsdag:

Onsdagen började med idrott och då var det innebandy-Kul!

Sen vart det musik och då var det "Så ska det låta",killarna mot tjejerna och ni som inte var där,ni skulle ha varit där,för att höra Birk sjunga "Jag vill vara din,Margareta"...det är något jag sent glömmer tror jag! Men det räckte inte riktigt utan vi tjejer visade vad skåpet skulle stå och vann över dom!

Sen var det No som gällde och då var det väl en helt vanlig lektion och sen vart det engelska med jobb och läxförhör-som jag hoppas gick bra.

Sen var det lunch och svenska,inget speciellt men på franskan.....vilka stjärnor det finns alltså!Kom upp en väldigt intressant diskution:

-Men jag såg några som satt vig scenen på torget,sa Marcus.
-Då var det säkert "Bäckedalingar",sa Timmy.

-Nja,kanske....men det kan ju ha varit...

-SKIDGYMNASIET,utbrast Niklas.

Många skratt kom då,kan jag ju säga,härligt avslut på skoldagen!

Sen vart det hem och äta lite och så innan det vart träning och ja...det gick ju som det gick om jag säger så...ingenting att prata om....


Torsdag:

Började med bild och svenska,som vanligt,innan det var lunch,matte,idrott-innebandy och sist So-prov som kändes bra iallafall,svarade på allt men har säkert gjort något slarvfel,som vanligt! Dock en rolig dag!(y)

Nu idag så har jag typ dampat läxor känns det som...har väl inte gjort så mycket mera...

Men nu ska jag nog sova snart så jag inte somnar imon!


Love!<3


"du är finast"

Av Sanna Svensson - 16 november 2010 16:55

Är tillbaka efter en superhärlig helg i Karlstad,och Östersund där jag var igår.

Ska försöka att komma ihåg allt tok vi haft för oss i helgen nu då:


Fredag: Vi åkte vid 13.00 till Karlstad så missade dom sista lektionerna fast fick reda på vad jag fick för betyg i kemi-VG.Nöjd!(y)

Vi satt alla 3 i baksätet för vi skulle kolla på Lejonkungen.Jag hade sagt att jag inte hade sett den och då var det klart på en gång vilken film vi skulle kolla på!Och jag måste ju erkänna att den var ju bra,men sorlig....fast jag och Marcus var så snälla så vi satt och skratta åt Amanda när hon började grina....xD stackars Mandur!Resten av resan så ja...vad gjorde vi då....lyssnade på musik,prata,skratta,lyssna på musik och sov.Iallafall jag och Amanda står för den sista saken.....och eftersom man aldrig har tråkigt med den familjen så gick resan på ca 6h ganska så fort!När vi kom fram så vart det invigning av hotellet(tror jag) och sen till curlinghallen och kikade lite grann! Sen på kvällen så....ja vad gjorde vi då!?Vi var ju på hallen ganska länge och sen vart det nog bara slappning och en massa prat!


Lördag:Vart bara 5-6h sömn den natten så jag och Amanda var ju sådär lagom pigga när klockan ringde....snark!Och jag var så jäkla trött så jag inte ens plattade håret-det ni!Sen vart det ner och åt frukost och sen upp till rummet igen innan vi åkte till hallen och spelade första matchen mot ett norsklag som vi mött förrut och förlorat med 12-2 men nu spelade vi riktigt,riktigt bra men vi förlorade bara med 7-5 efter att ha varit i ledningen ett tag!

Sen gjorde vi en riktig skitmatch där vi förlorade med....ja det kommer jag faktiskt inte ens ihåg!Efter den matchen hade vi ett hål på typ 3-4h så vi åt lunch och sen åkte vi runt och kollade lite innan vi åkte till hotellet och låg på sängen och dampade oss lite granna.Sen kom pappsen och Anki så vi satt och prata lite med dom också innan vi spelade en till bra match och den vann vi med....hm....nej,kommer faktiskt inte ihåg det heller!

Då vart det en lite nervös väntan för vi visste inte om vi skulle få spela kvartsfinal eller inte men det fick vi!Wiiie!;D

Den kvällen hände det lite mer iallafall!Vi åkte till hotellet och duschade och så innan vi gick ner och åt en riktigt god middag!Dock fick jag och Marcus vänta i 2år innan vi fick maten men det var det värt! Efter maten låg vi och dryga på vårt rum igen inann vi skulle på seveneleven och köpa brownielängd-mums!(y)

"Oturligt" nog fanns det en isautomat på vägen till vårt rum och till den var det ett ständigt spring fast hälften av isen gick åt till iskrig mellan oss.....tack för det Marcus!x) sen så lugnade vi ner oss och gick och la oss 5 stycken i en dubbelsäng och kollade på film!Mysigt värre!:)

Vart en lite tidigare kväll den dagen!


Söndag:När klockan ringde med världens hemskaste ringsignal på högste volym så var Amanda sådär lagom pigg....hon låg inte och drog sig ett antal minuter...xD

Dock var jag lite piggare efter att ha fått en "sovmorgon" på en timme så jag fixade till mig lite mera i allafall!Sen vart det frukost innan vi drog till hallen för att spela kvartsfinal mot våra norska vänner som är expert på att göra oss okoncentreade men den här gången så halvstod vi inte och vred oss av skratt i allafall,men något fniss och någon komentar vart det ju från Team Godtland med Eilert i spetsen!Dock förlorade vi den matchen med...9-4 tror jag.

Då hade vi ingen chans att få spela igen så det vart tack o hej för oss!Fast först åkte vi till hotellet och kollade lite om dom hittat min spårlöst försvunna plånbok som sedan återfanns av mammsen i min väska....men inga onödiga detaljer!xD

Sen vart det mat innan hemresan började och den var minst lika kul som ditresan,fast nu var alla tröttare så det vart lite Glee och mycket slappnig och sovning-jag stod nog för båda delarna!

Och sen var man åter hemma i Fågelberget igen!


Måndag:Då vart det ingen skola och ingen sovmorgon heller för den delen för då skulle jag till Östersund och kolla magen,och shoppa lite!Läkarna,jag och mamma är nog ganska övertygade allihopa om att det är magmigrän jag har....fråga inte vad det är för det vet jag inte ens själv!;P

Fick ingen medicin utan det är alvedon som gäller....:/

Sen vart det lite shopping innan hemfärd!

Men jag måste ju berätta vad min knasboll till lillebror gjorde....ojojoj....först så tog han tag i mammas näsa medans hon pratade med läkaren och var seiös...såg så dumt ut så både jag och sköterskan började skratta!Sen så när vi skulle gå så frågade läkaren om vi hade något att tillägga innan vi gick och självklart hade Lucas Von Dregelstråle det så han la på världens vrål rätt ut mot läkaren!Man slutar aldrig att förvånas vad den unge herren kan hitta på för tok!;P

Sen på kvällen vart det en rolig och lärorik träning och sen kollade vi på filmer från i helgen...sådär lagom kul att kolla när man slajdar,sopar och skriker....men det går det också!


Idag: Var det en helt vanlig skoldag med:

Matte
Biologi(första gången)

Lunch
So

Hemkunskap


Lektionerna gick faktiskt i en rasande fart,allihopa!

Sen efter skolan vart det en snabbis på Ica innan jag åkte hem.

dagen har jag tillbringat framför datorn men nu är det dags att göra lite nytta innan det blir datron igen!

Men först bilder:

        

Och eftersom jag är så otroligt snäll så lägger jag bara upp en ena bild från ihelgen för dom andra bilderna är lite för.....snygga för att få visas!

   

Ni två sötnosar gjorde min helg till en av dom bästa!


Men nu är det plugg som gäller för hela slanten....kanonkul!x)       

Av Sanna Svensson - 11 november 2010 17:23

Det borde typ va min titel på bloggen...funderar nästan på att byta!xD


Men har/kommer verkligen haft fullt upp hela den här veckan:


Måndag:Skola,lite läxor och sen träning.

Tisdag:Skola och konfa(hann typ inget mer)

Onsdag:Skola,va med Sara,träning,möte och lite läxor.

Torsdag:Skola,läxor,packa

Fredag:Skola till lunch,åka till Karlstad

Lördag:Curling

Söndag:Curling(?),hemfärd(?)

Måndag:Östersund.


Igår var jag ju somsagt med Sara och gud va jag garva när hon skottade snö....hon såg så jäkla biff och sur ut....haha jag skratta så jag vek mig av skratt!xD sen vart det skolkatalogen för hela slanten.....


Nu kommer lite "fina" bilder innan jag ska packa för hela slanten innan det blir träning!(y)


Bara så ni vet kommer det nog inte bli ett ända inlägg innan sön-tis!


               


Bjuder på dom.....;D


Kyss`n

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards