sannaveronicasvensson

Alla inlägg under december 2017

Av Sanna Svensson - 28 december 2017 19:42

Fina Keaton. Jag är så glad att du är som du är. Att du alltid vill mysa och vara nära. Att du lika mycket älskar att vara ute på långa promenader och i skogen. Men mest av allt så är jag glad över att du är vår älskade hund.

Av Sanna Svensson - 26 december 2017 14:34

Jag hoppas att ni alla har haft en fantastisk jul med god mat, julklappar och att ni har fått umgås med nära & kära. Min jul har varit underbar. Den har varit lugn och mysig rakt igenom. Tänk vilka fina människor man har i sin omgivning. <3

Självaste julafton spenderades först hemma, sen på jobbet i några timmar och sen hemma igen. Det kändes lite konstigt att åka iväg och jobba en sväng mitt på dagen, men det gick fort och var ganska mysigt. Jag hann till och med kolla på Kalle Anka mellan samtalen.

Väl hemma igen så var ett underbart julbord framdukat. Efter maten myste vi i soffan med Ris ala Malta och Tomten är far till alla barnen.


På juldagen stod också jobb på agendan. En ganska kort dag som flöt på fint. Efter att jag hade kommit hem så fikade vi lite innan vi spelade spel, Ska vi slå vad? som det heter. Ett spel som bjuder på många skratt, haha.

Och idag, annandagen, så började jag tidigt. Men jag fick faktiskt skjuts till jobbet av min snälla mamma. Jobbdagen flöt på väldigt bra och fort. Det är så skönt när man känner att det rullar på och att man får saker gjorda på löpande band.

Ni sitter jag på bussen hem. Att få sluta tidigt idag var guldvärt. Det ända minuset är att det är riktigt tråkigt väder ute. Regn och grått som tusan. Jag tror ändå att jag och Keaton ska ta en tur på fältet, för att få bränna lite julmatskalorier och för att få komma ut medan det åtminstone är ljust. Sen får vi helt enkelt se hur resten av dagen spenderas!

Av Sanna Svensson - 24 december 2017 16:41

Jag hoppas att ni alla får en underbar dag tillsammans med nära och kära. Jag ska jobba några timmar till och sen är det dags för mys hela kvällen. God mat, spel och julmust, oj så jag längtar!

God jul till er!

Av Sanna Svensson - 23 december 2017 20:34

Nu har mamma och Robert kommit ner till oss. Vi startar julhelgen med uppesittarkväll och julgodis. Lite senare kanske vi dukar fram bubbel och ost & kex, och verkligen myser in oss.

Vi hoppas på vinst nu. Och jag hoppas att ni har en trevlig kväll!

Av Sanna Svensson - 23 december 2017 11:43

Tänk att det är dagen före julafton idag. Jag kan bara inte förstå det. Hela december har gått så otroligt fort.

Jag är påväg ner till stan nu för att fixa det allra, allra sista inför morgondagen. Jag sitter på bussen och mentalt förbereder mig för folkkaoset som det lär vara på stan nu. Hej högt blodtryck!

När jag senare på dagen har kommit hem igen så ska det sista fixas klart även hemma. Granen ska kläs och skinkan ska griljeras bland annat.

Här är två bilder från igår när vi gjorde saffransknäck och sill. Saffransknäcken blev löjligt goda. Sillen hoppar jag, men den blev säkert god den med.




Av Sanna Svensson - 22 december 2017 20:38

Grattis på födelsedagen farmor. Jag hoppas att du blir firad i himlen och att du har det bra.

Du är saknad hos oss här nere och vi hade velat fira din födelsedag med dig, och inte utan dig.

Ingenting kommer bli som det har varit igen. Jag saknar dig!

Av Sanna Svensson - 22 december 2017 02:03

Av Sanna Svensson - 22 december 2017 01:54

Idag var dagen då jag och Keaton äntligen kunde gå på fältet igen. Jag vet inte när vi gick där senast faktiskt...? Det var iallafall underbart härligt att promenera där igen och Keaton älskade varje sekund som han fick springa av sig. I prick en timme var vi ute och det var nog den bästa timmen den här dagen. Och som vanligt så fick han agera lite modell:



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards