sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2022

Av Sanna Svensson - 25 september 2022 20:46

Påväg hem från Hufvudstaden. Vi har haft en helg där tillsammans med Börje och Pernilla. Vi åkte i fredags lunch och i skrivande stund är vi i Ljusdal. Så snart hemma.

I fredags hade vi resdag och vi hann egentligen inte mer med en ett besök hos Carina och Ragnar som bor i Solna. Vi tittade in hur dom bodde och sen gick vi ut och åt på restaurang. Det var en tapasrestaurang med magiska tapas. Mmm.


Och som av en händelse fanns det en Ben & Jerrys-glassbar ett stenkast från restaurangen. Så det blev efterrätten. Väldigt mätta i magen så åkte vi till hotellet och där kollade vi på Youtube innan vi somnade.

På lördagen knatade vi runt lite på stan och gjorde några ärenden. Jag satte på skyddsglas på min nya telefon. Men det var typ vi handlade på hela helgen, i sak-väg. Marcus köpte en hårfix och jag en spray. Så någon shoppingresa var det inte.

Vi träffade också Denice och Jesper <3 Det var över ett år sen nu så det var så himla kul att se dom igen.

Sen blev det lunch och snabbfix innan det var dags för själva huvudaktiviteten - Magnus Uggla. Han var på Stadsteatern och hade en föreställning. Det var till 95% berättelser om hans liv och historian till Johnny the Rocker. Otroligt rolig och underhållande. Så fläng man och jag skrattade högt många gånger. Bara hans uppståndelse gör ju att man skrattar.

Han avslutade med att spela några låtar också så det var häftigt.

På kvällen blev det libanesisk middag. Mycket nytt men mycket gott!


Vi avslutade kvällen på en takbar där vi njöt av drinkar.

Idag känns det som att vi mest åkt bil, haha. Vi pt frukost och sen åkte vi till Amandas områden där vi hämtade henne och sen åkte vi på Nacka forum och Ica Maxi. Och sen åkte vi hemåt och det har vi ju hållit på med ett bra tag nu. Det ska bli väldigt skönt att få komma hem till sin soffa, sin säng och Keaton.

Av Sanna Svensson - 22 september 2022 09:48

Herregud va veckorna och dagarna rullar på fort. Det kan kännas motigt på måndagen och man tänker att åh, det är så långt kvar till helg. Men nu är det snart helg igen och man har knappt hunnit med någonting känns det som.

I måndag jobbade jag hemma och var mest hemma hela dagen. Det hände inget särskilt alls.

I tisdags jobbade jag i Svensta och Marcus åkte vidare till stan tredje och förhoppningsvis sista gången med bilen. Nu är rutan bytt och nu ska den bara rulla och gå. X antal tusen fattigare men iallafall en hel bil nu.. Det blev en lång dag för oss båda. Jag kunde jobba från strax efter 7 till 18 i Svensta och sen massa bilåkning på det. Inte konstigt man var mör när man strandade i soffan igen.

Onsdagen gick också i full fart. Jag var med på morgonmötet hemma och sen cyklade jag till stationen och var där hela dagen. Fick mycket gjort men det är mycket nu.. Har 17 ärenden i huvudet som jag jobbar med parallellt. Inte konstigt att man blir trött. När jag kom hem igen tog vi iallafall en lång, skön promenad i solen med mamma och Keaton. Väldigt härligt att få lite solstrålar på nästippen.

Idag är det Svensta igen. Inte alls sugen på att vara här. Vill hem och hinna vara hemma lite, för det känns som jag knappt varit det den här veckan. I helgen åker vi bort så då kommer man ju inte heller vara hemma. Logiskt. När klockan slår 16:00 kommer jag springa ut till bilen.

Av Sanna Svensson - 19 september 2022 19:57

Vi har känt att vårt vardagsrum har varit fint, men inte så mysigt som vi har velat. Vi har liksom inte fått till den där riktiga känslan av ett mysigt rum och det har på sina ställen känts rätt opersonligt. Vi har nu gjort en insats och det börjar ta sig. Den här hörnan har iallafall blivit väldigt mysig och jag njuter varje gång jag tittar på den.

Av Sanna Svensson - 14 september 2022 22:39

Födelsedagsprinsen. Fyller två hela tassar idag. Världens bästa hund. Prins Charming <3

Av Sanna Svensson - 12 september 2022 23:49

Monterat in belysning och satt på ben på denna.

Före:


Efter:


Vi tycker den känns lättare nu med ben och belysningen. Ojoj, va bra det blev! Lite piff uppepå, sen är den perfekt.

Sammanfattningsvis. Det tog jättelång tid men vi är jättenöjda!

Av Sanna Svensson - 6 september 2022 21:08

Vad har hänt sen sist?

Lördag
Då var det dop för hela slanten. Trots att dop med efterföljande fika inte tog superlång tid så blev det ändå en heldag när man ska åka till Mora fram och tillbaka. Dopet var i vilket fall som helst väldigt fint och fikat superbra ordnat. Och lilla Alexander, vilket charmtroll.


Söndag
Då ska man vila, om vi fortsätter på samma spår. Så det gjorde jag, iallafall delar av dagen. Vi hann med en brorunda innan Marcus for på jobb. Sen hämtade jag hem mitt gamla skrivbord från mamma. Det står nu uppe och kommer användas till pussel. Sen chillade vi en del i soffan också.


Måndag
Back to work och absolut not ready for det. Men usch, helgen hade behövt vara två dagar till - minst! Men men, det gick väl det med. Hemma igen så städade jag hallen uppe och när Marcus kom hem slängde vi i oss mat och for till födelsedagsbarnet Jens som fyllde 31 år. Där blev vi någon timme och fikade massor av gott!

Tisdag
Uppe före tuppen. 05:10 stod klockan på. Bilen skulle upp på verkstad och för att avlasta Marcus lite med körning och för att ge honom lite sällskap. Jag kan ju jobba vart jag vill så det blev en dag i Östersund idag. Roligt att träffa kollegor man inte träffar så ofta.

Väl hemma igen gick vi en brorunda och njöt av fin utsikt. Nu: soffhäng, dusch och sen sova tidigt!

Av Sanna Svensson - 1 september 2022 19:04

Nytta men mest nöje bjöd onsdagen på. Fina omgivningar vi har runt oss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards