sannaveronicasvensson

Alla inlägg under februari 2020

Av Sanna Svensson - 28 februari 2020 14:40

I helgen går flyttlasset från Västerås. Våra möbler ska till Sveg. Äntligen ska vi få dit vår underbara säng och en stooor skön soffa. Livet kommer ju bli oerhört mycket trevligare med dom grejerna tror jag.

Igår kväll kom vi hit till Västerås och det känns redan vemodigt. På söndag kommer det rinna tårar. Vår fina lägenhet <3 Vässan. Tänk att någon annan ska flytta in sina grejer här? Det är är ju vårt hem. Att man kan bli så fäst vid en lägenhet, ett skal? Det är ju vi som fyllt skalet med liv och gjort det till ett hem. Jag vet att det kommer bli super i Sveg med. Men just nu känns det vemodigt, och det är okej. Framförallt så känns det jobbigt att lämna det här köket. Det är verkligen ett underbart kök att laga mat i.

Jag tror också att man nästan har glömt att den här lägenheten finns, för vi har varit borta från den så länge nu. Och nu är vi här och då minns man hur bra den är.

Ja, det var allt ett upplyftande inlägg det här. Men livet kan inte bara vara solsken och glädje jämt. Ur det jobbiga kommer det alltid något bra.

Av Sanna Svensson - 26 februari 2020 23:33

Som ni märker är livet ganska fullspäckat just nu och jag känner att knappt har tid med något alls. Fast det inte är stressigt så är det ändå det knepigt hur det kan vara.

Jag ska sussa snart så tänkte mest hoppa in och säga hej. Inatt sover vi sista natten i den här j...a bäddsoffan. I helgen går stora flyttlasset med möbler. Så från och med imorgon sover vi i vår egna, sköna säng. Lyckaaaa! Vi hörs efter helgen. Den kommer bestå av packa, bära, packa, sova, bära.

Av Sanna Svensson - 23 februari 2020 11:59

Tänk att man kan bli så glad av sol.

Av Sanna Svensson - 19 februari 2020 06:35

Hej från en buss påväg mot Svenstavik! Idag klev jag upp i ottan får att hoppa på en buss. Men mer om det sen.

Igår iallafall, så hade jag världens finaste kollega med mig till jobbet.


Lilla korven
På kvällskvisten kom jag hem och chillade en stund. Sen lagade jag tacopizza som stod klar när Marcus och hans kollega kom hem. Efter middagen kollade vi på PH och sen blev det dejt med John Blund.

Och idag är man on the road again. Jag och två kollegor ska åka runt i länet. Skoj! Så inatt blir det övernattning i Östersund och sen fortsätter vi imorgon.

Av Sanna Svensson - 17 februari 2020 17:16

Hemma efter en helg i huvudstaden. Borta bra men hemma bäst. Även om hemma är i ett kaos som man knappt kan kalla ett hem just nu. Iallafall.

Resan började i fredags. Jag ställde klockan tidigt och åkte och simmade innan vi åkte. Jag hade myror i brallan på torsdagen så jag var tvungen att träna innan helgen. Annars hade jag blivit jobbig att vara med. Så då blev det till att kliva upp i ottan. Resan gick via Västerås där vi lämnade av hundarna. Sen gasade vi vidare. Vi var inte framme i staden fören på eftermiddagen/kvällen så det blev bara incheckning och middag.

På lördagen gjorde vi stan. Nej, det gjorde vi inte. Men vi knatade runt och kollade i lite affärer. Jag köpte en tröja men inte mer än så. Vi fikade till lunch, haha. På eftermiddagen blev det lite slappning innan fix inför kvällen. Vi åt middag på en italiensk restaurang. Jag åt röding, inte så italienskt, haha. Men väldigt gott.


Och på kvällen var det dags för musikal, Så som i himlen. Och den var fantastisk!! Så bra. Se den om ni har möjlighet. Filmen är fantastisk så förväntningarna var höga, och musikalen levde upp till dom. Den hade allt, skratt, tårar, musik. Ja allt.


Efter musikalen åt jag och Marcus lite chips på hotellet och sen var det tack och godnatt.

Igår söndag tog vi sovmorgon. Vi käkade frukost vid 10 och sen packade vi ihop och checkade ut. Vi gick runt på stan en stund och åt thaimat till lunch. Jag och Marcus åkte därifrån lite tidigare och stannade istället till på en outlet i Barkarby. Haha, vi hade lite tidspress så vi typ sprang runt. Haha. Jag hittade iaf en svarta tröja på Nike och Marcus köpte två tröjor. Mer än så hann vi inte. Vi brassade mot Västerås, hoppade in i lägenheten och tog med lite saker och sen körde vi för att hämta får prins, Keaton. Sen var det bara den lilla resan kvar, till Sveg. Vi kom hem efter 23 någongång. Så en snabbdusch och sen kojsning.

Och imorse kickade veckan igång igen. Ja. Det rullar på. En arbetsdag avklarad. Tre kvar. Den här veckan är jag också ledig på fredag. Lyx! Ikväll ska jag träna, MRL. Och senare ikväll börjar Paradise Hotell. Lite jobbigt, haha. Men men. Man lär ju sitta bänkad där. Som vanligt.

Av Sanna Svensson - 13 februari 2020 14:50


Hej direkt från fikarummet. Torsdag och sista jobbdagen för mig den här veckan. Idag tar jag helg! I helgen ska vi åka till Stockholm med Marcus familj. Vi ska bo på hotell och gå på musikal. Mer än så vet jag inte. Trots att jag bott mer på hotell det senaste halvåret än vad jag någonsin gjort så ska det bli skönt att göra det igen. Vår lägenhet i Sveg är fortfarande kaos eftersom vi inte har så mycket möbler än. Så att få komma iväg och sova i en skön säng ska bli lyxigt och välbehövligt.

Av Sanna Svensson - 10 februari 2020 12:43

Dagarna bara rusar iväg. Ny vecka, igen. Trots att jag stormtrivs på jobbet så var det väldigt skönt att ha en ledig helg. Att bara släppa allting och vara ledig. Få sovmorgon. På lördagen uträttade vi en del ärenden och sen gick vi lilla brorundan. Vi skulle ha lagat middag men latmasken slog till så vi köpte pizza på knuten. Resten av kvällen slappade vi i soffan, kollade på film.

I söndags jobbade Marcus större delen av dagen. Jag följde med honom till flygplatsen och sen tog jag och Keaton en promenad hem därifrån. Jag hälsade på mamma en sväng, och vi spelade spel. Annars blev det mest att plocka lite i lägenheten och så spelade jag lite tv-spel. Tills Marcus kom hem fixade jag middag, kött, potatis och bea. MUMS.

Och idag är det först jobb. Sen ska vi käka middag innan vi får besök av mamma och junior som ska komma på fika. Ikväll ska jag och Karin gå på träningspass. Ska bli kul att träna men ännu roligare att träffa henne!

Av Sanna Svensson - 6 februari 2020 19:02

Den här veckan har gått SÅ fort. Shit. Tänk att det redan är torsdag kväll. Och imorgon fredag. Veckan har nog gått så fort för att den har varit rolig och med så mycket nytt. Både nya människor, kontor och saker att göra

Förutom att jobba så har jag njutit av att bo i Sveg, haha. Näe men det känns underbart att äntligen vara här där vi ska bo och att få ha en vardag med Marcus. I tisdags kväll var vi och simmade och igår spelade vi curlingmatch mot varandra. Det var så kul. Även om mitt lag tyvärr förlorade...

Ikväll då. Marcus kommer snart hem efter jobbet. Då ska vi äta middag och kolla på Sveriges mästerkock.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards