sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2021

Av Sanna Svensson - 30 september 2021 10:38

Förkylningen slog till med full kraft och jag är inte direkt på topp nu. Jag har ingen feber men snorig, hostig och ont i huvudet. Halsontet har till stor del gett med sig. Men det jobbigaste är att man känner sig så sliten och bara bläää. Jag började min morgon med att snyta mig så jag började blöda näsblod. Yey.


Jag är glad att jag har ett jobb där jag kan jobba hemma och få dagarna att gå. Jag har så mycket att göra den här veckan så hade jag legat helt däckad hela veckan hade det inte blivit bra alls...

Jag hoppas att det vänder idag och att jag går mot att bli frisk igen. Håll tummar och tår!

Av Sanna Svensson - 28 september 2021 21:33

Tisdag kväll har det blivit. Det har varit en halvseg dag idag. Redan igår började jag känna mig lite seg med halsont. Inatt sov jag lite oroligt och idag vaknade jag med mer halsont. Plus lite allmänt seg i både kola och kropp.

Jag hade planerat att jobba hemma idag så det passade bra då. Har suttit och skrivit rent gårdagens arbete så det passade bra att sitta hemma. Vilade mitt på dagen med Marcus och det gjorde gott.

Innan Marcus åkte på kvällsjobb lagade han en god köttfärssås, så när han nu kom hem var det bara att koka pasta. Vilket var skönt. När han var borta har jag varvat städning och tvätt med vila i soffan och bakning. Det blev kakor med center i. Mums.


Nu ska vi kanske spela Mario och sen blir det nog inte så mycket mer idag. En kort prommis och dusch innan sängen kallar är nog det de blir.

Av Sanna Svensson - 27 september 2021 09:52

Jo, den blev precis som vi tänkt. Vi for ut i skogen och plockade lingon. Vi var nog ute knappt en timme och fick snabbt ihop nästan en hink. Riktiga klasar med bär alltså. Det var jakt i skogen så vi höll oss nära vägen. Men man behövde inte gå många meter in i skogen för att hitta bär. Dock tog vi fikat i bilen påvägen hem istället.

Hemma körde vi rens och packrace och hade snabbt fått ihop några påsar.


På eftermiddagen röjde vi på gården. Skördade våra bönor och plockade undan lite. Sen var det komposten.. åh, jävla kompost. Det är ett slit att få bort den. Tack och lov hade Börje två spadar vi kunde låna. Men det är hårt som berg i den. Ingen direkt matjord. Cirka 749571 rötter per kvadratcentimeter. Den ena av 2,5 är tömd nu. Sen orkade vi inte mer.

Jag tog även bort lite blommor som blivit fula och som nu fick tacka för sig.

Det blev en sen middag framför Lego Master och sen dusch och sova. Jag har sovit som en stock inatt och tur var väl det för den här veckan är fullspäckad.

Av Sanna Svensson - 26 september 2021 10:23

Det har varit dåligt med uppdateringar här den här veckan. Det har också varit en vecka som varit fullspäckad. Jag tänker att jag tar veckan som varit dag för dag.

TISDAG
Då hade vi möte på jobbet på förmiddagen. Jag jobbade på efter det och tog en sen lunch hemma. Åt den fort och sen var det iväg till skjutbanan. Marcus ena kapten är med i pistolklubben och frågade om vi ville följa och skjuta. Det ville vi! Vi provade att skjuta både med en och två händer, och fick lära oss lite om hur man skulle hantera vapnet.


På kvällen hade vi dejtnight och myste på ordentligt.

ONSDAG
Då bar det iväg till Östersund med jobbet. Vi skulle ha möte i gruppen från onsdag lunch till torsdag lunch. På onsdagen var vi utomhus på Frösön. Gjorde lite lekar och åt mat. Det blåste som bara den. Som tur var fanns det ett vindskydd men efter några timmar var man rejält frusen.

Senare på kvällen gick vi ut och åt middag. Jag åt pizza och den var galet god! Efter middag plus ett extra dryckesstopp gick vi hem och jag la mig och chillade i sängen ett tag innan det var sussadags.


TORSDAG
Började dagen med en god hotellfrukost. Inte fel alls! Sen var det upp till stationen och ha möte fram till lunch. Det var lättsamt och tiden gick fort, så snart var det lunch.

Efter det började resan hemåt. Borta bra men hemma är ju alltid bäst. Så det var himla skönt att dyka ner i soffan bredvid favoritkillarna och bara slappa.

FREDAG
Ja, hej och hå vad det går. Då gick jag upp tidigt och började jobba. Körde på fram till lunch och sen flexade jag ut för dagen. Vi tillsammans med mamma hoppade in i bilen och körde mot Mora. Jag och Marcus åkte ner för att ha middagsdejt plus att vi ville gå i lite affärer och hälsa på i Garsås. Vi hann med allt det plus att vi hann säga hej till mormor, morfar och Mino på kvällen.

Middagen åt vi på Käk och Plock. En restaurang som är ganska ny i stan förstod jag det som, vi hade inte ätit där innan. Dom hade inte så mycket plock på menyn, utan mest varm mat liksom. Men väldigt gott var det! Annorlunda och väldigt gott. Marcus åt tillexempel anka till varmrätt och jag åt glass med brynt smör till efterrätt.


Det blev en sen kväll och vi var hemma strax efter midnatt. Men det var det värt <3

LÖRDAG
Ledig lördag. Skönt. På förmiddagen pysslade vi på mycket inne. Storstädade köket, tvättade och gjorde klart andra vändan med örtsalt. Sen började vi försöka gräva ut komposten. Vi ska ju göra ett större jordgubbsland. Plantorna står redo, det är bara landet som behöver göras. Och det stor en stor kompost mitt i vägen... Packad som jag vet inte vad. Vi höll på med både grep och spade. Men under den timmen vi höll på böjdes både grepen och spaden.. blää. Vi hann en del men är mycket kvar tyvärr. Vi hoppas att Börje hittat något bra verktyg vi kan använda.

På kvällen var vi på en efterlängtad middag med Karin och Jens. Äntligen! Det blev planka från en butik här med diverse grejer på. Falafel, vinbladsdolmar, såser och kött. Allt var supergott, verkligen. Det blev samtal om allt möjligt under flera timmar. Mätta, glada och tacksamma för fina vänner cyklade vi hem många timmar senare.

SÖNDAG
Och idag är vi framme vid nu. Vi har inte klivit upp än men det är på G. Det blir en utedag idag. Vi ska ut i skogen och plocka lite mer lingon. Och sen fortsätta röja med komposten och städa upp lite annat på gården. Så idag kommer vi nog somna ovaggade.

Av Sanna Svensson - 20 september 2021 20:22

Och som den kickades igång! Redan 7:30 var jag på stationen för att hålla ett förhör klockan 08:00. Det tog över 1,5 timme och efter det har det varit fullt upp att färdigställa det, och ännu är jag inte klar. Så jag sparkade verkligen igång jobbveckan.

Före lunch tog jag och Karin veckans brorunda med våra två svarta monster. Så skönt att knata den där rundan och prata av sig.

Efter brorunda och lunch var det bara några få timmar kvar av arbetsdagen och dom gick fort.
Hemma igen hann jag pussa hejdå på Marcus innan han drog. Sen dess har jag varit lite rastlös. Velat göra något men vet inte vad. Så jag har mest suttit i soffan och pillat på telefonen.

Jag började med middag sen och nu står den och puttrar i tryckkokaren. Gulaschsoppa står på menyn. Resten av kvällen kommer vi nog sitta i soffan och plöja Bachelor eller något annat halvfjantigt program. Vi planerar att köra ett race i nya sovrummet också, städa undan grejer så att det bara är och tuta och köra. Renoveringsfingrarna kliar...

Av Sanna Svensson - 19 september 2021 00:51

Just nu håller vi på med det här. Skörd:


Pö om pö så tackar vi sommaren för det den har gett oss och tar hand om allt vi kan. Örter i massor, idag drog vi upp all lök och några morötter. Stora var dom!

Vi var på middag och firade mamma som fyller år imorgon. Då tog vi med en ny typ av bukett dit.

Av Sanna Svensson - 14 september 2021 23:10

Jag skrev förut att jag höll på med något pyssel och idag fick det pysslet bli klart. Min Ernst-piedestal med drivved. Den blev inte så stabil som jag hoppats på och jag fick slita lite med den innan jag nöjde mig. Man är alltid självkritisk men jag tycker att den blev rätt cool. Med en växt som ska få slingra sig uppåt, som gör att det blir lite mera liv i den.


Just nu står den bara uppe men jag hoppas att vi kommer hitta någon fin plats till den.

Av Sanna Svensson - 13 september 2021 19:57

Ett sammanfattningsinlägg från helgen som var. Den började som sagt på fredagen med att vi fick en halv gris från grannbyn. Marcus och Pernilla packade den och jag hjälpte till på ett hörn innan jag var tvungen att jobba mer. Det var mycket kött, drygt 50 kilo till oss. Det är en hel del det.

När klockan hade blivit eftermiddag åkte jag och Marcus ut till Härjis. Vi var hundvakt i helgen och då var det enklare att bo där. Så vi åkte dit och jag duschade. Sen hade vi ett bokat bord på Flottaren så vi knatade dit. Vi åt en ljuvlig pizza och drack ett glas rödvin till. Mmm. Så gott och mysigt. Efteråt tog vi en promenad tillbaka. Vi strandade i soffan framför en Wallander.

På lördagen hade vi en lugn förmiddag. Vi hade sovit inte så mycket under natten så vi var rätt slitna. Sen åkte vi in på Sveg och gick på ett jippo som var på Storön. Musik, mycket för barn, lotteri och hamburgare. Det var inte bara vi som var där direkt. Herregud va folk det var. Så kul!! Vi lyssnade på musik, åt hamburgare och Marcus vann på lotteri. Efter någon timme var vi rätt nöjda.

Då rörde vi oss till Härjis igen och började förbereda inför middagen. Vi hade dagen till ära bjudit in Karin på middag. Alltför längesen så det var verkligen på tiden. Det var så mysigt och maten blev så god, älgkött och bea. Karin hade gjort äppelpaj och den var precis så knäckig som man älskar när den är. Så härlig kväll som verkligen uppskattades!

Senaste på kvällen chillade vi bara i soffan innan vi gick och sussade.

Och på söndagen gjorde vi inte så mycket alls egentligen. Vi tog en lugn förmiddag, åt i lugn och ro, och packade ihop. Sen begav vi oss hemåt där vi inte heller gjorde så mycket alls. Det blev mest soffhäng. En kort promenad och sen en raggarrunda runt på Sveg var väl det mesta som hände. Man var rätt färdig så det var skönt att bara chilla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards