sannaveronicasvensson

Alla inlägg under november 2020

Av Sanna Svensson - 29 november 2020 17:19

Ojojoj, nu kommer vi inte göra så många mer knop idag inte. Vi har varit utomhus sen strax före 12 idag. Vi har städat garage inför tippenkörning, och sen har vi hjälpt Börje med ved och stockar. Först lastat in ved i vedboden från släpvagnen och sen dragit pinnar. Väl hemma igen slängde vi på massa skräp på släpvagnen. Nu har vi precis kommit in och myst ner oss i soffan med glögg. Det kommer nog inte bli så mycket mer idag än så.

Av Sanna Svensson - 25 november 2020 13:00

Igår gjorde jag och Pernilla en varsin lingonkrans till våra dörrar. För flera veckor sen var vi ute och plockade lingonris och igår var det dags för själva skapandet.

Till lingonriset serverades det också glögg, pepparkakor och godis. Hur mysigt? Det bara luktade jul när vi kom in. Mmm.


Och nu hänger den på vår dörr. Tadaa! Min första krans och jag blev nöjd med den. Den ser så julig och fin ut.

Av Sanna Svensson - 22 november 2020 19:23

Idag har vi haft en riktigt soft söndag. Vi sov länge. Sen åt vi frukost. Efter det har en stor del av dagen gått åt till att baka. Vi har bakat smörbullar och en saffranskaka. Luktade så himla gott här hemma när det gräddades i ugnen.


Det känns lyxigt att kunna frysa in ett helt gäng med bullar.

Förutom det har vi gått en promenad i solen och sen strosat runt i mysbyxor. Vi har packat upp lite och planerat hur vi ska ha i köket, vad vi ska ha i vilka lådor.

Nu ska vi snart äta grönsaker och dipp till middag. Blir så när det fikats hela dagen, haha.

Av Sanna Svensson - 19 november 2020 21:51

Och Bonde söker fru. Mer behövs inte.

Av Sanna Svensson - 17 november 2020 16:45

Är det konstigt att man undrade vad i hela fridens namn vi gett oss in i? Från det här:


Till att det såg ut så här:


Man undrade ju här om det någonsin skulle bli bra. Allt var utrivet, helt tomt. Vi är inga hantverkare, hur skulle vi kunna få till det här?

Men det blev bra. Det blev SÅ BRA! Tack vare våra nära och kära, och oss själva. Igår städade vi och jag satte in en liten gran, bara det. Att få pynta och piffa. I vårt fina kök.

Av Sanna Svensson - 16 november 2020 14:19

I helgen har det hänt grejer. Vi hade pappa och Anki på besök på lördagen så nu är dom sista detaljerna med lister och dörr till tvättstugan klara. Oj så bra det vart! Jag ska lägga upp bilder bara vi städat undan alla verktyg och så. Jag vill visa hur fint det blev. Tusen miljoner tack för hjälpen.

Men redan på fredagen hände det grejer. Börje kom på besök och kopplade in diskmaskinen. Taaack! Så nu har det bara rasslat till med lådorna som ännu inte packats upp. På söndagen satte vi på fronten på maskinen och bums så ser köket enhetligt ut, utan ett gapande hål i mitten. Det blir så fint. Luckan ska justeras och den ska skruvas fast. Men annars så. Nu börjar det verkligen se ut som det ska.


Nu är det bara småpyssel kvar. Det är en hel del el som ska fixas, så vi kan få upp lampor lite här och var. Men annars är det typ tavlor och gardinstång. Skenan som ska vara mellan köksskåpen och golvet. Ja, ni hör ju. Det är ju ingenting i jämförelse mot vad det varit. En liten tillbakablick:

Av Sanna Svensson - 11 november 2020 23:02

Alltså är det någon som hinner med dagarna som passerar? Det var ju typ fjärde igår, och nu är det elfte? Jag fattar ingenting. Och jag tycker faktiskt att det är rätt jobbigt att dagarna bara springer iväg. Livet springer iväg.

Den här onsdagen har också sprungit iväg. Jobbdagen sa poff och sen var den slut. Mycket att stå i, och imorgon ännu mer. Jag slutade lite senare än vanligt och när jag kom hem var vi hungriga. Marcus röstade på kebab så vi körde på det. Vi har kollat på PH, Hela Sverige Bakat och tagit en promenad i mörkret.

På kvällskvisten har vi kört ett race. Disk och plock-race. Vi har ännu inte fått någon diskmaskin inkopplad och därför har vi dragit ut på att packa upp allt porslin. Men idag fick vi undan tre lådor tror jag. Väldigt skönt. Allting som packas in på rätt plats, slängas eller ges bort är en litet gruskorn som släpper från axlarna. Jag vet inte heller om det är bra eller sorgligt, men i varje låda man packar upp nu så blir det ?juste, den här hade vi ju? eller ?åh, den här hade jag glömt bort?. Vi jag hunnit glömma bort en del av vad vi har, för att vissa saker har varit nerpackat sen september förra året... Det är lilla julafton hela tiden här hemma.

Av Sanna Svensson - 10 november 2020 21:53


Han fick två. Med grädde på. Nu ligger han och snarkar i soffan bredvid oss. Älskade korvis <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards