sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juni 2021

Av Sanna Svensson - 29 juni 2021 09:34

Nu är det sluttampen på det här läsåret. Oj vad jag är redo för semester. Jag har varit redo i flera veckor egentligen. Men nu efter midsommarledighet och så, så kändes det ju nästan onödigt att komma tillbaka och jobba en vecka, haha. 


Igår var jag på stationen och jobbade. Kändes skönt då det blir ett annat fokus där. Det är lugnt i huset så väldigt skönt att sitta där. Jag fick mycket gjort. Mycket småpill som ska göras klart inför ledighet. Jag cyklade hem och hann ge Marcus en puss innan han åkte iväg och flög lite plan. 


Jag strandade i en solstol direkt. Det var galet varmt. Efter en stund liggande där blev jag träningssugen och körde ett styrkepass på gräsmattan. Najs och okomplicerat. Jag firade målgången med en dusch i vattenslangen. Sen gick jag runt och vattnade våra plantor. Allt, eller nästan allt, växer så det knakar. Potatisen har tittat upp, salladen svämmar över vår pallkrage och kryddorna växer mer och mer för varje dag. Det är morötterna och palsternackan som vi inte riktigt vet hur det går för sig. Eventuellt är dom på g men det är svårt att se skillnaden på ogräs och planta i början. 


Sen duschade jag inne och började fixa med middag så den var klar till Marcus kom hem från jobbet. På kvällen gjorde vi inte mycket. Pratade, spelade Yatzy, planerade lite semester osv. 


Och idag sitter jag här och jobbar. Jag ska fortsätta göra klart saker inför semestern. Det står att det kan bli regn ikväll vilket på ett sätt inte vore så tokigt. Man är ju inte så sugen på att vara inomhus när solen gassar ute. 


 

Av Sanna Svensson - 29 juni 2021 09:28

Ja, ni hör ju. Vilken trio. Vi hade förmånen att träffa på denna trio i lördags. Det är tre stycken grisdamer som numera bor i Härjis. 


   


Karin är mamma till en av dom så vi fick komma och kolla på dom. Så söta! Dom bökade runt där och smaskade i sig mat. Verkligen smaskade!! Dom var så tama att man kunde klappa dom men helt ärligt så var dom nog mest intresserade av maten dom fick, haha. 

Av Sanna Svensson - 29 juni 2021 09:22

Hej! Long time no see. 

Sen vi sågs har det varit midsommar och jag tänkte skriva ett inlägg om det. Vi fick fint besök av Denice och Jesper. Dom kom på torsdag och åkte hem på lördag morgon. Det var så mysigt att träffa dom och få prata igen massa tid. Vi gjorde lite smågrejer men annars tog vi det mest lugnt och åt mat och sånt. 


Fredagen var den enda heldagen som vi hade. Så då visade vi dom runt Sveg och sen åt vi lunch på Flottaren. Vi åkte också till stugan i Härjis och visade den. Sen blåste vi tillbaka och åt en glass på kondis. 


     


Vi har spelat kubb och grillat, och spelat spel. 


       


Och Keaton har haft fullt upp med att söka uppmärksamhet hos allihopa <3


 


Ja, det var vår midsommar i korta drag. Hoppas att ni haft en bra midsommar ni med. 

Av Sanna Svensson - 23 juni 2021 08:43

Onsdag morgon och tänkte hoppa in och säga hej. Det är en trött Sanna som skriver. Igår var jag riktigt trött och seg, sov middag i typ två timmar. Hade någon olustig känsla i kroppen och obeskrivlig trötthet över mig. Marcus var borta typ hela dagen och vi hann knappt träffas heller. Det roligaste som hände igår var att spela fotboll med lillebror. Jag hoppas det blir en bättre dag idag och att jag kommer igång. Det är en del skit runtomkring och jag tror det suger en hel del energi från mig. 


Marcus är i Finland idag och ska göra årliga prov. Så han drog strax efter 06 och kommer hem vid 20 ikväll, om han har tur. Kan bli senare med.. Så han har en riktigt lång dag att beta av och jag saknar honom redan. 


Jag ska kötta på med jobbet och försöka jobba in så att jag kan sluta tidigare tänkte jag. Men i nästa tanke kom jag på att jag har förhör 15:30 så vi får se hur tidigt det blir. Vi (jag) behöver mörda alla 1773920 maskrosor vi har på gården och städa upp lite som ligger ute. Krukor, spadar och jordhögar. Sen ska det också städas klart inne. Vi får besök på torsdag kväll och man vill ju att huset ska se så fint ut som möjligt när dom, Denice och Jesper, kommer hit för första gången. Så det vore ju bra att få en lång kväll att hinna med på. Ja, det var en uppdatering rakt från livet det här. Hörs hej!

Av Sanna Svensson - 21 juni 2021 10:24

Måndag morgon och jag tänkte köra en uppdatering från helgen som varit. Vi har haft besök av min systerdotter Alicia i helgen, och hennes föräldrar såklart. Dom kom i fredags mitt på dagen och åkte hem igår. 


Vädret i helgen har varit allt annat än kul tyvärr. Regnet och kommit och gått och därimellan har det hängt i luften. Vi hade hoppats kunna göra mer saker ute men det har tyvärr inte blivi så mycket av den varan. På dagarna har vi lekt med Alicia och försökt hitta på så mycket vi har kunnat ändå. Så utomhus har vi planterat blommor, sått frön och kollat in växter och kryddor. Inomhus har hon och Marcus bakat muffins och sen har vi lekt och pysslat. Det var så mysigt att så träffa henne <3 Lilla solstrålen. 


   


Vi vuxna har på kvällarna spelat spel, ätit massa god mat och druckit vin och drinkar. Det var längesen vi gjorde det så det var väldigt kul att äntligen få göra något sånt. En mysig helg som jag tror gjorde gott för både oss och våra gäster. 


Det har varit full fart hela helgen och vi är ju inte direkt vana med en 4,5 åring som springer runt här hemma. Så om vi var trötta i söndags? haha, ja det måste jag erkänna. Vi körde ett städrace på eftermiddagen och sen efter middagen åkte vi iväg och fiskade. Det var en ganska fin kväll så vi passade på. Det blev lyckat. En varsin gädda plus en abborre till mig. KUL! 


 


Av Sanna Svensson - 18 juni 2021 09:42

Här i dagarna kom fondväggen upp på lill-toan. Det blev så jäkla bra. Den passar perfekt med golvet och var ännu finare än vi tänkt. Heja oss!

Av Sanna Svensson - 14 juni 2021 09:56

Som ni kanske sett så har vi jobbat på med vårt land i helgen, och det fortsatte vi med även igår. Jordgubbar och smultron åkte ner i jorden. Vi gick igenom där vi ska ha potatisen igår kväll och rensade ut grästuvor, plast, rötter osv. Så mycket kärlek som det här landet har fått ni alltså, nu måste det ge bra skörd! 


Här är några bilder från jordgubbslandet och från smultronen. Vi köpte jordgubbar från Nisse. Smultronen är från gården, dom har bara fått byta plats. Vi ska gräva fram ännu mer smultron som finns under vinbärsbuskarna och fylla upp med i landet. men en sak i taget. Det är inte prio just nu.


Den röda lådan i bakgrunden har jag byggt och målat själv. Den ska få ett lager färg till och anses nog vara klar sen. Den ska stå bak i mitten av "bärlandet" och fyllas upp med slingerkrasse som ska klättra på armeringsjärn. Den ska dölja den fula komposten som står där bakom. Komposten får också bli ett senare problem men det kan ju vara skönt att slippa se den tillsvidare.. 


     


Och vår ständiga följeslagare Keaton. Han har också varit med och planterat. Han har ständigt haft ett öga på vad vi håller på med och sitter gärna och kollar på. Men när vi går in, vill han också gå in och brukar då däcka på första bästa ställe. Han smet till och med ut själv en gång när jag glömde att ta med honom ut. Jag missade att stänga dörren, gick och pratade med mamma och sen gick han på gården och kollade läget när jag kom tillbaka. Efter det hjälpte han mig och plantera blommor. 


 


Det lämnades kvar en hel del grejer på gården när vi köpte huset. Vissa saker är skit rent ut sagt. Men vissa saker är användbara. Dom här blomlådorna följde med. Dom är lite trasiga men inte så mycket. Vi duschade av dom på förmiddagen och sen satte jag ner blommor i dom på eftermiddagen. Så nu hoppas vi att blommorna växer fort och fyller ut lådorna. 


   


Ja, det var vår helg i stora drag. Det har blivit många timmar ute i helgen och det känns idag kan jag säga. Jag har träningsvärk och är öm i hela kroppen. Benen efter att ha suttit på huk i timmar, axlar efter att ha skottat och vänt jord osv. Men det är så skönt att vi har fått så mycket gjort i helgen. :) 




Av Sanna Svensson - 13 juni 2021 00:42

Jag tänkte att för att hinna ikapp så kör vi en sammanfattning av dom senaste dagarna.

I torsdags stod jobb och Svensta på schemat. Det var full fart exakt hela dagen och jag var rätt mör när jag slutade. Hemma igen målade jag första lagret med färg på blomlådan.

Fredag var det hemmajobb. Jag köttade på fram till 14 ungefär. Då fick det vara nog. Lillebror gick på sommarlov och vi firade det med att köpa glass på kondis. Vi gjorde också några ärenden och köpte jordgubbsplantor. På eftermiddagen spelade jag och lillebror tennis på tennisplanen. Första gången för mig. Det var riktigt kul!! Mamma var med en sväng också. Jag längtar efter att spela fyra. Ja, himla kul iallafall! Haha, mina ben såg ut som ett jag solat med strumpor på efteråt. Allt damm som fastande.


Efter 1,5 timmes spel cyklade vi hem och cyklade nästintill raka vägen till Sandtjärn där vi tog ett kvällsdopp. Även det premiär för mig. Kanske 23 badet för lillebror iår, haha.


När Marcus kom hem åt vi plock och kollade på en film.

Idag har vi grejat i vårt land. Vi gjorde ett krafttag så nu sitter morot, palsternacka och tre sorters lök i landet. Det ser ju inte mycket ut för världen nu men det börjar ta sig. Imorgon åker förhoppningsvis jordgubbarna ner. Under tiden vi höll på med land klippte mamma gräset. Tack <3


Middag var vi bortbjudna på. Det firades sommarlov med hemmagjord planka med potatisgratäng och potatissallad, och tre sorters hemgjord glass till efterrätt. Ojoj, va gott det var.


Efter mat och efterrätt körde Marcus och Lucas mitt hemgjorda Escape Room. Kul grej som jag tror uppskattades.

Nu ska vi krypa ner i sängen och ladda inför en ny dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards