sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2019

Av Sanna Svensson - 28 september 2019 20:52

Igår blev det bara ett snabbinlägg. Jag kan säga att när vi hade sagt godnatt igår så tog det inte många minuter innan jag somnade. Så himla trött. Men vi tar det från början.

Natten till igår så sov jag hos pappa. På dagen, i förrgår då, så hälsade vi på Arne, Conny och Lisi. Vi fikade, lekte och pratade. Efter Garsås-besöket åkte jag och pappa och handlade till middagen som jag lagade ihop och bjöd pappa och Anki på hemma hos Anki. Till efterrätt serverade Anki kärleksmums. Mmm.

Mätta och belåtna åkte vi hem till pappa där vi hade en slappkväll. Jag pluggade lite men annars kollade vi mest på tv. Och åt popcorn. Det var en väldigt skön kväll. Att bara vara. Lugnt och skönt. Jag tror Keaton trivdes med, som sprang lös på gården och nosade på det han ville. Strax efter 22 sa vi godnatt och kröp till kojs (då hade jag redan halvslumrat till i soffan en gång).

Och igår sen då, så vaknade jag strax efter sju. Jag klev upp och vi kollade på Nyhetsmorgon och åt frukost. Det var världens finaste och härligaste morgon ute. Klarblå himmel och friskt. Innan jag åkte vidare blev det lite fika. Mitt nästa stopp för dagen var Selja. Där stannande jag till kanske 1,5 timme. Vi fikade och pratade om allt och ingenting. Mysigt.

Sen började jag min resa hemåt. Jag stannade till för att tanka och sen blev det ett stopp i Falun för att köpa en drickyoghurt och lite godis, innan jag blåste vidare mot Vässan.

Framme i Vässan blev det till att bära in alla grejer och sen körde jag ett race på en gång. Jag packade ut min väska och sorterade tvätten. Jag städade jag lite i köket innan jag tog en dusch och fixade jag. Planen var från början att jag skulle hämta Marcus och att vi skulle åka direkt hem. Det planen ändrades hastigt och plötsligt befann sig Börje och Pernilla också i Stockholm. Så när jag hade hämtat upp honom på Arlanda åkte vi till deras hotell där vi åt middag. Vi lyckades att överraska honom så han vart skapligt paff när dom dök upp lagom till att vi skulle beställa dricka. Vi åt iallafall världens godaste middag. Kött, pommes, bea och sallad. Kötten var magiskt och det var så mysigt att äta den middagen tillsammmans.

Kvällen blev sen och tillslut var vi påväg tillbaka. Det hade varit en lång dag så jag var så trött när jag köra hemåt. Vi lyssnade på hög musik och Marcus höll sig också vaken för att hålla mig sällskap. Tillslut var vi hemma och då var det någon som blev glad. Keaton har äntligen sin flock samlad igen och han är mer än nöjd. <3

Det blev ett långt inlägg men det var också en lång och händelserik dag.

Av Sanna Svensson - 28 september 2019 00:58

En lång dag går mot sitt slut. Det har varit en väldigt bra dag på många sätt. Men det bästa av allt är att Marcus klarade sitt prov idag. Och även att han är hemma igen.
Här står han. Tvingad att hålla i skylten jag mötte upp honom med på Arlanda. <3

Av Sanna Svensson - 25 september 2019 09:31

Halloj denna höstiga onsdag. 7 grader och moln. Grått. Ja, en riktig höstdag helt enkelt. Jag har haft en riktigt skönt morgon. Jag vaknade av mig själv strax efter sju men låg och drog mig till närmare nio. Bara för att det var skönt och för att jag kunde. Nu har jag ätit frukost och kollat lite på vår skolsida. En av våra lärare skrev igår att hon idag ska lägga upp några "exempeltentor", så att vi kan träna på dom inför den riktiga tentan. Jag vill verkligen sätta tänderna i dom men än har dom inte laddats upp. 


Planen för idag är rätt fullspäckad ändå. Superkul! Det blir ett välkommet break i läsandet av domar och så. Jag tänkte nu ta med Keaton på en långpromenad, kanske en brorunda. Vid 12-tiden ska jag, Karin och Jennie mötas upp på kondis och äta lunch. Jag ser verkligen framemot att få träffa dom och bara snacka en massa skit. Vid 16-tiden ska junior åka och klippa sig och då ville han att jag också skulle följa med. Efter det ska vi åka till Marcus lägenhet.. Paus. Marcus lägenhet? Ja, han har fått tillträde till SIN lägenhet i Sveg nu. Det känns helkonstigt det här. Jag kommer tro att jag gör inbrott när jag kommer dit, haha. Jag ska iallafall dit och lämna en kasse med grejer och mamma och junior vill se hur han/vi ska bo. På kvällskvisten ska vi äta god middag och ha myskväll i soffan. Ja, ni hör ju. Vilken dag <3 


Två höstiga bilder från igår. Vackra vyer. 


   

Av Sanna Svensson - 23 september 2019 22:28

Godkväll! Klockan är läggdags och jag ska snart sussa. Är så himla trött. Säkert all bilkörning från igår som kommer ikapp.

Min måndag har varit väldigt bra. Väldigt mysig och härlig bara. Förmiddagen gick åt plugg. En lunchdejt med mamma och sen lite plugg igen, innan jag hämtade junior på skolan klockan 14. Vi gick hem och åkte sen på Ica och handlade innan vi fixade lite mys till den födelsedagsmiddag vi skulle ha med mamma.

Ballonger, paket och god mat med efterrätt. Så som ett firande ska vara.


Efter middagen spelade vi spel. På kvällskvisten har jag kollat på PH och sen kollade jag och mamma på Maria Wern. John Blund väntar och jag ser framemot att träffa honom. Gäsp. Godnatt.

Av Sanna Svensson - 23 september 2019 09:59

Måndag morgon och jag ska precis börja läsa in mig på allt det vi ska göra hemifrån under dom här två veckorna. Under helgen har jag inte ens öppnat böckerna trots att det kliade en del i fingrarna. Jag kände att ja behöver ett break och att saker och ting kanske landar under tiden. När jag nu kollat på allt vi ska göra under dom här två veckorna känns det som väääldigt mycket material att gå igenom. Det kommer säkert att klarna bara man börjar jobba med det och när man börjar bocka av. 


 


Mitt första break idag kommer bli vid 12-tiden. Då kommer mamma hem och vi ska äta lunch tillsammans. Sen vid 14 ska jag hämta junior på skolan. Så vi får se hur mycket som hinns med idag. En mjukstart tror jag inte skadar heller. 

Av Sanna Svensson - 21 september 2019 10:22

... var att få vakna upp i sin egna säng.

Av Sanna Svensson - 18 september 2019 21:06

Godkväll! Hoppas allting är bra med er. Jag ligger på rummet och chillar och laddar inför imorgon (och återhämtar mig från idag). Dagen har varit bra, väldigt bra. Det är ju så himla kul det här!! Ju mer man kommer in i det, destå roligare blir det. Idag har det pratats om saker jag i princip bara nuddat vid hittills men lärarna är så bra att man ändå förstår allting. Och man vill bar lära sig mer och mer och mer och mer.. Det ska bli skönt att komma hem och plugga på distans men man kommer sakna lärarna här, helt klart. Resten av dagen tar vi i bildform istället. 


Taggad tjej som var SJUKT trött i morse. Tur det finns smink. 


  


Dagen middag. Tadaa. Jag tänkte först bara köpa en drickyoghurt eller så, men såg den här wrapen och kände att det nog vore gott med något mer matigt. 


 


Den här pärmen ser jag framemot att fylla med papper och övningar. Vi har fått ohålade papper och hålslagare har man inte direkt med sig, så just nu ligger allting i en plastficka. Jag längtar verkligen efter att få sätta mig hemma och gå igenom allting och organisera. 


 


Somsagt, det var min dag och nu blir det nog inte så mycket mera. Jag ska försöka att sova rätt tidigt. Imorgon har vi en rätt stor uppgift vi ska göra som kommer göra en nervös. Och troligen kommer vi alla vara rätt möra efter den... Så jag ska försöka ge mig själv dom bästa förutsättningarna. Puss och godnatt, talk to you soon again. 


Av Sanna Svensson - 17 september 2019 20:16

Klockan har blivit kväll och jag sitter här och försöker fördriva tiden innan det är läggdags. Igår blev det en ganska sen kväll, jag hade svårt att sova och både tankar och intryck snurrade runt runt i huvudet. Idag tror jag att det går lättare och jag ska ge det bättre möjligheter. 


Den här dagen har gått fort, väldigt fort. Trots att det var vår första heldag. Vi hade en lång föreläsning om förhör som jag aldrig ville skulle ta slut. SÅ bra! Sen har vi haft kriminalteknik där det var både info på powerpoint och praktiskt där vi fick topsa varandra. Och dagen avslutades med ett grupparbete. Sen var dagen slut och man var rätt mör i skallen.


Regnet strilade ner rätt bra när vi slutade och jag kände verkligen inte för att bara sitta på rummet hela kvällen utan att göra ett smack. Jag gick ner till hotellets gym och cyklade intervaller först. Det blev typ 8 km. Och sen sprang jag en km för att "springa bort" tröttheten från cyklingen. Haha, vet inte hur den taktiken var men jag var rejält svettig när jag var klar och hjärnan och sinnet kändes betydligt lättare än innan. 


 


Igår blev det bara mellis till middag men idag gick jag och Sandra och köpte riktigt middag. Vi beställde kebab men fick gyros, haha. Det smakade fint i vilket fall. Jag käkade i min väldigt sköna fåtölj framför Paradise. 



 


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram tills dejten med John Blund. Jag har pratat i telefon både med mamma, pappa och Marcus. Jag har snapat och messeng-at med flera så nu kan jag väl inte vara social på så många fler sätt, haha. Jag ska nog förbereda lite inför imorgon och sen kanske kolla på en film eller något. Puss och hej så länge! <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards