sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juni 2017

Av Sanna Svensson - 30 juni 2017 08:48

Till denna underbara drink med smak av sommar behöver du:

3 cl vodka med tropisk smak
2 cl mango sourz
Nästan en hel 33 cl burk med apelsinläsk
3 halvmånar med apelsinskivor
Massa is
Toppa med tex mynta

Sen är det bara att blanda ihop allting. That's it!

Viktigt med apelsinskivorna. Dom ger så mycket smak och den blir riktigt fruktig och god.

Drick och njut!

Av Sanna Svensson - 30 juni 2017 08:33

Om min lediga gårdag var bättre än bra? Eh, jaa!

Underbart väder hela dagen. Det resulterade, givetvis, i en massa sollapning. Jag låg på balkongen i flera timmar och läste, pärlade och lyssnade på podd. Så härligt!

Sen gick jag och Keaton ut på en minst lika härlig promenad, till mitt smultronställe såklart. När vi kom hem igen så var vi något svettiga och törstiga.




Efter promenaden blev det en skön dusch och sen lite förberedelser för middagen, som blev pulled pork med massa grönsaker. Mums! Till det drack vi en drink som jag tänkte lägga ut recept på. Den var också ljuvlig. Middagen åt vi på en solvarm balkong.

Kvällen avslutade vi i soffan. Vi hyllade Michael Nyqvist genom att kolla på Så som i himmelen. Till det åt vi godis.

Ja, där har ni min dag i stora drag. En dag att längta tillbaka till!

Av Sanna Svensson - 28 juni 2017 21:28

Stek på balkongen byttes snabbt ut mot promenad i hamnen. Och det var det ingen som klagade på. Strålande sol, glass och en underbar miljö - kan det bli bättre? Vilken härligt onsdagskväll det blev och vilken härlig start på ledigheten.

Efter nästan 1,5 timmes promenad så förtjänar vi soffläge. En film kanske det blir ikväll. Eller lite Mario, haha.

Av Sanna Svensson - 28 juni 2017 18:58

Nu tänker jag sitta här ett tag och jobba på brännan som försvann.

Av Sanna Svensson - 28 juni 2017 11:26

Åh, vad jag saknar kvällar som dessa! Världens finaste människor.



Av Sanna Svensson - 28 juni 2017 11:18

Varför vara ledig när man kan jobba? Speciellt när det är så fint väder som det är idag.

Tack och lov är det bara sex timmar kvar av denna jobbdag. Sen är jag ledig en heeel dag. Vilket ska bli så skönt. Men det skulle inte förvåna mig om det regnar imorgon.

Planer för eftermiddagen är att ta en längre promenad än vad det blev igår, haha. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Ha det så bra så länge!

Av Sanna Svensson - 28 juni 2017 11:15

Några bilder från gårdagens kvällspromenad. Den blev kortare än planerat, eftersom jag somnade på soffan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards