sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 27 september 2016

Tillbaka igen!

Av Sanna Svensson - 27 september 2016 20:18

Hej!
Det var tre år sen sist, men vad som har hänt sen dess tar vi en annan gång. Jag antar att ni som läser har hängt med på ett ungefär. Anledningen till att jag börjar blogga igen är två, eller kanske tre saker:
1. Jag har ingenting bättre för mig just nu.
2. Mina fina som är kvar i Sveg/Mora kan läsa vad jag pysslar med här nere.
3. Jag kanske saknar det... Det är fantastiskt underhållande att gå tillbaka och läsa gamla bilder, se bilder och återuppleva minnen.

Jag sitter nu i Västerås där jag har bosatt mig. Sist jag bloggade så hade väl typ Marcus relativt nyligen flyttat därifrån, haha. Som sagt, i Västerås befinner jag mig och just nu sitter jag i Amandas lägenhet som jag lånar. På fredag får vi äntligen tillträde till VÅR lägenhet. Det känns helt galet!

Idag har jag avklarat andra dagen på min utbildning/praktik på PKC. Den slutade klockan 15.30 idag och sen tar det en timme hem. Sen dess har jag lagat middag, i min ensamhet och promenerat till Hälla där jag handlade lite mellis till kommande dagar. Ni kan ju förstå chocken när jag kom hit och kikade in i fönstren till de andra affärerna och såg att det var fullt med folk. Tydligen så var det någon slags "tjejkväll" med massa rabatter, DJ och små event. Inte riktigt vad man är van vid från Sveg, haha.

Promenaden tog circus 1,5 timme och vad gör det när man är solo och inte har någon egen lägenhet att stöka på i. Nu ska jag dega i soffan och kolla på "Hela Sverige Bakar" innan duschen och sen sängen väntar.

Här nere ser ni en bild på min sällskapkille.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards