sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

Tillbakablick från 2017

Av Sanna Svensson - 2 januari 2018 19:30

Som utlovat, här kommer en sammanfatting av delar av året som varit, både med bilder och text. 


Januari


Det är tur att man har en blogg och bilder på telefonen, för jag kommer inte ihåg så mycket från januari på rak arm. Men det jag hitatde var att mamma och Lucas kom ner till Västerås, och om jag inte missminner mig så var det första gången dom kom ner. Vilket uppskattades! 


Jag gjorde en liten föränding och blev blondare. Jag både saknar det och inte. Det kändes fräscht och lättsamt, men jag vet inte om det är riktigt jag. Jag tror att jag förknippar mig med att vara mörkhårig. Men jag stänger absolut inte dörren för att bli det igen. 


     


Februari


Vår älskade Alicia döptes. Det var en fin och känslosam cermoni som kändes lika overklig som vacker. I samband med detta så var jag i Mora i någon dag extra och då njöt jag bland annat av skridskoåkning med mamma, Mackan och lilla Ninja.


En promenad som jag minns är den här! Det var jag, Marcus och Keaton som tog en ganska lång promenad på Björnö. Vårens strålar kikade fram och vi hade det allmänt underbart. 


       



Mars

 


I mars var det fullt ös hela månaden! Det började den fjärde med att Marcus fyllde år. Eftersom han är den bästa som finns så fick han en resa till Spanien av mig. Senare den dagen åkte vi upp mot norr för att träffade nära och kära. Jag gjorde ett stopp i Mora innan även jag fortsatte upp mot Sveg. 


I mitten av mars hade några från jobbet en träff där vi klättrade och käkade middag. En rolig kväll som visar hur viktigt det är att göra saker ihop, förutom att jobba. Fina människor hela bunten!


I slutet av mars avlöste besöken varandra. Först kom Marcus familj och sen kom min. När Marcus familj var här så blev det ett besök på Pinchos och senare en utgång med goda drinkar och bra häng. När min familj var här blev det också Pinchos men sen lite barnvänligare tillställningar, bland annat ett besök på Kungsbyn där vi kikade på djur. 


                 


April


I april hände det som jag skulle kunna skriva en hel roman om. Prinsessan fick sin prins, jag fick min Marcus. Det är alltså vår förlovning jag pratar om. Vi hade en underbar kryssning som toppades av att jag fick en ring i mitt champagneglas. Den här dagen önskar jag att jag kunde få göra om. 3/4-2017 <3


I slutet av april fick vi besök av Mackan och My. Vi spelade minigolf och åt ute. Mysigt värre!


       


Maj


Här njöt vi verkligen av solens varma strålar och av att försommaren drog igång. Balkongen användes flitigt och cyklarna lika så. Det här var en månad som till stor del spenderades utomhus, både i Västerås och Mora.


         




 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Lördag 11 maj 21:41


Ledig torsdag gjorde att jag kunde följa med till Stockholm som sällskapsdam. Mysigt att göra något annat en kväll. ...

Av Sanna Svensson - Tisdag 7 maj 20:22

I helgen som var var det dags igen. Vi styrde kosan mot Västerås och hade en riktig dunderhelg. Vi möttes av gröna gräsmattor och solsken. När vi kom ner lämnade vi av Altay och checkade in på hotellet där vi chillade en stund innan vi begav oss ...

Av Sanna Svensson - Måndag 29 april 12:58

Plötsligt händer det. Plötsligt kom jag på att jag skulle blogga och då gäller det att passa på. Det är ju något jag vill göra men jag glömmer helt enkelt bort det. Jag minns inte ens det senaste inlägget jag skrev men det var väl ett bra tag sen. ...

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards