sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 10 januari 2018

Tillbakablick del 3

Av Sanna Svensson - 10 januari 2018 15:28

Som utlovat, här kommer den sista tillbakablicken från 2017!


Oktober


Även i oktober så tillbringade jag några dagar i Mora. Jag träffade min fina farmor en sista gång och sa hejdå till henne. Det var det bland det jobbigaste jag har varit med om i hela mitt liv. Saknade farmor <3 Tack och lov så fick jag fylla på med lite positiv energi efter att ha träffat massa fina människor, och Mino. 


Jag och Marcus gick en härlig höstpromenad på Björnö. Den var kall men solig. 


Jag, Amanda och Marcus hade en kväll där vi gjorde pumpor till Halloween. Jag blev så nöjd med min, men det låg sjukt mycket jobb och slit bakom den. Sen kom mamma & Lucas och hälsade på och då firade vi Halloween med spökmat och mys.


Jag gick från blond till brun.  


                 


November


Den 4/11 somnade farmor in efter att ha levt ett långt liv. Hon har funnits i hela mitt 21-åriga liv, vilket jag är tacksam över. Att hon har funnits med så länge. Men tomheten och saknaden som hon lämnar kvar efter sig.... jag saknar dig!


Jag och Marion hade vår kompetensutveckling i Uppsala. Det var lärorikt och utvecklande att få se hur andra delar av myndigheten ser ut och fungerar. Det var också ganska roligt att åka civilbil, haha. Det var också typ första gången jag var i Uppsala så det var något nytt!


Vi firade 20-åringen Amanda på Pinchos där vi åt så god mat. Eftersom vi skulle åka till Mora senare på kvällen så blev det inga drinkar den här gången, eller inga med alkohol iallafall.


Senare den helgen så begravdes farmor.  


       


December


Den sista månaden på året startade och vi hade vare sig snö eller julkänsla. Men vi bakade och pysslade på ändå, dom dagar som vi hann träffas och inte jobbade om varandra. 


Vi hade "julbord" med jobbet på Skrapan. En rolig kväll som bjöd på bra snack, mat och drinkar. Så viktigt att få umgås lite efter jobbet och inte bara jobba tillsammans. 


Jul och nyår drog igång med allt vad det innebär. Det bakades, pysslades och firades. Jul och nyår får sammanfattas i bilder istället för text!


               



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards