sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

Stockholm//Mat//Danny

Av Sanna Svensson - 19 februari 2018 18:37

Jag tänkte att jag skulle köra ett sammanfattings-inlägg om hur vi har haft det i helgen. Vilken bra helg det har varit, det kan jag börja med att säga. 


Vi åkte iallafall tåg från Västerås till Stockholm på lördagsmorgonen. Det gick smärtfritt och vi kom fram strax före 10. Vi mötte vi upp Marcus familj och vi gick för att lämna av väskorna på hotellet innan vi gick till Gallerian för att äta en andra frukost. Vi bodde på ett hotell som låg precis granne med Gallerian så det kunde inte bli bättre på så sätt. Jag åt en underbart god baguette med rostbiff, mums.


     


Efter det kikade vi lite i affärer. Inte jättemånga men några iallafall. Vi har ju det mesta i Västerås, så vi gick på Hollister som bara finns i Stockholm typ. Där köpte jag en topp och en myströja. Kändes som att det passade perfekt i detta väder, när det är sol och varmt ena dagen och iskallt nästa, haha. Efter att ha strosat i några timmar så var vi sjukt trötta i fötterna, så då gick vi till en restaurang som hotellet hade och åt lite plock där. Jag, Pernilla och Marcus åt från en typ tapas-bricka där det fanns lite diverse godsaker. Börje och Jeppe åt mini-korvar, och dom var så söta att jag var tvungen att ta kort på dom. Till det drack dom bubbel och jag en cider. Sen gick vi upp till våra rum och vilket rum sen då. Alltså badrummet och allt var jättefint, visst. Men det fanns något som jag ÄLSKADE. Dom hade en bänk/hytt vid fönster som man kunde använda som typ soffa. Jag vill ha ett sånt ställe i mitt blivande hus, så jag låg där typ så ofta som jag kunde. Tyvärr var inte utsikten så upphetsande, men ändå. 


         


Sen började vi göra oss klara inför anledningen till att vi var där, middag och Dannys-show på Hamburger Börs. Jag hade verkligen sett framemot att vi sminka mig och fixa lockar och allt. Men tror ni att jag blev snopen när jag upptäckte att min neccesär hängde kvar hemma. Jag fick typ lite panik då. Men tack och lov så var ju Amanda med och då behöver man inte vara orolig för då finns det alltid smink i närheten. Min räddande ängel. Så efter mycket om och men var vi äntligen påväg till middag och showen. Jag hade aldrig tidigare varit på en sån show, så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men oj så trevligt det var. 


Maten var god! Den var annorlunda med grejer som jag aldrig tidigare hade ätit, men överlag bra. Lite för mycket rå fisk och koriander, men annars så. Och showen sen då, vilket show. Det för fullt ös från första stund. Allting var bara perfekt och det klaffade bara så himla bra. Ljussättningen, musiken, snacket, bandet och Danny. Men utan någon av dessa delar så hade det inte alls varit samma sak. Näe men den var underbar. Sevärd!! Jag och Marcus pratade mycket om det, att det är så värt att göra såna här saker. Livemusik och en show med en artist. Det spelar egentligen ingen roll att Danny inte är min absoluta favoritartist, man blir helt såld ändå. Och ja, det spelades Danny hela vägen hem sen.


             


Nöjda efter den här helgen så satte vi oss på tåget och åkte hem igen dagen efter. Fast beslutna om att det här är något vi måste göra om igen snart. När vi kom hem så var vi egentligen inte så sugna på att göra eller äta någonting, trots att det var middagsdags. Men tillslut åkte vi till affären och handlade till en pastasallad med kyckling och ost. Sen spenderade vi resten av kvällen i soffan framför lite youtube och Lyxfällan.


Och nu idag har jag packat upp väskan och börjat på ordning på livet igen höll jag på att säga. Och så knäppte jag faktiskt kort på det jag köpte, ifall någon är nyfiken. Borta bra men hemma bäst.


     





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards