sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Semester i Linköping

Av Sanna Svensson - 22 augusti 2018 10:11

Hej igen. Nu är jag åter tillbaka till vardagen igen efter att ha varit ute på sommarens sista turné. Linköping var fantastiskt och jag längtar redan tillbaka till dom dagarna vi hade där. Hotellet vi bodde på ligger mitt inne i stan och är otroligt fint och fräscht. Det var så mysigt att bara checka in på ett hotell. Känslan av att öppna dörren, slänga in väskan och bara provligga sängen. Det är semester för mig. Efter att vi hade gjort ovanstående saker så började jag att fräscha upp mig inför kvällens konsert. Vi hann va på rummet 1-2 timmar kanske, innan vi knatade till gamla Linköping, där konserten skulle vara.


När vi kom fram till området så började vi med att äta middag. Vi hade sedan tidigare sett att det skulle finnas foodtrucks där, så vi tog sikte på den nästan på en gång. Jag åt pulled beef med nachochips och såser, och Marcus tog en burgare. Efter vi hade ätit kollade vi runt lite på området och ställde oss sedan för att vänta på the band, Stiftelsen. När dom drog igång så blev det drag på en gång. Konserten var grym och jag njöt av varje sekund. Jag har länge velat se Stiftelsen live och att äntligen få göra det gjorde mig så glad. Det är något särskilt med livemusik, så är det bara. Efter konserten knatade vi hem till hotellet igen. Glada, nöjda men ganska döva. Det är sånt man får ta.


     


Dagen efter började vi med att äta en underbar frukost. Pannkakor, frukt och smoothie – mums. Efter att sen ha packat ihop våra saker åkte vi mot dagens första stopp, Cloetta. Himmelriket för en godisälskare som mig. Hyllor fulla med choklad och andra sorters godis. Jag ska villigt erkänna att vi gick därifrån med två påsar med godsaker. Vita faran tog oss senare till Brunneby som är ett sånt där typiskt mysigt ställe. De gör massor med godsaker själva, så som marmelad, dricka och kakor. Sen säljer dom massa mer saker också. Även där handlade vi en del. Vi hade längtat efter att få åka dit så nu när tillfället gavs så passade vi på.


      

 


En stund senare tog vi vårt sista stopp, i Askersund. Där käkade vi lax och potatis till lunch, precis vid en å som rinner genom staden. Mysfaktor hög!


Jag är så glad för att vi ficka två så mysiga dagar precis innan vardagen kickade in igen. Och jag är så tacksam för att jag fick den här resan av Marcus i present. Fina kille.  


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards