sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 19 mars 2018

Av Sanna Svensson - 19 mars 2018 21:53

Nu sitter vi i bilen efter en helg på bortaplan. Eller säger man hemmaplan? Jag vet inte. Vi har iallafall varit i Mora och i Sveg.

I Mora var jag bara i några timmar. Mina kusiner hade fyllt år så vi firade dom med lite fika. Och kalas är ju perfekt för då hinner man träffa så många. Nästan hela släkten på mammas sida träffade jag där liksom. Förutom att fika så kollade jag och Lucas in deras råttor.


Efter kalajset åkte vi vidare mot Sveg. När vi väl kommit dit så gjorde vi inte så mycket först. Sen började jag och Marcus fixa tårtan som vi skulle bjuda på på söndagen när han skulle ha sitt kalas för sin släkt.

Senare vi kvällen knatade vi till Karin och Jens där det bjöds på tacomys och cider. Vi satt och snacka om allt mellan himmel och jord i flera timmar. Ingen kan vara gladare än jag att vi äntligen fick till en träff!


På söndagsförmiddagen fixade vi klart vår snickerstårta som vi bjussade på. Det var en hel del som skulle fixas men när den väl var klar så var den så värd allt slit. Den smakade precis som en snickers.

Kalaset blev lyckat och även där vi fick vi träffa många. Senare på kvällen åt vi middag hos mamma och då kom Mackan och My förbi, så då fick vi träffa dom också.


Och idag har vi flängt runt hela dagen och varit på jag vet inte hur många ställen. Allt från kondis till Viola och Lucas skola. Ja, full fart. Men det gäller att hålla igång om man ska hinna med alla. Dom enda jag inte har träffat den hår helgen är pappa & Co. Annars har vi nog bockat av dom allra flesta.


Men temat för den här helgen har nog ändå varit all snö. HERREGUD. Det är snö tamme tusan överallt. Och såhär mycket snö har jag inte sett på länge. Det är helt galet, och otroligt fint. Jag var tvungen att ta några bilder:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards