sannaveronicasvensson

Alla inlägg under maj 2018

Av Sanna Svensson - 31 maj 2018 21:52

Halloj!


Idag var det torsdag och en endaste jobbdag är nu kvar innan jag tar ledig långhelg. Det ni, det känns bra. Trots att klockan återigen ringde för tidigt i morse och jag var död, så flöt dagen på rätt fort. 


Efter jobbdagens slut åkte jag hem fortare än kvickt. Hemma slängde jag i mig lite frukt och bytte om. Planen var att åka ner på stan för att kolla när kollegor och andra sprang Vårruset. Planen var också att ta en promenad hem från stan för att vara lite hurtig. Väl där blev det andra bud. Det fanns en startlapp kvar och efter lite tjat och lockande så satte jag på mig den. Och det är jag väldigt glad för. 


Dom 5 km som skulle avverkas försvann i en rasande fart och det blev en trevlig tur tillsammans med Denice och Sara. Det var varmt så man höll på att avlida till en början, men sen blev det lite med skugga och det gick lite lättare. 


Sista biten spurtade vi som tusan och finns det något härligare än att se en målgång närma sig? Egentligen? Näe, gud vilken känsla det är. Efter målgång pustade vi ut med picknick i gräset. 


     


( bästaste Denice<3 )


Efter en bussresa hem stod Keaton innanför dörren och ville mer än mest gå ut. Så ja, jag och mina trötta ben fick gå ytterligare litegrann. Nu ska jag duscha, länge, plocka ur min väska och sen krypa till kojs. Och sen sova så gott!

Av Sanna Svensson - 30 maj 2018 22:57

Hej! Jag är tillbaka efter en härlig ledighet uppe i norr. Mycket har hunnits med och vädret har helt klart varit på vår sida. Men nu är man tillbaka till verkligheten igen, där jobb och en lägenhet skall tas tag i. 


Idag slängdes jag in i verkligheten igen då jag började 06:45. Dagen gick dock otroligt fort och vips så var dagen slut. Nästan direkt efter att jag hade slutat så mötte vi upp Asef för en promenad i hamnen. Vi köpte glass och strosade längs med vattnet. En bättre eftermiddagen helt enkelt!

 

     

 

Väl hemma igen fixade vi en kebabsallad till middag och sen har vi tvättat, pratat med pappa och spelat couronne. Alltså couronne, det var så kul! Och det måste ha varit typ 10-15 år sedan jag spelade det senast. 



 

 


 

Av Sanna Svensson - 27 maj 2018 17:20

  


Idag firade jag vår fina mamma med paket och att vi åt glass. Och hon fick sig en välförtjänst dusch av vattenpistolen. 

Tack någon för att just jag fick världens bästa mamma. Hon borde firas varje dag!



Av Sanna Svensson - 24 maj 2018 20:23

 

Idag hade det varit roligt att spela in videobloggar istället för att skriva ett inlägg. Mitt humör har pendlat mer än en bergochdalbana idag. Och vad beror det på så funderar kanske ni? Det stavas SJ. SJ är inte bra för mitt redan lite höga blodtryck. Pust. Och idag har dom nog slagit rekord. Spårspring, växelfel och brand på banvallen. Vad mer kan egentligen mer gå fel? 


Från att ha haft en mysig kväll i Garsås inplanerad så blev det minst två timmar längre tid på resande fot och ett pusslande för att komma till Selja. Men det går nog bra, tillslut. På mitt första stopp, en timme i Sala, åt jag iallafall middag. Gyrosrulle och fanta var nog precis det jag behövde för att orka med resten av resan. 


Men nu tycker jag inte att något mer kan gå fel. Jag sitter på ett tåg någonstans utanför Borlänge, och det rullar mot Mora. Ett fönster är öppet och vinden blåser i håret. Livet är bra. Haha, jag är så trött på SJ:s cirkus, och att det alltid ska drabba mig. 


(Och bilderna kommer fortfarande i fel ordning) 





Av Sanna Svensson - 23 maj 2018 13:59

   

Hej! Nu är jag tillbaka efter ett litet uppehåll. Först och främst har jag njutit av otroligt härligt väder. Det är typ inte en enda dag som det har varit dåligt väder här, och det är ju helt otroligt. Då måste man ju passa på att steka lite.


Sen igår kväll blev det lite knas. För att göra en lång historia kort så fick jag fruktansvärt ont i magen på min promenad. Jag stapplade mig hem och ringde 1177, som hänvisade mig till akuten. Marcus kom hem från jobbet och körde mig dit. Dom kollade mig lite snabbt, och frågade sen om jag ville åka hem och vila eller vänta på en doktor. Jag åkte hem och sov som ett barn fram tills imorse. Nu mår jag nästan som vanligt igen, vilket är så skönt. Men jag är fortfarande fundersam vad det var som hände igår egentligen.


Eftersom jag är på banan igen så har jag och Marcus passat på att uträtta lite ärenden idag, då båda är lediga. Vi har hämtat bilen som har varit på verkstad, köpt presenter till lillebror och nu ska vi åka ut och äta lunch och handla lite på Erikslund.



Av Sanna Svensson - 19 maj 2018 11:31

Hej på er. Jag tänkte posta ett inlägg igår, men då bestämde sig appen för att ont fungera. Så det kommer nu istället! 


Igår iallafall hann vi med lite allt möjligt. Vi började med att ta den andra vaccinsprutan för TBE. Och jag, spruträdd som jag är, tyckte att det gick otroligt bra. Efter det så hade vi tvättstuga, vi unnade oss en god lunch på Max, gick med Keaton och solade lite. 


Senare på eftermiddagen åkte vi ner på stan. Det har varit en matmarknad här i staden i några dagar med massor av mat från andra länder. Vi har varit där tidigare år, och då har det varit så gott. Så vi åt middag där igår. Vi delade på en fransk kycklinggryta av något slag. Det var druvor, äpple och kanel, och massa andra smaskiga saker i. Och till det var det sötpotatispommes. Himla gott! Och till efterrätt delade vi på en bubbel-våffla som det hette. Typ en belgisk våffla fast bubblig. Och så var det grädde, nutella och banan till det. Ojoj, farligt gott. 


Efter att vi hade kommit hem igen värmde vi oss först i soffan lite, innan vi gick ut på en fin kvällspromenad. 

 

       

 

 


Av Sanna Svensson - 18 maj 2018 00:04

Jag måste bara berätta om gårdagen, som var typ den bästa dagen jag varit med om på länge.

Efter att ha sovit till typ 14 så kom Marcus hem och frågade om vi skulle följa med en kompis till Steam för att bada. Och eftersom det var fint väder så bangade vi inte.

Vi åkte dit och klev ut på en magisk uteterass på sjunde våningen med utsikt över Mälaren. Där fanns det en pool, solsängar och en bar. Så vi tog tillfället i akt och badade i flera timmar, snackade och drack gott. Jag skulle iväg och jobba natt sen, så jag fick hålla mig till alkoholfritt. Efter några timmar ute i gassande sol gick vi in på hotellet och in i deras spa-avdelning. Där hade dom pool, bastu och mysiga rum. Vi badade och bastade och hade det allmänt bra.

Klockan började tillslut att närma sig kväll och vi började bli hungriga så vi fick tag på ett bord på en restaurang på typ 18 (?) våningen. Sjukt mysigt och maten var gudomlig. Det var asiatiska tapas ungefär. Man valde några rätter och så delade man emellan sig. Allt var bara så gott.

Mätt och belåten insåg jag att klockan hade sprungit iväg och att jag verkligen var tvungen att åka och jobba. Det blev stressigt, men jag hann. Med två minuter till godo. Det blev en lång natt men det var det värt. YOLO.



Av Sanna Svensson - 15 maj 2018 07:20

Efter en natts jobb är det dags att hoppa i säng några timmar. Sen är planen att antingen sitta på balkongen eller ligga på gräsmattan, typ hela dagen. Åh, svensk sommar. Ibland är du så bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards