sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 18 september 2018

Av Sanna Svensson - 18 september 2018 22:05

Idag gjorde vi det enklaste godiset, eller kakorna, som vi någonsin har gjort - Dumleflarn. Busenkelt och så gott.

Sätt ugnen på 175 grader. Ta så många dumle man vill och lägg på ett bakplåtspapper. Sätt in ugnen i 7-8 minuter. Vi hade dom inne i 7 minuter, och då blev dom hårda men absolut inte brända. Helt perfekta. Sen är det bara att låta dom svalna och sen är det bara att smaska.

Vi använde banandumle men det spelar nog ingen roll alls vilken sort man använder. Det blir nog lika gott vilket som.

Av Sanna Svensson - 18 september 2018 16:32

Den här dagen började tidigt, redan vid 05:50. Jag klev upp då för att hinna göra mig klar för att bli upplockad av Lillis för en tripp till Norberg. Vi hade lite utbildning i ett nytt system idag. Dagen blev dock lite kortare än tänkt och jag kom hem i god tid.

Jag handlade lite mat när jag kom hem och sen gick jag hem för att käka lite lunch. Sen har jag varit ute på en promenad med Keaton i solskenet. Gud, vilket härligt väder det var idag! Så himla varmt. Det är ju såna här höstdagar man vill ha. Med strålande sol och värme.

Efter det har jag ätit lite mellis och nu ska jag städa lite grann. Sen hade vi ett pizzakit i kylen så det blir middagen. Kvällen kommer vi spendera framför Lyxfällen och Paradise Hotel.

Såhär glada blev vi av solens strålar idag. :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards