sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Sanna Svensson - 17 januari 2019 13:32

Det kändes ungefär som att det var så samtliga Västeråsare tänkte igår. Det kom ungefär en decimeter snö, kanske lite mer, under några timmar. Och det stökade till det rejält kan jag säga. Radion ropade ständigt ut trafikmeddelanden om olyckor. Marcus kom och hämtade mig på jobbet. Det tog 40 minuter från jobbet till Hälla. 40 minuter!! Det brukar vanligtvis ta 10 minuter typ. Vi höll på att bli påkörda iallafall en gång. Yeey! Efter det bestämde vi oss för att hålla oss inne. Inte värt att riskera både hälsa och bil.

Vi tog en promenad på området istället. Vi gick till fotbollsplanen som finns i närheten. Där släppte vi Keaton så han fick rusa av sig. Han älskar snö mer än både leverpastej och köttbullar.


Idag är det tack och lov både plogat och sandat. Annars hade det varit skridskobana typ överallt. Under tiden det snöade gick det från minus till plusgrader. Och under natten har det fryst på igen.

Idag fick jag äntligen sovmorgon, tillsammans med Marcus. Mys! Vi åt en god äppelgrötsfrukost i soffan innan han åkte på jobbet. Nu sitter jag på bussen på väg till mitt jobb. Det är kvällsjobb som väntar idag, fram till 23. Det var längesen jag jobbade kväll men det ska bli mysigt hoppas jag. Lugna kvällar på jobbet är väldigt bra. Speciellt när man har bra kollegor runt sig, och det har jag ju typ jämt så.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards