sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 2 april 2019

Av Sanna Svensson - 2 april 2019 14:46

I lördags tog vi vårt pick och pack och åkte till Sveg för första gången på väldigt länge. Jag tror vi var där i januari sist... Så nu var det verkligen dags.

När vi kom fram till Sveg hoppade vi som hastigast in hos mamma där jag hämta skoterskorna. Sen brassade vi mot Härjeåsjön där vi spenderade eftermiddagen, kvällen och förmiddagen därefter. Vi hade det väldigt mysigt. Vi åt toast till lunch, gjorda vid brasan. Vi åkte tefat och madrass, och sen åkte vi till dammen där vi letade fiskedrag på sjöbotten som var framme. Där vaknade skrotsamlaren i mig till liv. Att gå och leta efter saker är mysigt tycker jag. Haha, Sanna 8 år. Vi hittade lite drag och lite linor iallafall. Framförallt så njöt vi av utsikten.


På kvällen åt vi grillat till middag. Det var så gott! Som alltid när Börje grillar. Mums. Kvällen spenderade vi i badtunnan under en stjärnklar himmel.

På söndagen åt vi också lunch ute, då blev det kolbulle. Mamma och Lucas kom till Härjeåsjön, och vi alla åkte madrass och tefat igen. Så kul!


På eftermiddagen begav vi oss hemåt igen. Trötta, glada och rökluktande. Precis som det ska vara efter några utedagar. Till middag blev det hämtpizza. Sen åkte jag till mamma och Lucas där jag och Marcus sov kvar sen. Det var mysigt.

Igår måndag var det full rulle. Vi svängde förbi möbelaffären. Vi åt lunch och fikade med Viola. Vi hälsade på Harry, som är Marcus näst nyaste kusinbarn och hans mamma. Supermysigt. Att man kan vara så liten. Sen fikade vi hos mamma innan vi åkte tillbaka till Västerås igen. Det blev en sen kväll, men som vanligt var det värt det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards