sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 28 maj 2019

Färna Herrgård

Av Sanna Svensson - 28 maj 2019 01:57

I lördags gjorde jag något jag aldrig gjort förut, jag var på spa. Vilken härlig upplevelse. Men vi tar det från början. Hela Marcus familj har varit hos oss under helgen. Börje fick en grillkurs i Västerås när han fyllde år, och den ägde rum i helgen. Han gick på den tillsammans med Marcus och Jesper, så vi ladys var ju tvungna att roa oss på något sätt vi med. Så efter mycket om och men så bestämde vi att vi skulle åka på spa på Färna Herrgård, som ligger ungefär 5 mil från Västerås.


Vi hade bokat dagsspa, så vi begav oss iväg vid 8, för vi hade tid mellan 9-14. När vi kom fram möttes vi av maffiga syner. Det var rinnande vatten och stora gamla trähus runtom. Vi knatade till spa-delen där vi checkade in oss och fick badrockar och tofflar. Se hoppade vi i plurret. Dom första två timmarna badade vi både i en inomhus pool och i en utomhuspool. Inomhus i all ära, men utomhuspoolen var riktigt läcker. 38 gradigt vatten mötte den relativt kalla luften, och utsikten var magiskt. Vi satt där ett bra tag och snackade om allt mellan himmel och jord.


   


Till lunch hade Pernilla beställt en charkbricka med lokala godsaker. Det var salami, bröd och ostar. Och världens godaste picklade morot. Mums. Där satt vi och mumsade ett bra tag innan vi spa-ade vidare. Vi provade deras eukalyptusbastu, som luktade precis lika gott som det låter. Vi hällde kallt vatten över oss. Pernilla, Amanda och Linda satt i en infrabastu ett tag, medan jag chillade ännu mer i utepoolen.


 


I dagsspa-paketet ingick det också en behandling, som vi avslutade dagen med. Jag valde en ansiktsbehandling. Det kändes skamligt skönt att ligga där i 30 min och bli ompysslad. Sagolikt. Efteråt var huden len och glowig. Jag önskar att den kunde lysa så varje dag, haha.


Efter att vi hade duschat och klätt på oss igen så gick vi till en shop som låg på området. Där fanns det mest inredning och kläder. Jag köpte en doftspray och sen köpte vi alla en varsin glass. Vi smakade på den medan vi gick runt och kollade på området. Det fanns ett rabarberland stort som ett potatisland, rinnande vatten där småfisk vakade som aldrig förr och massa fina odlingar. Solen tittade passande fram precis innan vi skulle åka hem. Vid 15-tiden satte vi oss i bilen och rullade hemåt igen. Trötta, avslappnande och tillfreds.


             


Färna Herrgård var en härlig upplevelse med en så lugn atmosfär. Jag skulle gärna åka dit igen, men då bo där en natt. Man kände verkligen hur man kom bort från vardag och stress när man var där. Och det hade varit skönt att vara borta från det ett tag till, för att verkligen kunna njuta helhjärtat av lugnet där.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards