sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 14 juli 2019

Av Sanna Svensson - 14 juli 2019 03:22

 


Just nu är jag inne i en period där det mesta känns taggande och som ett äventyr. Jag är taggad på att inte veta hur framtiden kommer se ut om ett halvår, ett år. Jag kanske kommer få äta upp det, men det känns som att saker och ting kommer att se annorlunda ut inom kort. Det liksom känns som att saker och ting är i startgroparna och bara väntar på att explodera och sätta igång. 


 


Jag är taggad på den här semestern. Att bara få vara och samla energi. Riktigt få suga in kraft och kärlek från våra familjer. Sen, när semestern är slut och vi vänder tillbaka till V-ås. Då hoppas jag att jag kommer vara lika taggad som jag är nu på att bara kötta. Jag är taggad på mycket träning, tyngre träning än nu. Våren och försommaren har varit magisk med många cykelturer och långa promenader. Det känns som att det har lagt grunden för bra rutiner och för ett behov som kroppen nu har. Den måste träna och röra på sig, annars blir jag rastlös och får en dålig känsla. Det behovet vill jag tillgodose med rolig och utvecklande träning. Det bästa av allt, det är att Marcus också är taggad på det här. Jag ser framemot att VI får komma igång ordentligt. 


Under slutet av sommaren kommer också en rekryteringsprocess att dra igång gällande ett jobb som jag ska söka. Ett jobb som jag så gärna vill ha!! Jag blir lite nervös över att bara tänka på det, så jag kommer nog inte skriva om det mer än såhär. 


  


Jag ber till högre makter att den här sommaren och hösten kommer att bli precis, exakt lika bra som jag önskar. Jag önskar att de arbete som har och som kommer att läggas ner kommer att löna sig. Over and out, nu kör vi. 


Av Sanna Svensson - 14 juli 2019 03:01

Om några få ynka timmar går jag på semesterdel två. En vecka till ska spenderas i norr och ja, det ska bli skönt. Den här jobbveckan har gått fort och inte varit alltför ansträngande. I början var det såklart ovant att kliva upp tidigt. Nu när jag jobbat nätter blir det mer "en annan vardag och verklighet". Men som sagt, nu är det dags för en vecka till av fiske, umgås med nära och kära och att bara ta det lugnt. Till helgen kan det också förekomma lite festande. 


Idag vaknade jag vid 13 ungefär. Jag åt lunch och tog det mest lugnt. Jag borde ha packat men var för seg i kolan för att göra det. Så det kommer jag göra imorgon istället. Vid 15-tiden kom Marcus hem. Vi vilade vi i ungefär en timme och jag lyckades att slumra till en stund, vilket var väldigt bra med tänke på nattjobb. När klockan närmade sig 18 åkte vi iväg till Bea och Chrille. En grillkväll var inbokad och den var ytterst trevlig. Kött och potatissallad, och lite snacks smakade väldigt, väldigt bra. Vi varvade det med härliga samtalsämnen, djupa diskussioner och många skratt. Som vanligt med dessa fina människor. 


 

(Marcus visar här hur stora fiskar han ska fånga på semestern, eller nått sånt) 


Strax efter 22 begav vi oss mot stationen så att Marcus kunde lämna av mig och han åkte hem för att packa och sussa. 


Natten har hittills gått fort, väldigt fort (ta i trä). Så jag hoppas att dom sista timmarna också gör det. När jag blir avbytt ska jag ta min oranga fara och cykla hemåt till sängen. Den kommer vara väldigt skön att krypa ner i. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards