sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 5 juli 2019

Av Sanna Svensson - 5 juli 2019 21:52

Idag gjorde vi Liseberg. Det var ett av dom få ställena vi hade bestämt att vi skulle göra. Idag var också enda dagen som visade fint väder så då passade vi på.

Vi åkte dit vid lunchtid, så vi åkte en bergochdalbana innan vi gick och käkade lunch. Vi åt på Hamnkrogen, ett ställe som hade mest fisk och skaldjur. Jag käkade torskrygg med spetskål (älskar kål i alla former), potatis och sås. Ljuvlig, men jag orkade inte äta upp allt. Så mycket fisk.


Marcus tog räkor och havskräftor och åt från en isbädd, som en riktig stekare. Även han var nöjd, speciellt med min insats som räkskalare. Min mat tog slut betydligt fortare än hans, så då roade jag mig med att hjälpa till att skala hans räkor.


Resten av dagen har sett ganska likadan ut. Vi har spelat på mängder av chokladhjul. Det är verkligen barnsligt roligt. Vi har med oss tre (!!!) stjärnvinster hem. Marcus vann alla... Sen har vi såklart åkt karusell. Inte så många olika, men dom vi väl har åkt har vi åkt flera gånger. Vi är lite mesiga så vi vågade inte åka så många, haha. Men! Vi gick iallafall i Hotell Gasten som är deras spökhus. Jag var så nervös innan, men det gick ganska bra. Några gånger fick man hjärtat i halsgropen men det var skoj.


Marcus blev blötast av oss när vi åkte Kållorado, haha.


Det är varit en underbar dag med sol, skratt och adrenalin. Vi har gått en hel del. 16000 steg stannade mätaren på idag. Det var väldigt skönt att komma tillbaka till rummet igen. Fram till sovdags ska vi nog spela Mario eller kolla på en film kanske.

Förresten, igår var vi på bio. Yesterday såg vi. Se den om ni har möjlighet. Superbra. Den handlar om att alla utom en person har glömt att The Beatles fanns. Han som minns dem och deras musik rider på vågen av hur älskade deras låtar var och är. Såklart tvistar allting till sig. Hur som helst, se den. Både för handlingen och musikens skull.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards