sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2021

Helg

Av Sanna Svensson - 3 oktober 2021 00:45

Helg är alltid härligt. Vi har försökt göra det bästa av situationen och jag tycker hittills att vi har haft en väldigt mysig helg. Trots förkylning och regn.

Om vi tar det från fredagen så jobbade jag. Vid lunch tog jag en promenad med Keaton och rastade samtidigt lillebror. Vi var ute och fick luft i nästan en timme, så det var väldigt skönt! Jag hade verkligen sett fram emot att få träffa lillebror också. Så det kändes lite extra trist att bli sjuk nu. Men men, jag fick iallafall hänga lite med honom.

Resten av dagen varvade jag jobb med att vila med Marcus. Det har varit en stressig jobbvecka så kändes skönt att tillslut ta helg.

Innan Marcus åkte på jobbet städade han ut vårt nya sovrum (!!!) så att det var helt tomt. Jag tog fram målartvätt och satte igång att tvätta taket när han åkte och flög plan.

Ja, och ni ser ju den provmålade blåa väggen där. Så ska allt se ut snart.


När han kom hem åt vi plock i soffan, kollade på en film och sen lite Youtube innan vi sussade.

Imorse tog vi såklart sovmorgon. Jag låg säkert och drog mig en timme innan jag gick upp. Så mysigt att bara gosa in sig i täcket, eller Marcus. Innan vi hade kommit igång osv så var klockan lunchtid så vi gick direkt på lunchen, haha. Och efter det har dagen gått i ett. Vi har tagit en promenad med mamma. Vi klarade oss precis undan regnet. Sen har vi bakat pizzabullar och slängt i frysen. Okejdå, jag tog en tupplur på soffan en stund också där.. Men sen var det påt igen. Vi har gjort äppelmarmelad av äpplen vi plockade hos Pernilla och Börje, sen handlat till middag och sen lagat och ätit middag. Och till efterrätt blev det glass och chokladsås framför massa Youtube.


Planen var att jag skulle måla första lagret på taket medan Marcus handlade men jag städade undan i köket istället. Massa matlagning och pyssel tenderar ju att bli en del disk.. och precis som Marcus sa så är det ju en dag imorgon med.

Det känns som vi har fått mycket gjort idag och det var varit väldigt kul. En perfekt blandning mellan nytta, mys och roliga helgsaker.

Och en sjuk-uppdatering. Som ni märker är jag inte direkt döende, haha. Idag känns det som att det var vänt lite. Halsont och huvudvärk är borta. Det som mest är kvar är en jobbig hosta, slemmig i halsen och att jag är lite snorig. Men annars så, är det rätt bra. Med lite pauser så går det fint.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Lördag 11 maj 21:41


Ledig torsdag gjorde att jag kunde följa med till Stockholm som sällskapsdam. Mysigt att göra något annat en kväll. ...

Av Sanna Svensson - Tisdag 7 maj 20:22

I helgen som var var det dags igen. Vi styrde kosan mot Västerås och hade en riktig dunderhelg. Vi möttes av gröna gräsmattor och solsken. När vi kom ner lämnade vi av Altay och checkade in på hotellet där vi chillade en stund innan vi begav oss ...

Av Sanna Svensson - Måndag 29 april 12:58

Plötsligt händer det. Plötsligt kom jag på att jag skulle blogga och då gäller det att passa på. Det är ju något jag vill göra men jag glömmer helt enkelt bort det. Jag minns inte ens det senaste inlägget jag skrev men det var väl ett bra tag sen. ...

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards