sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 2 januari 2023

2022

Av Sanna Svensson - 2 januari 2023 08:32

Hej alla. Nu var det lika längesen igen. December har bara flygit förbi och att julen passerat känns både skönt och som att det har gått för fort. Jag tänkte dra en sammanfattning om året som varit. När jag tänker tillbaka på 2022 känns det som att hela året har gått otroligt fort men när jag kollar igenom kamerarullen så ser jag att jag har gjort väldigt, väldigt mycket saker. Den här sammanfattningen blir kortfattad för att inte göra ett maratoninlägg. 


JANUARI


Det pysslades på för att få sovrummet klart. Annars hände det inte så mycket i januari. 

 

 

FEBRUARI


Då blev det en efterlängtad tur till Spanien och pappa. Det var underbart att få träffa honom igen och att få hälsa på Spanien. Vi åkte runt och såg mycket, mycket mer än vi tidigare gjort. 


Vi följde med Karin och Jens på pimpelpremiär. Inget napp men en häftig upplevelse. 


Vi rev ut garderoberna och någon vecka senare sattes dom nya in. 


 


MARS 


Vi firade 10 år som par. <3 Det firade vi med en helg på Färna. Där hade vi jordens mysigaste dagar där vi åt sagolik mat, spa:ade och bara myste. 


 


APRIL


Våren gjorde intåg och man njöt av solen och att av kunna hitta på saker ute. Vi firade påsk i Härjis, hade en eftermiddag när vi fiskade vid bron och vi spelade fribeegolf på Sollerön. 


 


MAJ


APM i Hallen vilket alltid är trevligt. 


Jag och Marcus hade en dejtdag vilket slutade med att vi såg vår första orm och att pickniken fick bli en meter från vägen istället för i skogen. 


 


JUNI


I juni var det dags för nästa resa men nu i bil. Vi tog vita faran och upplevde Danmark och Tyskland. Var på Legoland och handlade sprit. 

 

Annars pysslade vi på en hel del i trädgården och midsommar firade vi med en fantastisk kajaktur. 

 

 

 

JULI


Semestermånaden var kommen! Då hittades det såklart på med massor av grejer. Det festades till Björnfesten, vi var på Ljungarocken och hade fotbollskväll. Vi besökte Orsa Rovdjurspark. Men det finaste minnet från juli är nog ändå dygnet i Läde. Total harmoni. 


 


AUGUSTI


Vi drog en spontanare och åkte på CCW och kollade på Kuselofte och Bolaget. Fett kul! Vi kom hem vid 04:00 tror jag och sen skulle man upp och jobba. #yolo


Jag blev 26-åring. 


Vi besökte Sundsvall och Titanic-utställningen. Gripande. 


 


SEPTEMBER


Inleddes med dop i Mora. Alltid mysigt att träffa släkten. 


Hösten kröp på och det pysslades på ute och inne. 


Vi besökte Stockholm med Börje och Pernilla. God mat och Magnus Uggla. 


OKTOBER


Då var det ju dags för Ullared med Karin och Jens. Ett minne som jag sent kommer glömma. 


 


NOVEMBER


Vi spelade curling vilket var otroligt kul att ta upp igen. Det var längesen men oj vad kul det är. 


November avslutades med att vi var på julkonsert med världens bästa Carlsson. 


 


DECEMBER


Lite julstök har ändå hunnits med. Jag och Karin hade en baklördag och sen bands det krans. 


Jag var på århundrades bästa APM. 


Och sen har det firats jul och nyår. 


 


Det var året i korta drag. Det har ändå blivit en hel del upplevelser och minnen. Tack 2022 och välkommen 2023. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Måndag 29 april 12:58

Plötsligt händer det. Plötsligt kom jag på att jag skulle blogga och då gäller det att passa på. Det är ju något jag vill göra men jag glömmer helt enkelt bort det. Jag minns inte ens det senaste inlägget jag skrev men det var väl ett bra tag sen. ...

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards