sannaveronicasvensson

Alla inlägg under januari 2011

Av Sanna Svensson - 3 januari 2011 23:02

Min första kärlek var,så som många andra,i en kändis!Närmare bestämt i "Dansbandskungen" själv-Magnus Carlsson!

Var typ kär i han i flera år om jag inte minns helt galet!

Ganska gulligt då tycker jag...en 30+are som är bög liksom......;)



Men nu hade jag inte tänkt skriva mer om det,utan om den första rikiga kärleken!

Den som jag ser som den första riktiga kärleken är en kille som jag träffade här i Sveg för ett tag sen.Vi var aldrig tillsammans,vet inte än idag om det hade kunnat bli nått av det,på riktigt liksom.Men då trodde jag det!För jag var verkligen galet kär då,skakade i hela kroppen bara jag såg honom....det var en helt underbar känsla som jag hade varje dag,i flera veckor,i flera månader......jag gick liksom och log för mig själv hela tiden.Och jag har hört och förstått att han också kände så,kanske inte så mycket men han kände en hel del iallafall.

Vi pratade väldigt mycket under den tiden och jag kände att den här personen,den kunde jag lita på,så jag sa saker som jag jag inte sagt till någon annan.Han blev min bästa vän.Jag på hans sida.Han på min.


Det här låter väl säkert som en början på en underbar kärlekshistoria,men det underbara fick ett slut.....


Jag fick reda på att den personen jag avgudat mest i hela världen var en idiot,en lögnare.....jag hade gett mitt förtroende till någon som bara utnyttjade det....

När jag fick reda på det så fattade jag först inte vad som hände,vad det innebar...men när allt efter några dagar sjunkit in så kom allt över mig-känslorna,chocken,tårarna.....jag vart helt tom i huvudet,kunde inte tänka klart och kunde inte tänka på något annat än det.Jag vart helt knäpp då,men på nått sätt så lyckades jag hålla det någorlunda för mig själv,men det var klart,det var ju vissa som undrade om det hänt,och jag inte mådde bra eller om jag var sjuk.

Och på ett sätt var det de jag var.Jag vart sjuk i både huvudet och i kroppen.Var mittimellan dröm och verklighet i sättet att tänka.Kroppen slutade fungera.Var ständigt yr och många gånger snurrade både golv och väggar men lyckades på nått jävla sätt med att inte svimma.


Den kvällen när allt det där gått in i huvudet så vart jag helt knäpp,helt förstörd.Jag visste inte vad jag skulle göra....var verkligen helt nere då,såg liksom inget ljus,ingen anledning att fortsätta kämpa vidare.....

Den kvällen gjorde jag saker som jag ångrar.Som jag aldrig trodde att jag skulle göra.Men det gjorde jag.För då var det de ända som hjälpte.

Och jag upprepade det tills jag kommit bort från den värsta smärtan.

Men efter några veckor så kände jag att den personen inte ska få göra sönder mig.Efter ett rent helvete gick livet att leva igen.Det gick trögt i början,men det gick iallafall.Jag kom upp på mornarna,grät en skvätt,gick till skolan,mådde fan men tillslut så gick det att le igen.Det gick att skratta,utan att fejka.

Efter den dagen vet jag att man är starkare än man tror,man klarar mycket mer än man någonsin trodde att man skulle göra!


Men minnena sitter fortfarande kvar och det kommer dom alltid att göra,men det är bara att gå vidare,hur tufft det än känns!


Den här kärlekssagan slutade inte lyckligt som dom ska göra,men den var bra på sitt sätt ändå,hur konstigt det än låter!


"allting händer av en anledning"






Av Sanna Svensson - 3 januari 2011 09:23

Nu har jag typ nyss vaknat,eller ja nästan.Typ.En sak som är säker är att jag iallafall vaknade för tidigt!

Men det är bara för att jag,mammsen,lillebror och kusin ska iväg och träffa Johnny idag-det gillas!(y)

Men ska typ åka nu så hinner inte skriva det andra inlägget nu tar det sen!

Kyss´n


  

Av Sanna Svensson - 2 januari 2011 23:09



När jag börjar svara på såna här listor,då har jag otroligt tråkigt menmen!


du under 2010..

har du gråtit? jaa
har du skrattat? många gånger!
har du sovit i tält? öh...tror inte det..

 har du sovit under bar himmel? näe
har du varit på Gröna Lund? nepp

har du varit på Liseberg? näj
har du varit på Kneipbyn? va!?öh nej
har du varit utomlands? nej
har du varit i en annan stad? jajamen 
har du bott hemma? det är väl där jag bor!;s

dina vänner under 2010..
har en vän dött? mm
har en vän sökt tröst hos dig? aa 
har du sökt tröst hos en vän?
ja
har du sovit över hos en vän? japp

har du varit kär i en vän?
japp

har du fått mer en fem nya vänner under året? juppen 

2010 har du:
har du pussat någon? jao
har du varit tillsammans med någon? japp

 har du varit kär i någon? aa
har du sovit med någon av motsatt kön? mm
 

när har du som mest..
gråtit under 2010? maj och september tror jag 

skrattat under 2010? resten av året!

denna månad...
har du varit kär? mycket!
har du kysst någon? jajamensan
har du pussat någon? juppen
har du kramat någon?
absolut
har du skrattat? mycket
har du gråtit? mm
har du varit glad? japp
har du varit ledsen ? yes

när..
grät du senast?  nån vecka sen kanske
skrattade du senast? nån minut sen

   duschade du senast? igår
lyssnade du på musik senast? gör det nu
hade du kul senast? typ nyss

vem..

pratade du i telefon med senast? pappsen

fick du sms av senast? marcus
hade du tråkigt senast? nu...

 tycker du om någon just nu? absolut!
jag samlar på? tuggummipaket!?
gröna eller röda äpplen? båda
vem ringer du när du är arg/ledsen? marcus eller sara
vilken tid gick du upp idag? typ 07.00....-.-
har du sovit i din egna säng inatt? näe
har du sovit ensam inatt?
nepp

har du strumpor på dig nu? nej

hur svarar du i telefon? hallå!?
vad ska du göra ikväll?  sova!


vad ska du göra imorgon?
träffa johnny
var vill du bo när du blir stor? ingen aning!
vad vill du bli när du blir stor?
  polis
vilken årstid tycker du bäst om?
sommaren och vintern(curling)

skulle du göra om du vann en miljon? shoppa loss
bär du glasögon eller linser? glasögon ibland
tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? näe
har du piercing? öronen
har du tatuering? näe
vill du gifta dig?
japp
vill du ha barn? någon gång ja
solar du ofta? för sällan
är du bra på att laga mat? kung!
gillar du att dansa? ibland så
hur vig är du? stel som en pinne
vilken är din favoritglass? typ magnum kanske
tror du på ett liv efter döden? de vet jag inte,kanske
är du morgon eller kvällsmänniska? kvälls
vilken ögonfärg har du? blå

vilka hårfärger har du haft? har varit typ vithårig,och sen blivit mörkare och mörkare
är du beroende av något ? tuggummi,telefonen,facebook
senaste låten du hörde?  here without you
brukar du bädda sängen? näe,mammsen fixar det!(y)
har du kysst någon under den senaste månaden? japp

vad var det senaste du sa? nejdå!
saknar du någon nu ? ja...!

 

 

Frågor:

Namn:Sanna Veronica Svensson

Hemstad:Mora

Höger/vänsterhänt:Höger

Värsta ovanor:värsta vet jag inte,men tuggar typ alltid tuggummi

Skostorlek:37-38

Stjärntecken:lejon

är dina föräldrar skillda? aa

skor idag? dom vanliga svarta

svagheter:bryter ihop när tuggummina är slut(typ)

rädslor: insekter,ormar

mål för året? många!

mest använda fras på msn? haha

det första du tänker när du vaknar? låt mig sova...ZzZzZz

bästa kännetecken? smask smask,klack,klack,klack,hahahahaha

 

Favorit:

färg: blå,svart,vit

mat:plankstek

sport:curling och fotboll

djur:hund

glass:magnum

affär:gina,bikbok,hm mm

sallad:kyckling

skådespelare: ingen aning!

låt: en massa

nummer:4,5

årstid:sommar

parfym:britney spears

kroppsdel på det motsatta könet:ögonen,leendet (även svag för magar)

 

Vänner och livet:

vad vill du bli när du blir stor? polis och curlingspelare

vem av dina vänner är mest lik dig? sara östling!

vem är mest högljud? malin jonsson kanske.....eller amanda vann ju skriktävlingen....hm....

vem får dig att skratta mest? alla!

vem har du känt längst? johnny

vem är blygast? olika i olika situationer

när grät du som mest? läs ovan...

bästa känslan? kärlek,glädje

värsta känslan? svek

vart vill du bo i framtiden? på nått bra ställe!

om du fick ändra på en sak på dig själv,vad skulle det vara? typ....haha...näsan tror jag!

hur länge tror du att du kommer leva? 2012! nej jag vet inte x)

 

Har du någonsin:

blivit kär? absolut!

blivit dissad? jodå

rymt hemifrån? typ

sovit utomhus? japp

gråtit i skolan? jodå

spytt i skolan? haha aa(längesen!)

velat bli modell? näe,det tror jag inte x)

gjort något dumt du skrattar åt idag? självklart!

sett en död människa? räknas tv,så ja!?

druckit alkohol? jajamen

använt droger? näver

ätit sushi? näee

retats? dagligen!

 

Du:

svär: japp

sjunger bra: ha vilket skämt!

duschar dagligen:olika

vill gå på högskola/universitet? polishögskola

gifta dig: tror de

tror på dig själv: ibland så lyser man ju till...x)

kommer överens med dina föräldrar? jadå

gillar åska: mysigt värre!

spelar någon intrument: gitarr ibland då

sover med gosedjur:näe,har ju marcus

sjunger i duschen: oftast inte

Allmänt

Av Sanna Svensson - 2 januari 2011 19:42

Ett ögonblick är en kort stund som faktiskt kan förändra ens liv,och jag har varit med om många såna som jag aldrig kommer att glömma!Men tänker bara nämna ett av dom,det starkaste jag varit med om!Men jag kommer bara skriva lite kort om det!


Det starkaste ögonblicket jag varit med var den 4 december.Det ögonblicket  fick mig att le,skratta,gråta och skaka på samma gång.Jag har aldrig haft en sån känsla förut,den var helt galen...Jag bara låg där och undrade om jag verkligen var vaken,eller om det bara var en dröm,men det var i verkligenheten....min underbara verklighet!


När du sa att du älskade mig så var jag den lyckligaste tjejen i hela världen!




Av Sanna Svensson - 2 januari 2011 15:18

Skriver om gårdagen i stället för hela den här dagen har ju inte gått än så! ;)


Men ja...vad ska jag skriva liksom....!?

Vaknade på bästa sätt vid typ 11-12 någongång tror jag.Ner och åt frukost och där vart jag/vi kvar i typ 1,5h innan vi gick upp och la oss igen en snabbis innan det vart lite fixning innan jag,Marcus och Amanda åkte och städade frys.Efter det så vart det hem och slappa lite till innan jag och Marcus åkte hem till mig för att jag skulle hämta kläder och duscha lite innan maten,som var hur god som helst!Vart kött,potatis och vitlökssmör i en form till varmrätt och chokladfondue med toblerone till efterrätt.(y) sen så måste jag ju en än gång nämna att härligare familj får man leta efter!

Efter maten så blev det soffan och kolla på film innan vi fick rådet att gå upp och sova eftersom jag skulle upp typ 06.30

Dock så vart det inte så många timmars sömn iallafall...;)

<3

 




Av Sanna Svensson - 2 januari 2011 11:19

Hade tänkt att dra en liten sammanfattnig om förra året!


Januari:

Den månaden var det nog inget speciellt som hände,var väl mest träning och skola.


  


Februari:
Fortsatte att träna som en tok,och mammsen var då annat än sugen på att köra mig hela tiden menmen!Dock så hade jag väldiga problem med mage men körde oftast på en då,och det gjorde att skolan vart lidande ett tag...men då var det ju liksom bara curling i mitt huvud så!

Vann även Sverigecupen då!


  

Mars:

Tror inte att det var något speciellt som hände då,mest träning.Och då drog jag på mig en muskelinflamation i ryggen/nacken också,så vart lite sen träning också.Curlingträningen gav ett godkänt resultat i Falun också...


  


April:

En riktig deppmånad!Var typ helt lost i huvudet,allafall i början av månaden!Sen så brann ju ishallen ner också...

Men resten av tiden så var det mest träning och sjukhus besök.Plus att jag tror det var där någongång som jag fått glasögon efter att ha haft huvudvärk ett antal månader.


  

Maj:

Maj var månaden då jag och Karin levde som tokar,vi garvade oss igenom skoldagarna-jobbade inte speciellt mycket förutom när det vart "seriöst",och efter skolan så for vi runt på Sveg och hitta på bus.En tid jag saknar!

Sen började fotbollen då så vart mycket sån träning.

Och den 25 vart jag ju storasyster till en söt liten krabat!

En rikigt bra månad om man inte räknar med att jag for ner i en riktig formsvacka.(tror iallafall det var i maj)


     


Juni:

Var ju inte alls så mycket i skolan då,så höll bara på med en massa annat kul kändes det som!En dag jag sent kommer glömma är ju klasskampen(dagen innan skolavslutningen)-ett härligt minne att dela med klassen!

Sen var det ju också student och skolavslutning.

Och efter skolavslutningen så vart det ju lite frieri(som mammsen skulle ha uttryckt det) men helt ärligt-det var dömt att misslyckas!

Sen vart det sjukhusbesök,kompisar,partaj,fotboll-Hogdalscupen!Också ett riktigt härligt minne!

Och så vart det ju många slappdagar också!


  

Juli:

Insåg att jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde i början av juli.....det ända riktiga minnet jag har därifrån är från den andra juli då det var disco på storön,som slutade i bilfärd och pratstund för mig.

Sen så vart jag ju kristen,eller ja,jag döpte mig iallafall.

Och sen typ en vecka senare var det dags för den efterlängtade härdalsyran och den kommer jag minnas med...lite blandade känslor,för vart ju en liten romans där också.

Sen var jag ju iväg och kollade på The relatives och Tomas Ledin och det var ju grymt.

Och sen helst plöstligt så hade hela juli försvunnit iväg!


  

Augusti:
Började ju typ med att åka till Mora med Amanda för att kolla på The Baseballs och dom dagarna hon var här,dom var grym!Förutom sjukhusdagen...suck!

Strax efter det så fyllde jag ju fjortis också-grattis till mig!

Och fram till när skolan började så vart det mest kompisar,tok med Malin,fotboll,slappa och sen tillbringade jag ju ett antal timmar på Ytterhogdals läktare också.

Och sen var sommarlovet slut,innan det knappt hade börjat!


    


September:

Då var det skolan som gällde för fullt,var ju till och med och kollade på gymnasium i Härnosand då!

Sen så vart det en till depperiod i början av september då en underbar person försvann från härifrån jorden.


  


Oktober:

Fortsatte jobba som en tok i skolan....nästan i allafall!Sen var det mycket kompisar som gällde då också,men annars tror jag inte att det hände så mycket annat...var typ när vi var provdockor i bussen och höstrocken tror jag.


  

(Karin som gjort bilden)

November:

Då var det dags att börja med hårdträning på curlingen igen för till Karlstad skulle vi,och till Karlstad åkte vi!Grymt rolig helg!

Sen så var det mycket som hände i slutet av den månaden,men det var mest saker som hände i huvudet.


  


December:

Månaden började på absolut bästa sätt!Och den fortsatte i samma takt.

Förutom det då,så var det ganska mycket träning.Och inte så mycket skola,skönt nog!

Och sen så rullade det ju på med jul och nyår-kanon högtider båda två!


  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards