sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 24 november 2016

Av Sanna Svensson - 24 november 2016 19:38

Tips från min kära vän Karin: En shot om dagen är bra för magen!
Därför håller jag på att värma ihop 250g riven ingefära med en liter vatten. Därefter ska det svalna lite innan 1/2 honung ska ner och sen saften av två citroner. Karin tipsar om att ta en shot på cirka 6 cl om dagen. Så jag tänkte prova och se vad jag tycker om detta påhitt. Jag provade i söndags och jag ljuger inte om jag säger att den här typen av shot var starkare än en shot med alkohol...

Av Sanna Svensson - 24 november 2016 10:48

Nu blir det ett riktigt klaginlägg och det är för att jag är så fruktansvärt less på företaget SJ. Min hemfärd tog något längre tid än vad den skulle. Jag kom hem 02.00 istället för att komma hem ungefär 22. Suuck!

Resan till Borlänge gick bra, allting var i tid och jag kände att: "Åh, va skönt att komma hem i tid den här gången." På perrongen i väntan på tåget mot Sala ropade de ut att vårt tåg snart skulle inkomma. Vilket det inte gjorde... efter 30 minuter fick vi ett meddelande att ett tåg spårat ur och därför var tågtrafiken helt avstängd tillsvidare. Så det var bara att vänta på ersättningsbussar som vi blivit lovade. Och vi väntade. Och väntade. Efter flera timmar hörde vi att det inte skulle komma några bussar utan budet var ungefär "Lös det själva".

Men tillslut beställdes en taxi som tog ett gäng till Hedemora, Västerås och Stockholm. Efter fyra timmar på Borlänge station var vi äntligen påväg hem. Så när klockan var typ 02.30 la jag huvudet på kudden och lovade mig själv att aldrig utsätta mig för det här igen. Vaknade tre timmar senare med huvudvärk och halsont så sjukanmälde mig för att vila upp mig efter detta helvete.

Och SJ är inte värda mer än en jävla massa kritik. Ska det behöva ta fyra timmar att fixa fram taxis och bussar till era resenärer? Ska man behöva sjukanmäla sig efter att ha kommit hem fyra timmar senare än beräknat? Ska man inte längre kunna se tåg som ett alternativ? Många frågor men jag antar att de inte har några svar. Fy fan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards