sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 21 februari 2019

Två dagars sammanfattning

Av Sanna Svensson - 21 februari 2019 07:49

Mina dagar bara rusar förbi. Det är redan torsdag. Och jag tyckte nyss att det var fredag. Jag hinner inte med känns det som. Det är också därför som jag inte har bloggat så mycket som jag vill. Jag hinner typ inte. Därför tänkte jag att jag skulle sammanfatta lite från igår och sen vad jag ska göra idag.

Igår onsdag rullade jobbet på bra. Jag var lite göralös så det blev lite att bara sitta och kolla igenom saker och läsa in sig. Jag är en person som hellre har det liite stressigt, då presterar jag som bäst och mest. Jag hoppas att det blir lite mer så idag. Dock hade jag utvecklingssamtal med chefen igår. Sånt är väl alltid sådär, men det gick bra. Jag fick mycket beröm så det lyfte upp mig ytterligare.

Och juste! Sen på eftermiddagen fick vi kolla in polismuseumet som vi har i huset. I ett skrymsle på översta plan hittade vi det. Det var jättekul att kolla på gamla kläder och utrustning, foton och få berättat för sig om gamla utredningar och fall.

Väl hemma så tog jag det lugnt innan Marcus kom hem och jag fixade middag. Jag har varit sugen på paj länge nu, så det blev det. Med skinka och spenat. Mums. Efter att vi hade ätit åkte vi och tränade på gymmet. Det var väldigt folktomt där så vi gick och gjorde lite alltmöjligt. Eftersom gymmet ligger bredvid Ica så hoppade vi in där sen och köpte lite jordgubbar och grejer. Sen gasade vi hem, fikade i soffan framför Sveriges Mästerkock. En bättre eftermiddag och kväll!

Idag vaknade vi till en vit värld igen. Vad händer med vädret den här vintern? I flera dagar har jag tänkt att snart kan man cykla igen. Idag blev det bakslag. Vi får väl se hur länge snön stannar den här gången. Det är väldigt lätta flingor som faller ner.


På jobbet idag väntar en tretimmars föreläsning om gärningsbeskrivningar. Jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig just gällande ämnet, men jag är säker på att jag kommer lära mig massor! Efter lunch sen väntar jobb som vanligt. Idag har jag somsagt en del att göra så det blir bra.

I eftermiddag kommer jag vara hemma själv då Marcus jobbar sent. Tråkigt. Vi har det rätt stökigt hos oss nu, så jag ska nog tillbringa någon timme med att städa och plocka. Det dras in så sjukt mycket grus av både skor och hund, så idag måste dammsugaren fram igen.

Ja, det var väl en rätt bra sammanfattning av både det som har varit och det som komma skall. Hoppas att ni alla får en bra torsdag. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards