sannaveronicasvensson

Alla inlägg under april 2019

Av Sanna Svensson - 17 april 2019 02:04

Hej halloj! Jag jobbar natt och tänkte roa mig med att blogga lite. Det är en lugn natt här och rätt många timmar kvar.

Det är natt nummer två, av två för mig. Så man är inne i det, men det känns skönt att det är slut på nätter nu. Det är mycket skönare att jobba två nätter i rad mot att jobba tre.

I alla fall. Min dag idag då. Den har inte varit märkvärdig på något sätt. Jag vaknade vid 13-tiden. Då körde jag ett hemmaträningspass som gjorde att det brände både här och där. (det känns i benen nu kan jag meddela) Klockan 15 hade jag bokat tvättstuga så då blev det till att kånka tvätt upp och ner för alla trappor. Det brände förövrigt också rätt fint i benen. Det var i alla fall skönt när det var klart. Doften av nytvättat slår det mesta. Marcus slutade 19 idag. Då käkade vi kassler och svampsås till middag och sen blev det inte så mycket mer än så.

Imorgon kommer det nog bli mer fart. Jag ska köra Marcus till jobbet vid 11:30. Då kommer jag vara mer död än levande.. Efter det ska jag handla lite påskgrejer och till onsdagens middag. Jag ska bjuda Marcus på mysmiddag. Han är äntligen klar med sin flygträning och sina uppflygningar. Bästaste <3 Det är värt att fira. Det var dessutom längesen jag lagade mysmiddag nu. Det ska bli kul att tända lite ljus och bara ha det gött. Jag har en liiiten tanke om att jag ska träna imorgon också. Jag vill det, men jag vet att min kropp inte kommer uppskatta det när den är i typ sovande läge, haha. Vi får helt enkelt se hur det blir.

Innan jag tackar för mig så länge måste jag bara visa lunchen vi käkade i måndags. Vi köpte sallad som vi åt på Björnö. Ute. Det gav oss vårkänslor. Vi njöt till fullo av sol, sallad och sjöutsikt. Tre bra S. Förutom Sanna då, förstås. ;)

Av Sanna Svensson - 14 april 2019 21:35

Rubriken talar sitt tydliga språk. Det är precis sådär vi har spenderat våran helg. Men att bara beskriva helgen med en rubrik känns lite fattigt, så här kommer det mer.

Vår minisemester började på lördagen. Marcus körde iväg Keaton till dagis och vi gjorde allt som stod i vår makt för att hinna med ett tåg som skulle göra att vi skulle kunna äta lunch i Stockholm med Marcus päron och gudmor. Vi hade det som mål hela morgonen, men vi visste att det kanske inte skulle gå. Det gjorde det inte heller. Med minsta möjliga marginal så hann vi inte. Vi hade sprungit in på tåget men vi hann inte köpa biljett, då klockan hade slagit avgångstid. Och då kunde man inte köpa biljett, så vi fick kliva av. Och ta tåget en timme senare. Härligt start.

Tillslut så blev det bra ändå och vi hann äta lunch med dom. Vi hann träffa dom några timmar och det var mysigt. Vi åt världens godaste lunch. Jag åt lax. Mums.

Efter lunchen gick vi och strosade lite i några butiker och på en marknad utanför. Vi köpte choklad och mango. Mangon ska vi mumsa på här i veckan.

Sen gick vi till deras hotellrum. Dom skulle fixa sig. Jag, Marcus och Amanda däckade i deras säng en stund. Tillslut begav jag och Marcus oss till Värtahamnen och båten. Efter att ha köat och åter köat kom vi tillsist ombord.

Vi hade bokat bord på en restaurang så vi begav oss dit. Där beställde vi båda in skagenröra och sen tog jag röding och Marcus oxfilé. Det var så himla gott. Och så himla mysigt att bara sitta där, bara vi, och snacka om allt mellan himmel och jord. Välbehövligt. Till efterrätt blev det glass för min del. Glassälskare som man är.

Mätta och belåtna gick vi till rummet där vi fräschare till oss lite innan vi gick till stället där Stiftelsen skulle spela. Vi var där typ 20 minuter innan det drog igång. Sen var det dags för 1,5 timmes njutning. Wow. Deras energi är magisk. Musiken lika så. Dom fick båtjäveln, som dom kallade den, att hoppa.

Efter spelningen satte vi oss och drack någon drink innan vi tackade för oss och gick till sängs. Då hade klockan blivit tre.

Idag vaknade vi och gick nästintill direkt till brunchen. Vi åt brunch sist vi åka och den var magiskt, så vi var rätt taggade. Den höll hög nivå även denna gång. Chark, frukt, varmt och kallt. Ja, allt möjligt fanns med. Även lite bubbel som återställare. Perfekt dagen efter-brunch.

Resten av timmarna gjorde vi inte så jättemycket. Vi kollade på två avsnitt av en serie, strosade runt lite och bara chillade. Vid 19-tiden kom båten iland och vi drog vidare till centralen. Sen tog tåget oss till Västerås och bussen tog oss hem igen.

Nu har vi däckat i soffan. Ikväll blir en tidig kväll. Marcus ska upp och flyga imorgon och jag tänkte passa på att träna. Back to basic. Det är det man behöver just nu. Men man behöver både och. Den här helgen har varit så välbehövlig. Att bara få vara vi utan krav.

Av Sanna Svensson - 12 april 2019 01:44

Idag har det varit en väldigt vanlig torsdag hos mig. På förmiddagen hände det inte så myclet. Jag och Marcus tog sovmorgon, och sen åt vi bananpannkakor till frukost. Sen åkte han till jobbet och jag fixade mig och stökade på lite, innan det var dags för mig att åka till jobbet. Precis när jag kom till busshållsplatsen så började solen lysa rejält. Typiskt.

Jobbkvällen har rullat på ganska snabbt ändå, vilket har varit skönt. Det har varit att göra hela dagen och det gör ju att tiden går fort.

När jag slutade kom Marcus och hämtade mig. Hemma igen åt jag mackor i soffan medan vi kollade på Bonusfamiljen. Det är vår nya favoritserie, haha. Den gör att skratt varvas med ångest och många handflator i pannan tillsammans med en suck. Väldigt underhållande.

Nu väntar John Blund. Imorgon är det kvällsjobb imorgon. Sen är det ledig helg och kryssning som väntar. Tjohoo!

Av Sanna Svensson - 9 april 2019 23:20

Han, jag, lite godis och jordgubbar. Tända ljus. Och PH på teven. Kan det bli bättre? Ja, det kan det faktiskt. Imorgon är vi båda lediga. Mitt i veckan. Det känns lyxigt. Vi håller sakta med säkert på att ta igen tiden vi har missat dom senaste månaderna när vi gått om varandra. Det är så underbart att bara få hänga med honom igen. Min favorit.

Av Sanna Svensson - 7 april 2019 13:03

Den här helgen varvar jag jobb med mys och cykling. Jag har Marcus har båda börjat tidigt i helgen, och då blir det inte så många knop gjorda på eftermiddagarna. Jag slutar vid 16:30 idag. Idag cyklade jag faktiskt till jobbet, så i eftermiddag ska jag trampa hemåt.

Imorgon jobbar jag natt. Det blir första gången på väldigt, väldigt länge. Jag är lite spänd på hur det ska gå. Troligen kommer det rulla på, och jag jobbar bara en natt. Men ovant, det kommer det bli.

Av Sanna Svensson - 4 april 2019 19:41

Halloj! Nu har det gått några dagar igen. Tiden går fort när man har roligt och fullt upp. Tänk att det redan är fredag imorgon. Hej och hå, vad det går.

Jag har bockat av tre jobbpass tillbaka på PKC. Det har varit både kul och mindre kul, haha. Det har varit roligt att träffa alla igen. Det har faktiskt varit skoj att svara i telefon också, man vet ju verkligen aldrig vad som kommer in. Men jag saknar att utreda. Oj vad jag saknar det. Och jag saknar vårt gäng. Lyckligtvis har jag sprungit på tre av dom. Lycka.

Annars har livet rullat på. Vi har tvättat, handlat och kollat mycket på TV. Vi har försökt att komma ikapp med allt vi ser på. Vi har en del tid och sysslor att ta igen, men sakta med säkert går det framåt. Imorgon har vi en ledig fredag ihop. Det var SÅ länge sen. Jag ser framemot det. Och jag vet att Marcus gör det också. Då ska han först flyga och till middag ska vi äta flygande Jakob. Det är så långt vi har planerat. Lagom.

För att hoppa ännu mer än vad jag redan har gjort i det här inlägget. Ikväll har jag varit ute och cyklat. Mums. Jag älskar att cykla. Ibland är jag för rastlös för att gå, då jag tycker att det går för sakta. Och jag har för dålig kondis för att orka springa någon längre sträcka. Då passar cykel perfekt. Det är jobbigt, går fort och man får se så mycket. Prima. Dagens tur blev elva härliga kilometer. Både landsväg, skog och grusväg. Bättre kan det inte bli.

Nu ska jag värma mina ben lite. Sen ska jag förbereda morgondagens middag, diska och hänga in den sista tvätten från igår. Efter det har jag inte bestämt mig för om jag ska gymma eller icke. Jag är sugen, men vi får se. Klockan 23 slutar Marcus. Då blir det onsdagens avsnitt av PH innan vi båda ska dejta John Blund. Dubbeldejt.

Av Sanna Svensson - 2 april 2019 14:46

I lördags tog vi vårt pick och pack och åkte till Sveg för första gången på väldigt länge. Jag tror vi var där i januari sist... Så nu var det verkligen dags.

När vi kom fram till Sveg hoppade vi som hastigast in hos mamma där jag hämta skoterskorna. Sen brassade vi mot Härjeåsjön där vi spenderade eftermiddagen, kvällen och förmiddagen därefter. Vi hade det väldigt mysigt. Vi åt toast till lunch, gjorda vid brasan. Vi åkte tefat och madrass, och sen åkte vi till dammen där vi letade fiskedrag på sjöbotten som var framme. Där vaknade skrotsamlaren i mig till liv. Att gå och leta efter saker är mysigt tycker jag. Haha, Sanna 8 år. Vi hittade lite drag och lite linor iallafall. Framförallt så njöt vi av utsikten.

På kvällen åt vi grillat till middag. Det var så gott! Som alltid när Börje grillar. Mums. Kvällen spenderade vi i badtunnan under en stjärnklar himmel.

På söndagen åt vi också lunch ute, då blev det kolbulle. Mamma och Lucas kom till Härjeåsjön, och vi alla åkte madrass och tefat igen. Så kul!

På eftermiddagen begav vi oss hemåt igen. Trötta, glada och rökluktande. Precis som det ska vara efter några utedagar. Till middag blev det hämtpizza. Sen åkte jag till mamma och Lucas där jag och Marcus sov kvar sen. Det var mysigt.

Igår måndag var det full rulle. Vi svängde förbi möbelaffären. Vi åt lunch och fikade med Viola. Vi hälsade på Harry, som är Marcus näst nyaste kusinbarn och hans mamma. Supermysigt. Att man kan vara så liten. Sen fikade vi hos mamma innan vi åkte tillbaka till Västerås igen. Det blev en sen kväll, men som vanligt var det värt det.