sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 10 juli 2019

Back to basic

Av Sanna Svensson - 10 juli 2019 07:35

Halloj från vardagen igen. Det var varit tyst här i några dagar av oklar anledning. Livet har börjat rulla på igen med jobb och vardag. Nu väntar en jobbvecka innan den sista semesterveckan går av stapeln. Det är både skönt och trist att ha en vanlig vecka. Dom sista dagarna skrek min mage efter hemlagad mat. På måndagen lagade vi pasta och skinksås och ingenting har smakat ljuvligare. Igår jobbade jag första passet och hade då med matlåda. Så gott. Borta bra men hemma bäst. Pommes och utemat är roligt en stund.

Okej, nog om det, haha. Att komma tillbaka till jobbet kändes precis som vanligt. Det var nästan som att man aldrig ens varit borta. Det jobbigaste dom här två dagarna har varit att kliva upp i ottan. För det är jag inte van med numera. Under veckoslutet ska jag jobba natt, vilket just nu känns ganska skönt. Lugnare tempo och en annan lunk helt enkelt.

Hemma hos oss är det dock någon som saknas. Vår kära Keaton är kvar uppe i Sveg. Han fick vara där istället för att vara på pensionat under vår vecka i Göteborg. Det är skrämmande tyst i lägenheten nu. Det är ingen som möter oss vid dörren när vi kommer hem. Ingen som hoppar upp i soffan och vill mysa. Ingen vi kan ge den överblivna pannkakan. Det är tur att vi snart får träffa honom igen.

Dom här dagarna vi varit hemma har handlat mycket om att tvätta och packa upp. Vi har även storrensat både i kök och garderob. Så det mesta är kaos just nu, innan vi kommit helt i ordning, haha. Igår tog vi oss ut från lägenheten och tog en fyra kilometers runda på cyklarna. Det var världens finaste kväll, lite kylig, men vacker.


Lyx att ha det här utanför dörren. Idag slutar jag tidigt, och Marcus är ledig. Planen för i eftermiddag är inte skapad än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards