sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2019

Inköp, ris och soffmys

Av Sanna Svensson - 23 augusti 2019 22:30

I rubriken har ni det som vi huvudsakligen har gjort idag. Vi hade var första lediga dag tillsammans på ett tag, och nu kommer det dröja ett tag tills nästa gång. Vår morgon började lugnt med sovmorgon till 10. Vi fixade i ordning oss och åkte ner på stan. Då hade klockan blivit lunchtid. Så vi åt lunch på Café Gränden som det heter. Vi åt bakad potatis, jag med skagenröra och Marcus med kyckling.

Efter lunch knatade vi till målet vi hade med dagen. En affär med Apple-grejer. Vi har i någon dag pratat mycket om hur det ska bli när vi båda ska plugga och allt. Marcus har fått en del av det material han ska läsa igenom innan prov och sen jobb, och det är sjukt mycket. Jag behöver en dator när jag ska vara både i Växjö och hemma. I nuläget har vi en dator som funkar bra och en som funkar mindre bra. Den som funkar mindre bra är från typ 2007, så är väl inte så konstigt kanske... Iallafall. Vi kände att ska vi köpa en dator så ska vi göra det nu. Så vi slog till. Jag hade dessutom studentrabatt på den. Yeey.


Nöjda och glada åkte vi hem igen. Jag hade hemskt ont i magen så jag vilade ett tag medan Marcus startade upp datorn. Efter det åkte vi och typ veckohandlade. Planen för kvällen var sen att åka och kolla på bio, men klockan tickade på lite för snabbt. Så det blev hemmamys. Vi lagade typ kinesisk snabbmat, haha. Marcus hade sett en video på en maträtt med ris, ägg, lök och soja som han ville laga. Så det blev middagen idag.


Väldigt enkelt och väldigt gott! Så skönt med mat som tar mindre än en halvtimme att laga. Nu har vi precis kollat klart på en film, En gång i Phuket, och ätit lite chips och choklad.


Snart ska vi kojsa. Jag är ledig imorgon men Marcus börjar tidigt, så han vill väl försöka sova några timmar iallafall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards