sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2017

Av Sanna Svensson - 23 september 2017 07:29

Den här bilden älskar jag, och jag kommer säkert göra det länge framöver. Den är långt ifrån bildskön och vacker. Men den är ärlig och den kommer först och främst påminna mig om en underbar Spanienresa. Men framförallt, hur glad blir man inte av att titta på den!? :D Där var vi kalla och genomvåta efter en störtskur. Men ack så lyckliga. Bästa han, livet kommer aldrig bli tråkigt med honom!

Av Sanna Svensson - 23 september 2017 07:24

Två av tre nattpass är nu gjorda och jag sitter på bussen påväg till min efterlängtade säng. Trots att natten har rullat på bra så har jag dom sista timmarna längtat så mycket efter att få komma hem. Även om jag "bara" ska sova och inte göra någonting fören om ett par timmar, så ville jag verkligen hem.

Planen för dagen är att sova till typ 15, för då kommer Marcus hem. Då hoppas jag att detta regn-tråk-väder har dragit bort så att man kan vara ute och hitta på något.

Jag hoppas att ni får en fin helg!

Av Sanna Svensson - 22 september 2017 21:08

Efter en pizzamiddag med Asef och en kvällshandling så myser vi ner oss i soffan. Iallafall en liten stund. Jag ska börja jobba en stund och Marcus ska snart sova eftersom han börjar tidigt imorgon.

Men för att överleva natten:



Av Sanna Svensson - 21 september 2017 02:08

Efter ytterligare en bilresa så är vi tillslut hemma i Västerås igen. Nu hoppas jag att vi inte behöver åka så mycket bil på ett tag, för lite träsmak har man allt fått.

Vi har fått in allting i lägenheten nu och gått igenom posten. Så nu ska bara tänderna borstas och sen är det hopp i säng.

Jag ser framemot att få packa upp och komma iordning hemma igen imorgon. Sen ser jag inte lika mycket framemot att jobba natt imorgon.... Menmen, det är ett senare bekymmer.

+++

Av Sanna Svensson - 20 september 2017 17:21

Halloj!

Hoppas att er dag har varit bra. Det har min varit. Jag vaknade upp på golvet i lillebrors rum, vilket alltid är mysigt. Efter att ha sagt hejdå så myste jag lite, läste bok och åt frukost i lugn och ro.

Sen mötte jag upp Marcus och vi åkte och åt lunch hos hans bror. Och nu är vi hos hans mormor där vi har fått fika, mums.

Vi ska åka tillbaka till Västerås ikväll någongång. Vi har ingen direkt brådska, men det ska bli skönt att få packa upp lite och sova i sin egna säng en natt innan verkligenheten drar igång igen.






- min lilla loppa, vad glad jag är att du finns!

Av Sanna Svensson - 19 september 2017 15:33

Efter en lång bilresa som bestod av "skönsång", fika och regn så kom vi tillslut fram till Sveg. Sådär lagom tills att andra börjar kliva upp för att åka till jobbet.

Nu har vi sovit lite, ätit en sen lunch och jag har fått krama om lillebror och mamma. Planen för resten av kvällen är att ge lite presenter till födelsedagsbarnet och till Lucas. Sen ska jag bara hänga hos dom två resten av kvällen och även sova där. Det ska bli SÅ mysigt.

Av Sanna Svensson - 19 september 2017 01:46

Nu är vi tillbaka på svensk mark igen efter en flygtur. Det känns både och om jag ska vara ärlig.

Det har varit underbart med sol, bad och både sena frukostar och middagar. Vädret har varit helt otroligt, förutom en kväll när himlen öppnade sig för en stund. Vi har druckit vin, vatten och den godaste fantan som finns. Vi har varit ute på fantastiska utflykter. Men trots allt detta så ska det bli skönt att komma hem.

Att få duscha i vatten som inte är fullt av klor har jag längtat efter. Att kunna vara ute i en frisk luft som inte gör en svettig och kladdig efter 10 minuter likaså. Och framför allt så längtar jag efter vår säng.

Det är verkligen som man säger: Borta bra, men hemma bäst.

Nu: Mot Sveg!

Av Sanna Svensson - 19 september 2017 01:25

Vad har vi roat oss med under våra dagar i Alicante? Jo, en hel del.

- Besökt Castillo of Santa Bárbara, som är ett gammal slott. Det var en av dom få saker som vi hade bestämt oss för att besöka innan vi satte oss på planet mot Alicante. Vi gick dit själva, alltså utan någon guide. Turen dit var mysig och härlig, men ärligt talat så kan jag inte mer om platsen nu än innan vi åkte dit.

Det fanns massor av skyltar att läsa på runt om på området, men värme, information på engelska och trötta ben gjorde att jag hellre gick vidare än stod kvar och fördjupade mina kunskaper. Så vad gjorde vi där då? Vi njöt av en otrolig utsikt! Därifrån kunde man se oceaner av blått hav, hamnen och typ hela Alicante. Så Castillo of Santa Bárbara är helt klart värt ett besök, inte minst för sin magnifika utsikt.

- Legat på stranden. Det hör ju nästan till med att åka utomlands. Vi hade egentligen bara en heldag på stranden. Resten av dagarna gick vi dit på eftermiddagen, och då var det ofta väldigt blåsigt så vi blev inte långvariga. Men salta bad och stekande sol, det behöver kropp och själ med jämna mellanrum.

- Ätit mat. Haha, nu vart ni förvånade va!? :p Spanien är verkligen ett matland utan rimliga gränser. Trerätters-lunch till vrakpriser körde dom flesta restauranger med. Lyxigt och fränt, javisst. Men det ska bli skönt med matlådor och riktig husmanskost nu. Typ köttbullar, potatis och brunsås. Mmm.
Vi besökte dock en restaurang sista kvällen som verkligen stack ut näsan, för vilken mat!! Vi ramlade på den av en slump när vi var ute och strosade på kvällen. Vi ville äta en lite finare middag sista kvällen så vi både beställde oxfilé. Och vilken rätt, och vilken uppläggning. Oj, jag trodde att jag var i himlen. Enda nackdelen var att det var för lite mat, men det känns väl inte helt ovanligt på "finare" restauranger.

Till efterrätt tog jag ananas med kokosglass, och Marcus turronfondant med citronsorbet. Sammanfattningsvis så kan man säga att vi båda är villiga att åka tillbaka bara för att äta efterrätten.

Priset var helt klart överkomligt. Tror vi betalade totalt 30? för två ljuvliga rätter.

Är ni i Alicante, så besök restaurangen Terre för guds skull. Se det som en uppmaning, inte ett förslag.

- Shoppat! Jodå, en del affärer har vi också hunnit med att besöka. Och vi har nu väskorna fyllda med vin, roligt godis och kläder. Nämnde jag att vi åkte hit med två incheckade väskor, men hem med tre? Vi bodde jättecentralt och fint, så affärer fanns bara ett stenkast bort.

Sammanfattningsvis har Alicante varit underbart på många sätt och vis. Det är en stad som vi garanterat kommer att besöka igen. Den hade liksom allt som en solsemester ska vara.

Bildbomb:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards