sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2017

Av Sanna Svensson - 19 september 2017 01:08

Grattis på födelsedagen världens bästa mami.

Hon som jag har ärvt knubbiga tår, sne rygg och kvällströtthet ifrån. Men det är även hon som kan fortsätta meningen jag inte hunnit avsluta än, skratta åt samma dåliga skämt som jag och hon har alltid svar på mina frågor. Jag är glad över att ha dig som mamma.

Grattis på 25+ års-dagen, din stekare. ;)

Av Sanna Svensson - 17 september 2017 11:46

Vi njuter för fullt här nere, det är därför det har blivit så dålig uppdatering.

Dagarna består av sol, bad, god mat och promenader. Och så går det runt så. Vädret är helt underbart, så varmt och härligt. Det enda minuset som finns är att på stranden har det blåst så galet mycket att man nästan har frusit. Vi hoppas att det blir lugnare idag.

Nu ska vi gå och köpa brunch och sen knata ner till beachen för att pressa. Idag är, tyvärr, sista hela dagen här för oss.

Av Sanna Svensson - 14 september 2017 14:52

Vi njuter för fullt här nere. Om vi inte hänger vid poolen, så går vi och strosar. Om vi äter ljuvlig mat så dricker vi godare drinkar.

Ja, det är ungefär så livet här nere ser ut. Vi har haft några underbara dagar i Torrevieja. Nu har vi flyttat oss till Alicante. Staden man landar i men som vi aldrig har stannat i. Det ska bli roligt att se vad vi ska hitta på här.

Av Sanna Svensson - 14 september 2017 14:48

Vi sitter i en taxi påväg till Alicante, nöjda och glada efter ett underbart besök hos Jaime och Bodegas Faelo.

I år var det tredje gången vi besökte den här vingården, och som vanligt överträffade den våra förväntningar. En mysig guidad rundtur, som vi i och för sig kan utantill, startade besöket. Sen avnjöt vi fyra sorters vin tillsammans med tapas. Och som vanligt gick vi loss i shopen. Haha, vi hade till och med tagit med en extra resväska för det här besöket. Så nu är vi många vinflaskor rikare, en del euro fattigare men lyckliga ända in i själen.

Vi längtar redan tillbaka!

Av Sanna Svensson - 12 september 2017 12:55

 

20 minuter i Spanien, och jag är redan svettig. Det är så det ska vara. 




Av Sanna Svensson - 12 september 2017 03:29

... och vi sitter i bilen. Igen. Nu är vi påväg till Arlanda. 06:30 går planet mot varmare breddgrader. Det känns lika overkligt som underbart.

Hur uppdateringen blir under tiden som vi är borta återstår att se, men jag ska göra mitt bästa.

Ha det bäst allihopa!

Av Sanna Svensson - 11 september 2017 15:57

 


Igår när vi kom fram till Härjesjön, och möttes av det här. Inte nog med det, nybäddad säng och kvällsfika. 



Av Sanna Svensson - 10 september 2017 07:26

Äntligen är mina tre nätter över, för den här gången. Dom har överlag varit lättsamma, men det känns skönt att ha fått dom överstökade. Det som känns ännu skönare är att jag inte ska jobba fören om cirka 1,5 vecka igen. 1,5 vecka!! Och något som känns ännu skönare är att en vecka av dom ska spenderas i Spanien.

Det är overkligt att vi redan ska dit. Men ändå känns det konstigt att åka dit så "sent". Sommarsemestern är över och hösten är här, och det brukar inte betyda en utomlandstripp, men iår gör vi ett undantag. Det ska hur som helst bli väldigt skönt. Det känns som att hösten kommer kännas kortare nu.

Dock är det mycket som ska hinnas med på dom här dagarna. Två turer till Sveg, packa inför resan, Spanien, packa upp och ställa om inför jobb igen. Aja, det kommer nog bli hur bra som helat.

Nu ska jag hem och sova. Hoppas att ni som ska vara vakna får en bra dag.

- snart ska vi ha det lika bra som vi hade där!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards