sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 29 december 2020

Av Sanna Svensson - 29 december 2020 20:49

Idag har jag varit på turné. Något man inte ska pyssla med i dessa tider, jag vet. Men nu gjorde jag det ändå. Jag har försökt göra det bästa av situationen.

Jag är för första gången sen jag gick i högstadiet typ, långledig över jul och nyår. Och då kändes det bara fel om jag inte skulle åka över en dag till Mora, även om läget är som det är.

Mitt första stopp var i Garsås. Där fick Alicia sina julklappar och vi lekte lite. Arne bjöd på glass och vi hann umgås en stund iallafall.

Nästa stopp blev i Råbäcken hos pappa och Anki. Där bjöds jag på lunch över öppen eld. Så mysigt! Det är något speciellt med en brasa, det är så rogivande.


Mätta i magen gick vi in och värmde oss. Pappa kollade in sin födelsedagspresent och sen fikade vi och pratade om ditten och datten. Supermys. Det var härligt att få träffa dom igen, det var ett tag sen nu.

Nästa anhalt blev Selja där jag sa hej till mormor, morfar och Mino. Eller hej, jag blev där i nästan en timme. Lika där, det var alltför längesen jag hälsade på. Men i dagens läge går det ju inte lika lätt som förut. Skönt att se dom och kul att få busa med Mino <3

Efter det brassade jag upp till Noret där jag gjorde lite ärenden innan jag startade en podd och började rulla hemåt.

Föret var inte alls kul. Så snöigt att jag nästan blev yr och förvirrad, man såg liksom inte vart vägen tog vägen. Nu har jag precis strandat hemma nu. Väldigt skönt. Vi ska se om vi ska fixa någon middag eller om det blir macka till middag idag. Marcus kom precis hem han med.


Jag och Marcus tävlade hem. Jag åkte bil, han åkte plan. Men det var bara jag som visste om att det var en tävling.Tyvärr förlorade jag med en mil typ, haha. Han kom ikapp mig.

Av Sanna Svensson - 29 december 2020 01:09

På dom här bilderna är det mycket som skiljer men en detalj är ny för dagen och det är vår matta. Den gjorde att det direkt kändes lite mer ombonat. Vi köpte den i första hand för att inte stolarna ska repa golvet, vilket dom har gjort lite grann och vi vill inte att det ska bli värre. Men det är ju också mysigt med en matta under bordet. Hemtrevligt. Ja, vi är nöjda helt enkelt.

Före:


Efter:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards