sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 12 oktober 2010

<3

Av Sanna Svensson - 12 oktober 2010 21:33

 

"kommer att tänka på dig imorgon,som jag lovat att jag ska göra"

Av Sanna Svensson - 12 oktober 2010 16:51

Nu har jag inte bloggat på ett tag och det beror på att pappas dator är hur seg som helt så har inte blivit nån bloggning....jaja!Ska försöka blogga ganska mycket den här veckan!:)


10-10-10=diggar datumet!(y) hände dock inget speciellt....satt mest och garva åt pappas sjuka kommentarer hela dagen...vad får han allt ifrån....:S


Måndag:Var typ en vanlig skoldag vad jag kommer ihåg iallafall!xD för er som känner mig så vet ni ju att minnet inte är på topp!xD men efter skolan var det destå roligare för då var jag med Sara!Hemma hos henne gjorde vi inget speciellt....dampa oss som vanligt bara!Sen gick vi ut i ca 1,5h innan vi gick till gårn för att fixa biljetter men några minuter innan vi är framme ringer Hanna och Malin o säger:

-Näh...men asså det är stängt!

Man bara....jahopp....

Efter det gick och o Sara på ica med Joel och Pompe ett tag och kollade när Mandur jobbade....inte ett dugg avensjuk!

Kung dag!


Idag:Idag hände det inte heller något speciellt faktiskt....allt var som vanligt...en riktig segdag....prov...jobba...75minuter matte....musik...labb....

Allt gick väl som planerat...utom just det där sista!

Tänkte skriva "för att göra en lång historia kort"men kom på att man kan inte säga så...man måste berätta allt:

Vi skulle kolla våra fingeravtryck med jod,och det där jod är liksom inte så bra att andas in och röra vid och så,så alla var ganska så försiktiga ibörjan och så-öppna fönster och ner med luckorna!Jag,Malin och Sara tyckte själva att vi var gryma på det här med fingeravtryck(polis nästa liksom!),och det var vi faktskt också men det var efter som vi klantade till det lite:

Rolf sa att det var jätteviktigt att joden skulle brinna upp och röken försvinna(inte allt annat) så när vi var klara så satte vi oss runt bordet och prata lite,och kolla mindre och mindre på provröret....tillslut hade iallafall jag glömt det!

Men efter ca 1-2 minuter skriker både Malin och Joel(tror jag):

-MEN KOLLA!DET BRINNER I SKÅPET!!!!

Jag som satt närmast vände mig om på 0.01 sekund och..jovisst brann det!Ganska mycket också....!

Inom 30sekunder hade hela kemigruppen kommit till vårt skåp och stod och beundrade vår otroliga klantighet och fällde vissa kommentarer:

-Jäkla puckon!

-Hade ni tänkt elda upp hela skolan eller!?

-Ni får ju sluta prata om smink och så ju!

Den sista var från Niklas och den gjorde så dom flesta brast ut i skratt!

Men gjort var gjort!

En efter en gick och vi stod där som nå tripp   trapp       trull

                                                  
         dum  dummare    dummast

och kolla på den lilla brasan som aldrig slockande!

Tillslut(efter att Josef blåst på den) vart det släckt så fick vi gå efter att Rolf sagt:  Ja...näe...det skulle ju inte förvåna mig om brandlarmet går snart!

Och han menade det förstod vi ju när vi kom ut i korrdoren och tog första andetaget- det STANK rök och bränt och sen såg man rök uppe i taket!

Och den lukten höll i sig hela dagen ska jag säga!

Vi är bäst!

Men Rolf,jag lovar,vi har inte något imot dig och din fina kemisal!


Sen gick dagen vidare utan bekymmer men ännu några kommentarer.

Men det bästa uttrycket kom nog från Rasmus idag på hemkunskapen!

Han hade bränt sig på istort sett allt man kan bränna sig på,spis,vatten,stekpanna och sen när han skulle ta ut pirogerna ur ugnen så kom han åt plåten och det vart det "droppen som fick bägaren att rinna över" så han halvt skrek:

-Men va fan!Är allt här inne varmt här eller!?

Samtidigt som han hoppa och studsa viftandes med handen!   klassensstjärna

Oj juste!Glömde skriva vad Larsson sa i måndag.....jäkla pajas!

Vi satt och vänta på lektion när det gick förbi en tjej,och innan hon hunnit 10meter utbrister Larsson:

-Men!Va inte det där hon som var med i "Berg flyttar in"!?

Ohh gud!Jag kunde inte sluta skratta då asså!;D haha!

Men nu har jag suttit vid datorn för länge!


Kyss´n


Dagen skämt som Karin sa till mig idag då(tog ett tag innan jag fatta):

-Vilka gör minst på jobbet!?




Svar:ingengör (stavning)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards