sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 10 december 2017

Av Sanna Svensson - 10 december 2017 12:29

I skrivande stund befinner vi oss i Sveg. Vi kom upp hit går vid lunchtid och åker hem ikväll, så det blev bara en snabbtur.

När vi kom upp så åkte vi till gammelgården där det var julmarknad. Där åt vi flötgröt, köpte lotter och kollade på saker. Mysigt. Då fick man äntligen lite julkänsla.

Efter marknaden så åkte vi till mamma och junior där vi bakade pepparkakor, gjorde pepparkakshus, klädde granen och lekte. Det var så mysigt att sitta tillsammans och knåda en deg, trycka ut figurer och se dom gräddas. Och såklart var det underbart att äntligen få umgås med nära och kära igen.

Jag sov kvar hemma hos mamma för att få umgås med dom så mycket som det bara fick. Så inatt delade jag säng med junior. Det var mysigt, ända tills han väckte mig strax före sju imorse...




Efter att ha myst med telefonspel och prat så bakade vi lussekatter. Eller jag och mamma iallafall. Junior gjorde något annat typ av bakverk, haha.

Nu är vi hemma hos Marcus föräldrar. Vi håller på att vänta på att en bröddeg ska jäsas, sen ska vi baka segkaka!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards