sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 26 november 2018

Semesterdag 3. Alle man ombord

Av Sanna Svensson - 26 november 2018 16:26


Gårdagen då, det var dagen då vi skulle kliva ombord på båten. Våran dag startade vid åtta ungefär med att vi åt frukost. Och det märktes direkt att det var i USA vi var. Kolla bara in dessa portioner!! Jag tog pannkakor med jordgubbssylt och jag var i himlen.


Efter frukost var det dags att checka ut. Så vi gjorde det och sen väntade vi på en uber som körde oss till hamnen.


Väl framme där fick vi lämna av oss väskorna och sen blev det återigen dags för säkerhetskontroll. Den här gången gick det mycket bättre. Inget knas och inget strul, utan det var bara att kliva på. Och innanför dörrarna öppnade sig en sagovärld. Herregud. Vi stod allihopa och bara kollade runt och gapade. Allting var så fint.


När vi kommit ombord så gick vi och åt lunch och kollade in båten. Vi hängde lite i våra rum och så. Sen la jag mig och vilade lite innan middag. Jag var så himla trött och behövde verkligen den där tuppluren. Efter den gick vi och åt middag. Det var en trerätters middag och jag åt ceasarsallad, lax och créme brulée.


Efter middagen var vi alla väldigt trötta, så det blev en tidig kväll. Jag spanade in utsikten lite innan jag la mig. Magiskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards