sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 30 december 2020

Januari - juni

Av Sanna Svensson - 30 december 2020 14:17

Igår pratade jag, pappa och Anki om hur dåligt minne man har, haha. Vi alla var tvungna att ta en rejäl funderare kring vad vi gjorde förra nyår. Jag har det här året varit både väldigt stressad och slut, mentalt slut. Mitt minne har tagit rejält med stryk och jag har otroligt svårt att komma ihåg saker. Jag känner att minnet har blivit väldigt mycket sämre.. Jag hoppas att det kommer tillbaka framöver när man är lite lugnare. 


Iallafall. Jag sa att det är väldigt bra att jag bloggar och tar en del kort, annars skulle det vara omöjligt att komma ihåg saker och ting. I och med att det här året har varit kaos så känns det väldigt viktigt och kul att göra en tillbakablick på hela året. Så här kommer den första delen. Den andra delen är redan publicerad, för logikens skull. 


Januari: 


Haha, kommer ni ihåg att jag bodde i Västerås i början av året? Det är heeelt sjukt att det var det här året. Det känns som en annan tid, ett annat liv nästan. 


Vi målade iallafall om ett rum i lägenheten. Suddig bild, men vafan. 


 


Sen var det fotografering och den lades ut till försäljning. Jag jobbade mitt sista pass i detta hus. Det var med sorg i hjärtat att säga hejdå till kollegor. 


   


Jag slutade på PKC en fredag kväll. På måndag morgon började jag i Östersund. Jisses.. Här går det undan. Det var intensiva veckor, men roliga. Väldigt roliga. Jag blev varmt välkomnad. 


 


På bussen hem från Östersund fick vi veta att vi hade fått ett bra bud på vår lägenhet och ett tag senare var den såld. Det var några veckor med magont och nerverna utanpå, men det blev kanon. 


Februari: 

 

Vi spelade curling. Det måste man ju göra när man är i Sveg. Juste, vi spelade ju till och med i en serie, haha. Ja, det gick ju bra det med. 


 


Vi var i Stockholm och gick på musikal, Så som i himlen. Den här resan var jag tvungen att rota bak från minnet, hade glömt den lite grann.. Musikalen var fantastisk!


 


Jag bodde på hotell mest hela tiden, haha. Känns som jag har gjort det väldigt mycket det här året. 


 


Mars: 


Marcus fyllde år, tjoho! 


Vi åt middag på Flottaren med Jens och Karin. Det bjöds på musikquiz och mycket skratt. 


      


Vårsolen tittade fram. 


 


Vi tog hem flyttlasset från Västerås. Och packade in det i lägenheten. Herregud vilket kaos det har varit. Kartonger överallt, vi sov i en typ 90cm säng, som stod på golvet utan ben. Det var grus överallt och saker överallt. Det är ju ett under att vi pallade det. Eller som Marcus svarade när jag sa det en gång: "vi gör ju inte det". Nej gud, hur det har varit. 


 


I födelsedagspresent önskade sig Marcus lugn och ro. Av mig fick han en resa till Tällberg. Så vi åkte dit och bodde där. Så mysigt att gå på spa, få massage och äta mat. Lugn och skön miljö. Jag vill gärna åka tillbaka dit. 


   


April: 

 


April knackade på och det gjorde även påskharen. Vi spenderade påsken i Härjis där vi pimplade. Åh, det är så kul med fiske. Sommar som vinter. Det var otroligt blåsigt minns jag, men så härligt. 


 


Jag hängde med Marcus på jobbet. 


 


Under hela våren i princip så funderade vi på vår boendesituation. Skulle vi bo kvar i lägenheten? Skulle vi köpa hus? Är det dumt? Vi var på visningar, ritade kök så det stod härliga till och funderade så det knackade. Vände och vred. Ena stunden hade vi bestämt oss. I nästa stund ångrade vi oss. Det var inte lätt att hänga med i svängarna, haha. 


 


Maj: 


Men i maj så bestämde vi oss. Vi kollade på ett hus för andra gången. Det var en fredag. Vi kände "jaa" och la ett bud. På måndagen skrev vi papper. Haha, herregud. Vi blev husägare. 


 


Jag och Keaton tog den blötaste promenaden jag varit med om, haha. Han sprang järnet i en myr och jag fick slänga över honom över en bäck för att vi skulle komma runt. Ja, den promenaden kommer jag faktiskt aldrig glömma. 


 


Vi åkte till Mora för att fira mormor. Vi satt i en ring. Men det spelade ingen roll, för representanter från hela släkten var iallafall där <3


   


Vi fångare fisk. Eller snarare, Marcus fångade fisk. Jag vet inte hur många gäddor han fick upp den här sommaren?


 


Juni: 


En vacker bild från Ytterberg. 


 


Marcus fångar fisk igen. 


 


Vi åkte till Ullared för att handla till huset. Vi handlade inte så mycket till huset, mest annat, ops. 


 


Usch, och stackars bilen fick punktering. Alltså där och då, i Falkenberg av alla ställen. Då ville jag bara att mamma skulle komma och hämta oss. Det var inte kul att se vår vita älskling åka bärgare. Men slutet gott, allting gott. Fem-siffrigt belopp senare hade bilen fyra nya däck och vi åkte hemåt med fulla bilden i saker. En annan rutt än tänkt, men så vart det den gången. 


 


Vi badade och hade det bra i Härjis. 


   


Vattenkrig ska man ha på sommaren. 


 


Vi tog en promenad i solen. Blev nästintill bergsbestigning, haha. Det här är också en promenad jag aldrig kommer glömma, på många sätt. Den var svettig och härlig. Men framförallt, för att det var bara 2-3 dagar innan vi skulle få tillgång till huset. Vi gick liksom och väntade och räknade ner dagarna. Man gjorde saker, men var ändå i en annan värld typ. Ja, konstigt och svårt att förklara? 


   


Ja men det var första halvan av året. Den bjöd på mycket. Har ni kommit hit är det bara att fortsätta till nästa halva, den är somsagt redan skriven. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards