sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Sanna Svensson - 30 december 2010 11:54

Har klurat länge på vad jag ska skriva här,finns så himla många minnen och stunder jag skulle vilja berätta om,men har valt att berätta om en dag som jag sent kommer att glömma och det är den 5 september 2009!

Trots att det var många som var med om det här minnet så säger nog inte datumet så mycket,men det är den dagen vi vann Svegscupen i fotboll.Kanske känns som ett ganska "litet" minne,men kör på det ändå!


Komme rinte ihåg exakt vilka lag vi spelade mot men dom jag kommer ihåg var Ljusdal och Hede,tror jag.Vi hade iallafall vunnit...kanske...2-3 matcher och förlorat en-mot Ljusdal.Men det räckte till en finalplats mot Ljusdal!

Jag komme ihåg att jag var så trött i benen,och i huvudet att jag höll på att både somna och spy,menmen!

Och eftersom det var final så höjdes ju tempot några snäpp också,men det var jämt,riktigt jämt!

Men i slutet av första halvlek(tror jag det var) så gjorde Ljusdal mål,och jag kan ju erkänna att jag var inblandad i det....,inte bra!Då trodde jag att det var kört för vår del,för Ljusdal var aningen bättre med bollen än vad vi var.

Pausvila.

Sen ut och kämpa på som idioter igen,utan resultat.Men när det kanske var 10minuter kvar så visade Sveg vart skåpet ska stå!Det var på en hörna,som egentligen vart ganska dålig-typ rakt på målvakten,men målvakten tappade bollen,och den rullade in.Och den som slog hörnan,det var faktiskt jag.

Snacka om att det vart glädjerop och kramkalas då,alla var så himla glada-vi kanske kunde ta dom iallafall,så vi sprang som aldrig förr,kämpade som djur och slog bollen som vi egentligen inte kan.Och efter en evighet så blåste domaren av.

Straffar.

Vilka?Hur?Orkar du?Ordning?

Ordningen vart bestämd-Malin Jonsson,Sanna Svensson och Hanna Carlström.Och Jennie Herrdin imål.

Jag var så nervös så skakade och trött så jag höll på att svimma men vafan!

Malin satte straffen säkert.Minns jag inte helst fel så var det vid vänstra stolpen.

Ljusdal kvitterade.
Jag satte straffen.I vänstra krysset."Den snyggaste straff jag sett",fick jag höra.

Och Ljusdal sköt.Rakt på Jennie.

När alla förstod att det var Sveg som stod som segrare så skrek alla,vi,föräldrar,tränare och annan publik.Men det kom också en del tårar,både från Ljusdal och från vårat lag.

När vi samlat oss lite så gick jag och Malin bort från planen och då råkade hon komma åt min näsa,och då började jag blöda näsblod-så trött var kroppen då!

Efter en kort samling i omklädningrummet vart det prisutdelning och sen hemfärd till en varm dusch och jag tror aldig att sängen varit så skön!


 


Segrare av Svegscupen 2009! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards