sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Semesterdag 10. Time for shopping

Av Sanna Svensson - 5 december 2018 00:21


Dag nummer tidig blev en med mycket shopping och massor av steg. 13000 steg stannade min stegräknare på. Men vi tar det från början.

Vi ställde klockan tidigt för att äta en tidigt frukost och för att packa ihop det allra sista. De stora veckorna fick man lämna ifrån sig redan kvällen innan, så det var bara handbagaget man hade kvar. Strax före 9 klev vi av båten. Båten som varit vårt hem, transportmedel och matsal den senaste veckan. Lite konstigt kändes det allt. Det har trots allt varit väldigt smidigt att ha allt på samma ställe.


Väl iland igen och åter med våra väskor så blev nästa uppdrag att hitta en taxi som fick plats med vår 14 väskor. Efter en kortare stunds väntan hoppade vi in och åkte direkt mot nästa boende, Orlando! Jag slumrade till i bilen och poff så var vi framme. Ett helt otroligt hotell mötte oss. Det var det finaste hotellet som jag någonsin har sett. Och där och då såg vi bara lobbyn, eftersom rummen inte var klara. Men senare under kvällen fick vi se rummen också och dom var inte sämre.

Men iallafall. Vi lämnade av väskorna på hotellet och sen gick vi till en outlet som låg 1,5 kilometer bort ungefär. Och där sen då
Där blev det shopping för hela slanten. Jag köpte svarta Nike-gympaskor, kläder, trosor, tunnare dunjacka och en present till Lucas. Och lite godis blev det också. Vi spenderade mååånga timmar och många pengar där. Men jag är sjukt nöjd med allt jag köpte. Bara massa saker som jag länge velat ha.

Vi avslutade dagen som tillslut blivit kväll med att dela på en frappe, och sen åkte vi hem.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards