sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 28 oktober 2019

Av Sanna Svensson - 28 oktober 2019 22:06

Både lördag och söndag har vi haft saker bokade, men inte idag. Vi tog dagen som den kom helt enkelt. Förmiddagen började lugnt. Jag och mamma kollade på Bachelor och Lucas spelade fram till lunch ungefär. Och jo, vi gjorde lite experiment också. Kollade densitet på olika saker och så gjorde vi en vulkan av trolldeg.


Efter det gick vi till Coop för att dom skulle handla lite till resan imorgon. Och sen köpte vi glass.

Väl hemma igen lämnade vi bara grejerna innan vi gick ut igen. Det var som sagt strålande sol, så vi ville passa på att njuta av det. Vi lekte dunken flera gånger och på olika ställen och sen klättrade vi i klätterställningen.


Till slut blev vi frusna så vi gick in och tog en fika och kollade på tv. Jag gjorde varm choklad för att tina upp inifrån.

På kvällskvisten har vi ätit laxgryta till middag och spelat spel.


Kvällens avslutades i soffan med glass framför resterande del av filmen och sen ett avsnitt Emil i Lönneberga.

Nu ska jag sussa bredvid min prins. Imorgon åker dom hem och jag gruvar mig för att bli själv här. Men men. Det bekymret tar vi imorgon. Nu gäller det att njuta så länge det går.

Av Sanna Svensson - 28 oktober 2019 21:57

Två bra P:n! Det bjöd gårdagen på. Vi hade en mysig förmiddag men sen drog det igång. Vi åkte buss ner till Prison Island där vi gjorde celler i nästan två timmar. Vi har varit där en gång tidigare, men det var flera år sedan. Så man hade glömt mycket och sen var det en del nya celler med. Det var iallafall superkul och vi var väldigt duktiga. Vi tog full poäng på några och fick poäng i flera andra. Det klättrades, kröps och klurades. Vi räknade matte, tryckte på spelkort och på lysande lampor. Aa, det var så skoj. Jag hade ingen telefon med mig in så det blev inga bilder därifrån.

Två timmar senare knatade vi till Pinchos. Hungriga men framförallt törstiga. Vi beställde dricka och mat och satt sedan där och njöt av godsakerna. Gott och mysigt.


Sen tog vi bussen hem, mättare än mättast. Vi började kolla på en film men två av tre av oss somnade till den så vi stängde av och la oss istället.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards